    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: TVP Kultura HD
    Date: Sun, 27 Oct 2019 20:08:11 +0100

    W dniu 2019-10-27 o 10:21, Trybun pisze:

    > Sprawa chyba nie taka prosta, aby majstrować przy starych produkcjach
    > potrzebna zgoda producenta, a to prawie na pewno swoje kosztuje.  Na
    > dostosowawcze telewizory też bym nie liczył, producenci nawet nie
    > oferują sprzętu do nagrywania materiałów w standardzie FHD, a co to
    > mówić o sytuacji gdy wchodzi w grę ingerencja w produkt.

    Zgoda producenta do przedwojennych filmów?
    Wydaje mi się, że chyba już nie.

    Sporo filmów się skanuje. Przypuszczam, że więcej problemów było z
    załatwieniem wszystkich formalności choćby w przypadku "Jak rozpętałem
    II Wojnę Światową", niżby było z filmem sprzed 100 lat. Oczywiście
    pomijając kwestię znalezienia zdrowej taśmy filmowej. Bo o znalezieniu
    dupnegatywu czy matki to w zasadzie można zapomnieć.

    Ale już nie siedzę w branży i nie wiem, jakie teraz zasady.
    Natomiast wiosną tego roku oglądałem film dokumentalny (bardzo ciekawy)
    o zamykaniu produkcji taśmy filmowej i całej ko-produkcji z tym
    związanej. Był materiał m.in. o cyfryzacji filmów w Indiach. O ile
    dobrze pamiętam, robili w 4k.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam