    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Teraz Nauta
    Date: Mon, 18 Feb 2019 14:14:39 +0100

    dyskusyjnych:159fecc2-71f6-4cb6-ba04-356a3a992081@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 20:23:22 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    > [...]

    >Dla rządu strategiczne jest to co jest pod kontrolą. Taką kontrolą
    >która może wcisnąć dowolną ilość kolesi na dowolne stołki.

    To jest jeden punkt widzenia.
    Z drugiej strony - to co rzad ma, to jest strategiczne, bo
    niestrategiczne powinnien sprywatyzowac :-)

    Z trzeciej - moze faktycznie sa strategiczne dziedziny.
    Obecnie telewizja, bo prasa juz chyba nie - kto ma telewizje, ten ma
    wladze, bo moze wyborcom wcisnac swoja wersje :-)

    Z czwartej - jak jakas fabryka bedzie upadac i przyjada wk*
    zwiazkowcy, to sie moze dziedzina zrobic strategiczna :-)

    za-upadlosc-miasto-nie-chce-tych-tramwajow/ar/935116
    4

    >Nie wiem dokładnie jak to działa,

    Gwoli scislosci - Protram to jakas mala firemka, ktora obsadzila stara
    zajezdnie i zaczela produkowac tramwaje.
    Widac wiele do tego nie trzeba ...

    >ale zdaje się że w Gdyni ZKM nie ma żadnych autobusów/troli, tylko
    >zleca usługi firmom prywatnym.

    Byc moze.
    We Wroclawiu tak chyba kilka linii autobusowych jezdzilo.

    >A one nie podlegają pod przepisy o publicznych przetargach.
    >Kupują co chcą.

    Starocie z Niemiec :-)

    >Zwykły bilet kosztuje 3.20- nie wiem jak to porównać z innymi
    >miastami, zdaje się że nie doją pasażera jakoś straszliwie.

    We wrocku polgodzinny 3.00

    >Dziatwa szkolna za darmo.

    A to jest osobna sprawa - jak miasto organizuje rozliczenia.
    Chyba w wielu bilety sa osobno, a transport osobno - czyli miasto
    placi za ustalona ilosc kursow, miasto ustala cennik biletow, i miasto
    doplaca roznice.

    U mnie jeszcze jest Mennica Polska, ktora na zlecenie miasta sprzedaje
    bilety, czy raczej organizuje pobor oplat, bo biletow juz prawie nie
    ma.

    J.