  • 11. Data: 2013-11-15 19:58:13
    Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
    > Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
    > wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.

    Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
    szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
    Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
    załączeniu klimy znika w sekund pięć.
    Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
    przekonasz się jaki jest efekt.

    W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową
    jesień jak nie tylko do odparowania szyb?
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 12. Data: 2013-11-15 20:38:36
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > przekonasz się jaki jest efekt.
    >
    > W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową
    > jesień jak nie tylko do odparowania szyb?

    Cały cza używam i klima do osuszania działa bez problemu, wydaje mi się
    że przy -X też działało ale to było rok/pół roku temu i nie pamiętam.

  • 13. Data: 2013-11-16 20:21:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wchpikus wrote:
    > 5 stopni chyba
    > pomizej nie ma sensu, min temeratura na wylocie to ok
    > 5-7stopni..zaleznie od obrotow i temp. na zewnatrz..

    ale sa jednak takie wodzy gdzie konstruktor nie zapomniał o tym że Klima
    jest bardzo fajnym narzędziem do szybkiego odparowania szyb.

    w xarze zawsze puszczałem grzenie na full + klima i na szyby

    w Velsatisie jest odpowiedni program w automacie.

  • 14. Data: 2013-12-03 11:40:12
    Od: Trybun <Y...@y...com>

> [...]
    > przekonasz się jaki jest efekt.
    >
    > W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową
    > jesień jak nie tylko do odparowania szyb?

    No nie wiem, w instrukcji, w dziale o klimie i wentylacji pisze coś o
    trybach chłodzenia i osuszania. Czy warunkiem osuszania jest obecność
    systemu klimatyzacji też nie wiem.
    A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu para
    z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest włączona klima
    czy nie.

  • 15. Data: 2013-12-03 12:43:47
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
    > A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
    > para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
    > włączona klima czy nie.
    Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
    to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
    powietrzem?
    U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
    włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
    diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
    szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2013-12-03 13:08:15
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
    > szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

    Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się
    rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce.

    Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący
    wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na
    szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na
    zewnątrz.
    Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz
    jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy
    deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były:
    ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 17. Data: 2013-12-03 13:42:44
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-12-03 13:08, sqlwiel pisze:

> [...]
    > przesycone parą ze śniegu czy deszczu z ubrań pasażerów. Stare
    > (przedklimowe) zimowe wytyczne były: ogrzewanie i nadmuch na max

    Pewnie masz rację.
    Jednego jestem pewien. Po włączeniu klimy leci z nawiewów suche powietrze.
    Najlepsze efekty mam przy dużym zawilgoceniu wnętrza auta gdy włączę
    klimę i uchylę trochę szyber. Szybko wilgotne powietrze wewnątrz zostaje
    zastąpione suchym.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 18. Data: 2013-12-03 18:33:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się rozgrzewa.

    Nie o to idzie.
    Raczej o dużo mniejsze straty związane z dużo wyższą sprawnością jednostki
    napędowej.