    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 19 Feb 2019 05:38:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: Teraz Nauta
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 20:42:19 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:

    > A korpo świecie tego nie ma?
    > Żona pracuje teraz w korpo 120 tysięcy ludzi na świecie.
    > Goście zarabiający tysiące euro zbierają paragony po stolikcach.
    >
    > Wiem że to prywatne ale niesmak pozostaje.
    > Zresztą koło 2008 roku było pare korpo to big to fail wiec to nie jest tak że to są
    prywatne firmy.

    No to może chociaż Ty, bezimienny kolego, postaraj się zrozumieć słowo "korporacja".
    W powszechnym (niepoprawnym) znaczeniu to są wszystkie firmy należące do jednego
    właściciela, ale w słownikowym znaczeniu- to jest właściciel tych firm, prawnie w
    żaden sposób z nimi nie związany. No więc teraz wyjaśnij, czy Twoja żona pracuje w
    korporacji, czy w latyfundium, jednym z setek, należących do bogatego właściciela,
    który w życiu nawet nie dowie się ile tej trzody posiada po całym świecie, bo tym
    wszytkim zarządzają jacyś poganiacze niewolników.