    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ten sam telefon, inny wynik
    Date: Sat, 10 Feb 2018 18:30:15 +0100

    > Dlaczego ten sam telefon ma różne wyniki w np. AnTuTu?
    bo to zależy od konkretnego urządzenia. na fabrycznie nowych telefonach,
    pustych, wyniki będą identyczne (1% różnicy maks)

    > Jeden serwis podaje, że 120.000 a inny, że 123.000.
    za mała różnica żeby się czepiać, pozatym 120tyś w antutu to odległy
    kosmos. nowe gówniane telefony mają o 100tyś mniej

    > Albo nawet ten sam serwis podaje, że w miesiącu 10/2017 telefon miał 160.000, ale w
    12/2017 TEN SAM telefon miał już mniej o 5000 punktów?
    duże różnice punkowe mogą wynikać z programów chodzących w tle, i wersji
    oprogramowania.
    Właśnie jestem na etapie zmiany oryginalnego softu na Lineage. to taka
    inna wersja androida, przy okazji pozbawiona niepotrzebnego
    oprogramowania producenta telefonu i.... firmy google. Czyli otrzymujemy
    telefon z androidem, ale bez powiązania z usługami googla, za które
    płacimy.... w uproszczeniu utratą prywatności(mniejsza z tym, bo to nie
    w temacie). ja jednak chciałem mieć możliwość korzystania ze sklepu
    googla. wieć dobrzy ludzie przygotowali paczki ze samymi usługami
    googla. Wiadomo ze nie wszyscy chcą wszystkich usług. więc paczki są
    standardowe, mini, mikro, pico... teraz zrobi się ciekawie. cały system
    opreacyjny to 326mega. a najmniejsza, pacza softu google....127 mega.
    paczka mini - czyli dalej mniej niż ma nowy telefon z androidem - to 325
    mega. maksymalna paczka to prawie 980mega.
    Wspomniane usługi googla, napewno zaniżają wynik. nie wiem czy o 1% czy
    o 10%, ale żadne urządzenie z chodzącym w tle softem, szybsze nie
    będzie. różne wersje oprogramowania producenta, a także alternatywne
    softy, mogą dawać różne wyniki, bo większa szybkość, to szybsze
    wyczerpanie baterii. mój i9506 na androidzie 4 jest szybszy niż na
    androidzie 5. prawdopodobnie producent "przycina" delikatnie prędkość
    aby wydłużyć życie na jednym ładowaniu. twórcy alternatywnych softów
    mogą robić dokładnie odwrotne zmiany. póki procesor jest względnie
    chłodny - wyciskać z niego 110% mocy.
    Tak więc czynników jest wiele, ale w naszym odczuciu prędkość nie jest
    najistotniejsza (w normalnym użytkowaniu) lecz szybkość reakcji,
    responsywność. Czyli ten czas, który zajmuje uruchomienie aparatu,
    wyświetlenie klawiatury telefonu itp. dla jednych 2 sekundy to nic (bo
    odbieraja 3 rozmowy dziennie) a dla innych to wieki (bo inicjują 3
    rozmowy na godzinę)
    ale ponad 100 tys w antutu - to naprawdę duża prędkość.

    ToMasz