  • 11. Data: 2012-03-16 13:06:32
    Temat: Re: Taka drobna roznica
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-16 11:53, Adam Klobukowski pisze:

    > A możesz tu przedstawić jakieś konkretne dane na temat tego problemu?

    Nie, ale gęstość obwieszenia krzyżami takich drzew daje do myślenia.
    A tak w ogóle, to oprócz brawury są jeszcze awarie, albo skutki brawury innych.
    Chociaż ja tam lubię przydrożne drzewa i niechętnie bym je wycinał.

  • 12. Data: 2012-03-16 13:14:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
    >... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media
    >trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie
    >konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

    Tylko jak ? Skosna sciana ? wypchnela by go na srodek, a tam
    przywalilby tir ..

    >Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to nasi rodzimi
    >kierowcy-teoretycy glupkowato zartuja, ze to nie drzewa sa przyczyna
    >wypadkow.

    No ale u nas drzewa nie rosna na koncu zatoczek :-)

    >Wypadek w okolicach Gdanska w 1994r, autobus wjechal w drzewo - 32
    >zabitych i ponad 40 rannych.

    Ale to przypadek jeden na milion. Opona+drzewo+slaby autobus.
    Rownie dobrze mogla peknac lewa, po czym przywalalilaby przeladowana
    wywrotka z naprzeciwka.

    A ja chcialem za to zwrocic uwage na drobne podobienstwo: jak ci
    bogaci Belgowie jada do Wloch, to nie oszczedzaja czasu i nie leca
    samolotem, ani nie jada ekologicznie koleja, tylko wsiadaja w samochod
    i tluka sie kilkanascie godzin w niewygodzie przez pol europy :-)

    J.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2012-03-16 16:58:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A możesz tu przedstawić jakieś konkretne dane na temat tego problemu?

    Wiele razy juz podawalem, ale prosze bardzo:
    Rodzaje wypadków drogowych w 2010 roku:
    Najechanie na drzewo: Wypadki 2 343 Zabici 525 Ranni 3 137
    Najechanie na słup, znak: Wypadki 731 Zabici 75 Ranni 945
    kopyrajt:
    http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/71023/KSP
    2010_calosc_lekka.pdf
    Sumujac liczbe zabitych i rannych widac, ze jest ich znacznie wiecej niz
    wypadkow, co oznacza, ze nie tylko kierowcy sa poszkodowanymi w tego
    typu wypadkach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2012-03-16 17:15:21
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 16 March 2012 16:58:47 UTC+1, Pawel O&#39;Pajak wrote:
> [...]
    > Sumujac liczbe zabitych i rannych widac, ze jest ich znacznie wiecej niz
    > wypadkow, co oznacza, ze nie tylko kierowcy sa poszkodowanymi w tego

    Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?

    AdamK

  • 15. Data: 2012-03-16 17:18:01
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 16 March 2012 17:15:21 UTC+1, Adam Klobukowski wrote:

    > Ok, czy możesz przedstawić proszę dane w ilu wypadkach zawiniły drzewa?

    Ups, przepraszam, nie doczytałem.

    Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%). Twoja krucjata przeciw
    drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

    AdamK

  • 16. Data: 2012-03-16 17:53:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%). Twoja krucjata
    przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

    Od ilu % trupow znajduje?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2012-03-16 17:57:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/03/2012 16:18, Adam Klobukowski wrote:

    > Ups, przepraszam, nie doczytałem.
    >
    > Czyli z ogółu 38832 wypadków, w 2343 brało udział drzewo (6%). Twoja krucjata
    przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

    A ile % zginęło w czołówce, bo bało się uciekać na drzewo?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 18. Data: 2012-03-16 18:04:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-16 03:37:24 +0100, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> said:

    > Powitanko,
    >
    > ... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media
    > trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie
    > konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

    Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - tą przyczyną nie była ściana.
    ;>

    > Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to

    Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2012-03-16 20:26:19
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 16 March 2012 17:57:36 UTC+1, kamil wrote:

    przeciw drzewom nie znajduje poparcia w faktach.

    > A ile % zginęło w czołówce, bo bało się uciekać na drzewo?

    Moja szklana kula tego nie wie. Twoja jest lepsza?

    AdamK

  • 20. Data: 2012-03-16 22:11:44
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-16 18:04, Bydlę pisze:

> [...]

    Ale Szwajcarzy to mają gdzieś - tam jeszcze "normy" unijne nie działają
    i dzięki temu jest normalnie.
    Równie dobrze nie powinno być wiaduktów, domów - zawsze możesz trafić w
    tą ścianę.

    --
    M.