  • 1. Data: 2013-11-15 14:27:34
    Temat: Temperatura powietrza a klima
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której
    klimatyzacja pracuje? Dzisiaj wjeżdżam w jakiejś pipidówce do warsztatu
    mechanicznego i proszę o napełnienie klimy, bo nie chłodzi. Mechanik na
    to że jest tak zimno (+7 stopni) że nie będzie chłodzić, i napełnienie
    nic tu nie zmieni.. Czy ten mechanik miał rację, czy mu się po prostu
    nie chciało tego robić? W moich wcześniejszych autach (Passat i Mustang)
    klima chłodziła nawet w środku zimy.

  • 2. Data: 2013-11-15 14:32:13
    Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tu nie zmieni.. Czy ten mechanik miał rację, czy mu się po prostu nie
    > chciało tego robić? W moich wcześniejszych autach (Passat i Mustang) klima

    Dziwne trochę, że "mu się po prostu nie chciało tego robić" z czego żyje.

    pozdr
    lublex

  • 3. Data: 2013-11-15 14:32:34
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    5 stopni chyba
    pomizej nie ma sensu, min temeratura na wylocie to ok
    5-7stopni..zaleznie od obrotow i temp. na zewnatrz..

  • 4. Data: 2013-11-15 14:36:03
    Od: funn <funn@_lalalalala_tkdami.net>

    W dniu 15-11-2013 14:32, wchpikus pisze:
    > 5 stopni chyba
    > pomizej nie ma sensu, min temeratura na wylocie to ok
    > 5-7stopni..zaleznie od obrotow i temp. na zewnatrz..

    To zalezy od samochodu. Mialem jakis czas temu Fiata Bravo (zacny
    rocznik 2000 ;] ) i klima nie dzialala juz ponizej 7 stpni, w focusie (z
    tego, co mowi instrukcja) graniczna temperatura to 4 stopnie.
    Od obrotow? Coz, znow sie podepre bravo - przy mocnym wcisnieciu gazu (w
    sensie do oporu, kiedy byla potrzebna cala moc) klima sie wylaczala (nie
    wiem na jak dlugo, kolega twierdzi, ze max na 15 sekund), wiec pan Zenek
    z warsztatu klimatyzacji mogl mowic prawde.

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-11-15 14:49:46
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-15 14:32, wchpikus pisze:
    > 5 stopni chyba
    > pomizej nie ma sensu, min temeratura na wylocie to ok
    > 5-7stopni..zaleznie od obrotow i temp. na zewnatrz..

    No ale w poprzednich autach był lodowy powiew z kratek nawiewu, a także
    oblodzone przewody w komorze silnika od klimy, niezależnie od
    zewnętrznej temperatury. W obecnym z kratek wieje tylko chłodek, a
    przewody są wręcz ciepłe. Może to kwestja tego typu że w tamtych autach
    były to klimy automatyczne, a ta jest ręczna?

  • 6. Data: 2013-11-15 15:11:31
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-15 14:32, lublex pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > Dziwne trochę, że "mu się po prostu nie chciało tego robić" z czego żyje.
    >
    > pozdr
    > lublex

    Naprawdę trudno wyczuć z czego żyją mechanicy w małych miejscowościach...

  • 7. Data: 2013-11-15 15:49:35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 15.11.2013 14:27, Trybun pisze:
    > Czy musi być jakaś określona temperatura powietrza, powyżej której
    > klimatyzacja pracuje?

    Sprawdź na nadmuchu na szybę. U mnie w i30 poniżej 5 stopni się już
    klima nie włącza normalnie, ale jak włączę na szybę to (na biegu
    jałowym) jest szarpnięcie obrotów czyli tak jakby się włączała. W Cee'd,
    Modeno z tego co pamiętam poniżej 5 stopni nie było szans aby się
    załączyła w żadnym wypadku.

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2013-11-15 16:06:38
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-15 15:49, anacron pisze:
> [...]
    > jałowym) jest szarpnięcie obrotów czyli tak jakby się włączała. W Cee'd,
    > Modeno z tego co pamiętam poniżej 5 stopni nie było szans aby się

    Tak, zarówno przy nadmuchu na szybę i włączeniu dmuchawy, jak i
    naciśnięciu przycisku A/C obroty silnika przysiadają, efekt jakby
    załączenia sprężarki klimy, ale wobec tego dlaczego nie chłodzi?
    Dlaczego nie ma chararektystycznego lodowego nawiewu a tylko zimne i
    dlaczego przewody zamiast oblodzonych są ciepłe? Po czym innym można
    poznać że klima pracuje?

  • 9. Data: 2013-11-15 18:25:09
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-15 16:06, Trybun pisze:
    > Po czym innym można poznać że klima pracuje?

    U mnie stwierdzam w zimie po mocno zaparowanych
    szybach gdy do auta wejdzie się przegrzanym (spoconym).
    Sama wentylacja ciepłym powietrzem prawie nie daje rady usunąć pary z
    szyb, załączenie klimy bardzo szybko usuwa parę bez względu na
    ustawienie temperatury klimatronika. Nawet gdy przy minusowej
    temperaturze nastawię 20stC to i tak klima się załącza.

    Widzę też na kompie po zużyciu chwilowym paliwa. Tu podawane jest
    motogodzinach na postoju. Inne jest bez włączonej klimy a inne (ciut)
    wyższe po jej włączeniu.

    Po obrotach silnika nie stwierdzam, może dla tego że u mnie jest rzędowa
    szóstka i opór klimy nie robi na niej wrażenia.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 10. Data: 2013-11-15 18:50:11
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-11-15 18:25, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    >
    > Po obrotach silnika nie stwierdzam, może dla tego że u mnie jest rzędowa
    > szóstka i opór klimy nie robi na niej wrażenia.

    Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to wypróbuję
    ten sposób. Dzięki za sugestię.