    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 18 Feb 2019 04:51:19 -0800 (PST)
    Subject: Re: Teraz Nauta
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 20:23:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...
    > [...]
    99901,panstwowa-stocznia-w-ruinie-odwolano-prezesa-z
    arzadu-dobrej.html
    > [...]
    >
    > No - dopoki sobie radzi. Bo jak przestaje, to moze sie okazac
    > strategicznie wazne :-)

    > I tu sie mylisz.
    > Sa spolki Skarbu Panstwa, czyli gdzie wlascicielem, lub
    > wspolwlascicielem jest Panstwo, poprzez ministerstwo.

    Dla rządu strategiczne jest to co jest pod kontrolą. Taką kontrolą która może wcisnąć
    dowolną ilość kolesi na dowolne stołki.

> [...]
    >
    > Dojna zmiana w tym przoduje ... ale czy poprzednicy byli lepsi ?
    > Moze tylko o tyle, ze chyba mieli wiecej ludzi z formalnie wyzszymi
    > kwalifikacjami.

    > A widzisz - i tu wchodza unijne przepisy:
    > a) kupuje sie w firmie, ktora wygrala przetarg,
    > b) nie mozna dyskryminowac innych unijnych firm, wiec nie mozna dac
    > punktow za "polska firma".
    > c) dotowanie przedsiebiorstwa wymaga zgody KE, KE pozwala podtrzymywac
    > ... ale niezbyt dlugo.
    >
    > d) ale akurat wojsko ma wieksza swobode, i moze zamowic tam gdzie

    za-upadlosc-miasto-nie-chce-tych-tramwajow/ar/935116
    4

    > Ma prezes slusznosc ? No jakby dobrze mowi.
    >
    > Ale jednoczesnie ... gdzie on sie przez te 12 lat uchowal, ze takie
    > bzdury plecie.
    > Co - nie wiedzial co podpisuje ? Liczyl, ze jakos to bedzie ?

    Nie wiem dokładnie jak to działa, ale zdaje się że w Gdyni ZKM nie ma żadnych
    autobusów/troli, tylko zleca usługi firmom prywatnym. A one nie podlegają pod
    przepisy o publicznych przetargach. Kupują co chcą. Zwykły bilet kosztuje 3.20- nie
    wiem jak to porównać z innymi miastami, zdaje się że nie doją pasażera jakoś
    straszliwie. Dziatwa szkolna za darmo.