    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Takie ogłoszonko
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 25 Jan 2019 18:48:43 +0100

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 13:05:38 +0100, Stokrotka napisał(a):

    > Naiwny jesteś.

    Moment, bo nie rozumiem co a wspolnego reszta opowiesci z tematem?
    Podejrzewasz, ze ktos chce mlodziez smogiem oglupic ?
    A moze nawet wladze uniwerku czy pan profesor osobiscie ?

    > Pamiętam tego typu imprezę gdy byłam w 3 kl LO. Rok przed maturą.

    Ale ktory to byl rok ?

    > Byłam zdolnym dzieckiem, 3 lata wcześniej kończąc szkołę podstawową zdobyłam
    > I miejsce na etapie wojewódzkim w olimpiadzie matematycznej.

    dla podstawowek ?

    > Nic z tej fizycznej imprezy nie zapamiętałam. Nic fizycznego.
    > W głowie miałam mętlik myśli humanistycznych.

    Ale nie zapamietalas z powodu natloku mysli, czy dlatego, ze impreza
    byla kiepska ?

    > Była jak teraz zima. Obecność była obowiązkowa, w sobotę.

    To gdzie byla ta impreza, ze obowiazkowa ?

> [...]
    > - Dokąd jedziesz?
    > - Na pokaz fizyczny, na Hożą - odpowiedziałam.
    > - Do jakiej szkoły dojeżdżasz?
    > - Do Zamojskiego odpowiedziałam, na Powiślu.
    > Nie zamieniłam więcej słowa , z nikim.
    > Lubiłam ich, ale właściwa intuicja mówiła mi już wtedy, że to niebezpieczne.
    >
    > Bezpośrednią przyczyną przeniesienia mnie do innej szkoły było wyrzucenie
    > mojego starszego brata z tej samej jedynej w Wołominie szkoły tuż przed
    > maturą. Było już po studniówce gdy spóźnił się poniedziałek raz za dużo.
    > Lubił pospać. Fizyk mówił na niego "Śpioch" i proponował zakup koguta na

    po/milicja sie zajmowala jednym spoznieniem ?

> [...]
    > Nie rozumiała tego pytania.
    > Opowiedziałam w domu. Nie rozumiałam, że to ub. Ale dziadek był o mnie
    > spokojny.
    > W następnym dniu koleżanki brata z klasy zbierały podpisy w obronie brata.
    > Wpadli i do mojej klasy.
    > Nie pozwoliłam podpisać, kilkoro co już podpisało wykreśliło się.
    > Ktoś nie tylko prześladował mnie i moją rodzinę, ale chciał mieć listę moich
    > przyjaciół.
    > Moja decyzja nie była przemyślana, była czysto odruchowa.
    >
    > Mimo tych przeżyć decyzję przeniesienia mnie do odległej, bo warszawskiej

    Byc moze, ale kto cie przeniosl ?

    To sie musial brat zasluzyc, zeby siostre przesladowac.

    > Jak była studniówka, też mróz okropny, w szkole do godziny 22. Potem
    > zwaliliśmy się całą klasą, za namową nauczycielki - uważam jej postępowanie,
    > że było rodzajem wymuszenia na uczniu - więc całą klasą zwaliliśmy się
    > koledze do domu na jego osiemnastkę, bo był rocznikowo młodszy. Jego rodzina
    > nie była przygotowana i schowała się podobno w łazience.

    Mial dwie ? Bo zeby grupa po studniowce nie musiala korzystac z
    lazienki.

    > Bardzo wczesnym rankiem byłam umówiona z ojcem, że mnie przywiezie.
    > Ojcu się nie chciało, i czekałam 2 h na mrozie pod wieżowcem. Podobno
    > zadzwonił, i kolega zszedł, by mi powiedzieć bym nie czekała, ale mnie nie
    > znalazł, bo czekałam bliższej ulicy.

    Ale to musialas byc umowiona, ze sie koledze zwalisz do domu

> [...]
    > godzin. Na przerwach próbowałam się wtopić w swoją klasę. Robiłam dobrą minę
    > do złej gry, czyli wydaje mi się dość dobrze grałam w pełni
    > zaakimatyzowanego w nowych warunkach ucznia, swobodnego już w obuciu z
    > kolegami. Podczas pokazu w zaciemnionej sali obserwowałam i byłam
    > obserwowana.
    > Wiedziałam, że nie da się wrócić.
    > W starej szkole była bym niczym. Nie wiadomo czy bym zdała maturę.
    > A na boku - czy coś złego by się stało? - Miała bym więcej czasu w młodości,
    > zdała bym wieczorowo rok potem.
    > Dobór nauczycieli uczących moją byłą klasę był okropny.

    Ale w tej starej szkole, czy w tej nowej ?

    > Polonista nie lepszy. Nałogowo robił dyktanda, z których wszyscy poza
    > wyjątkami promowanymi dostawali dwóje.

    Zasluzenie ?

    Dyktando matury zdac nie pomoze - tzn zakladam ze maturzysta z
    ortografia nie powinien miec klopotu, wymaga sie od niego wiecej.

    > A warszawski smog związany z dojazdem na fizyczny pokaz?
    > Co prawda co dzień wysiadając rano z pociągu po prostu czuć było warszawski
    > smrodek,
    > a wracając do Wołomina mogłam odetchnąć pełną piersią, jednak nie byłam
    > wtedy świadoma tego problemu.

    Ciekawe jak teraz.

    Bo w Warszawie mogly samochody i przemysl smrodzic.
    Samochody teraz w miare czyste, przemysl tez, i to chyba w Wołomininie
    bedzie wiekszy smog z powodu palenia weglem.

    Te samochody dawniej w Warszawie ... okres byl przedkartkowy, czy te
    dymiace diesle ?

    J.