eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTeraz Nauta › Re: Teraz Nauta
  • X-Received: by 2002:a81:6d8b:: with SMTP id i133mr165885ywc.1.1550461314010; Sun, 17
    Feb 2019 19:41:54 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:6d8b:: with SMTP id i133mr165885ywc.1.1550461314010; Sun, 17
    Feb 2019 19:41:54 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!m21no10581157qta.0!news-ou
    t.google.com!o7ni827qta.1!nntp.google.com!m21no10581154qta.0!postnews.google.co
    m!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 17 Feb 2019 19:41:53 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <kt6jns5r5kf3$.12z867dbth5yn.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.160.223.252;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 121.160.223.252
    References: <9...@g...com>
    <kt6jns5r5kf3$.12z867dbth5yn.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <f...@g...com>
    Subject: Re: Teraz Nauta
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 18 Feb 2019 03:41:54 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42258
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 17 lutego 2019 19:54:18 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 16 Feb 2019 21:56:56 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > PGZ rozpieprzyła Nautę w Gdyni. Już stoi kolejka krewnych i znajomych królika
    chętnych do przytulenia majątku spółki.
    > > Dżejef, kombinuj teraz jak to przedstawić jako kolejny świetlisty sukces tej
    złodziejskiej władzy.
    >
    > "To wina Tuska" :-P
    >
    > Ale Ty tu nie o jakims malym projekcie badawczym, tylko o stoczni.
    > Stocznie w Polsce maja klopoty od lat.
    >
    > Co tam "dobra zmiana" w stoczni wyprawiala, to nie wiem,
    > poprzednikom ponoc tez niezbyt sie wiodlo
    >
    > http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,229
    99901,panstwowa-stocznia-w-ruinie-odwolano-prezesa-z
    arzadu-dobrej.html
    >
    >
    > "Zarzucano wówczas byłemu kierownictwu błędne decyzje m.in. odnośnie
    > budowy statku badawczego ,,Oceanograf", na którym stocznia miała
    > stracić 16,5 mln zł. Statek Uniwersytetowi Gdańskiemu został
    > przekazany dopiero w październiku ub. roku. Rok 2016 Nauta zakończyła
    > ze stratą sięgającą 13,4 mln zł netto (przy sprzedaży sięgającej 441
    > mln zł).
    >
    > W 2017 rok Nauta wkroczyła z kredytem długoterminowym opiewającym na
    > 75 mln zł i, pomimo wymiany zarządu, nie udało się odnotować większych
    > sukcesów. Najpierw stocznia przegrała przetarg na budowę holowników
    > dla Marynarki Wojennej. Pomimo odwołań Nauty od wyników konkursu,
    > intratna umowa opiewająca na 220 mln zł ostatecznie podpisana została
    > ze Stocznią Remontową Shipbuilding z Gdańska.
    >
    > W kwietniu w stoczni doszło do wypadku - do wody wraz z dokiem wpadł
    > remontowany dla norweskiego armatora chemikalowiec ,,Hordafor V".
    > Doszło do częściowego zatopienia jednostki. Stocznia powołała
    > wewnętrzną komisję, ale winnego wypadku nie wskazała, podając, że
    > przyczyną był splot różnych zdarzeń m.in. ,,złe zbalansowanie statku".
    > Winnych szuka natomiast prokuratura, która cały czas prowadzi w tej
    > sprawie śledztwo.
    >
    > Utrata platformy Lotosu
    >
    > W październiku Nauta odniosła najbardziej spektakularną porażkę.
    > Straciła bowiem intratny kontrakt na przebudowę platformy wydobywczej
    > Petrobaltic należącej do Grupy Lotos. Jak informowaliśmy, platforma w
    > atmosferze skandalu została odholowana z Nauty, prosto do
    > konkurencyjnej Remontowej Shipbuilding w Gdańsku. Kiedy trwało
    > holowanie platformy, wciąż trwały negocjacje związane z rozliczeniem
    > kontraktu. Atmosfera była nerwowa do tego stopnia, że krótko przed
    > wypłynięciem platformy, stoczniowcy Nauty rozłożyli wokół basenu rękaw
    > przeciwzalewowy, uniemożliwiając tym samym przeprowadzenie
    > jakichkolwiek manewrów. Lotos zarzucał Naucie nieprofesjonalne
    > wykonywanie prac, aż wreszcie całkowicie zakazał wykonywania
    > jakichkolwiek robót. W odpowiedzi na to, Nauta cofnęła przepustki
    > pracownikom Lotosu na teren stoczni. "
    >
    > Ja tam nie wiem, ale prezes raczej nie nadzoruje prac w doku.
    > Mogl natomiast zwolnic starego kierownika i posadzic nowego, ze
    > slusznej partii.
    >
    > Co do przetargow ... nowy prezes dawal za duze ceny, czy za bardzo
    > liczyl, ze minister przydzieli.
    > Ale jesli wygrala stocznia gdanska, to i tak zostalo w rodzinie, tzn w
    > Polsce.
    > No chyba, ze to juz nie jest "polska spolka".
    >
    > Glupia sprawa - ani akcjonariatu nie chca podac, ani zarzadu
    > http://www.remontowaholding.pl/
    >
    > Czysta prywata ?
    > http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/56,35612,16
    819234,pozycja-2-piotr-soyka-prezes-remontowa-holdin
    g-ponad-20-mln,,9.html
    >
    > Zreszta google donosi, ze zmiany prezesow w holdingu sa czeste.
    >
    > A tak z podobnej beczki - kiedys ogladalem reportaz z budowy tego
    > wycieczkowca
    > https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Oriana_(1995)
    >
    > I padlo tam "w Anglii nie ma juz stoczni zdolnej zbudowac taki
    > statek". Skutki upanstwowienia ?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/British_Shipbuilders
    >
    > Czy upanstwowiono, bo wczesniej juz sobie nie radzili ?


    Ja tu widzę nieporozumienie co do pojęcia "strategicznej ważności". Przychodzi jakiś
    rząd, mówi że od dzisiaj coś tam jest strategicznie ważne. Różne rzeczy mieliśmy już
    strategicznie ważne, za komuny na przykład aluminium było strategicznie ważne. Potem
    przemysł stoczniowy, energetyka, tradycyjnie zawsze była strategicznie ważna, no i
    kopalnie, różne tam takie pegeery. Znaczy wszystko inne jest strategicznie nieważne.
    No więc do tych strategicznie ważnych firm wysyła się zaufanych partyjnych
    cwaniaczków, którzy robią strategiczną czystkę, wszystkie decyzyjne stanowiska
    obsadzają swoimi kolesiami i robią strategię, jak widzimy na omawianych przykładach.
    Natomiast na odcinkach startegicznie nieważnych dopuszcza się cwaniaczkowstwo
    niższego rzędu, na ogół samorządowego. Umiejętność produkcji pociągów jest przykładem
    działalności strategicznie nieważnej, więc bardziej opłaca się kupić tramwaje z
    Rotema niż podtrzymać (nie za darmo, owszem) firmę w Polsce. Trudno powiedzieć czy
    dla danej firmy w Polsce lepiej być na odcinku strategicznie ważnym, czy
    strategicznie nieważnym. Jak się nie obrócisz, tak dupa z tyłu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: