    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Termopady i odprowadzanie ciepła - czy one coś pomogą?
    Date: Sat, 26 May 2018 00:25:15 +0200

    W dniu 2018-05-25 16:21, Michal Lukasik pisze:

    > Gdzie dokładnie chcesz tam wepchnąć pady?
    > Z Twojego pytania wnioskuję, że chcesz je położyć na kościach a tego się
    > nie robi. Pady wkłada się między dwie powierzchnie by umożliwić
    > przewodzenie ciepła tam gdzie użycie pasty jest kłopotliwe.

    A chociażby tak, jak na dysku TOSHIBA SSD Pro:
    <https://media.cdn.videotesty.pl/media/cache/09/a8/0
    9a829b9b81a51e7434d5fd588444bb1.jpg>

    Tu link z większą liczbą zdjęć -
    <https://www.videotesty.pl/recenzja/1586/toshiba-q-s
    eries-pro-ssd-test-dysku-o-pojemnosci-256gb/>

    > I słusznie bo użycie pasty jest dużo efektywniejsze.
    >
    > Dlaczego ten moduł SATA nie jest wetknięty bezpośrednio w gniazdo tylko
    > wisi na przewodzie?

    Wisi tak, bo niejeden się męczył z montażem i wyszło, że jest to
    najsensowniejsze. Tu jest wątek gościa z forum, który modował sobie ten
    sprzęt właśnie pod NAS-a -
    <https://forum.openmediavault.org/index.php/Thread/1
    0787-Dell-Optiplex-FX160-Thin-Client/>

    > Wiem, że oryginalnie montowanie są takie z gniazdem prostopadłym a ten
    > jest równoległy, ale mimo to miejsca powinno być wystarczająco no taki
    > montaż. I to byłby MZ najlepszy sposób montażu (dla modułu bo drugi HDD
    > czy pełnowymiarowy SSD tak się nie zmieści).

    Zgadza się. Pełnowymiarowy się nie zmieści. Dobrze, że to połówka.

    > W tej obudowie jedyne miejsce na dodatkowy HDD/SSD jakie znajdziesz to
    > właśnie w obrębie RAM i pod koszem na HDD/SSD w miejscu na kartę
    > miniPCIe - czasem da się tam upchnąć SSD bez potrzeby demontażu
    > wentylatora co z wiadomych względów nie jest dobrym pomysłem.

    Wentylator jest pod płytką montażową dla dysku HDD. Tam będzie 1TB WD,
    więc przynajmniej jeden wentyl jest potrzebny.

    > MZ ten Optiplex FX160 to nie był dobry wybór na NASa, prędzej bym tego
    > użył na HTPC.

    Też bym używał, ale ten sprzęt leży u mnie już jakiś czas. Miałem do
    niego RAM, więc też wykorzystam. Zaletą akurat tego modelu jest to, że
    ma wbudowany zasilacz. Wystarczy zwykły komputerowy kabel zasilający i
    już. Do tego, do czego będzie wykorzystywany nie jest potrzebna duża
    moc, a to akurat jest dwurdzeniowa wersja Atoma, więc myślę, że da radę.

    Bardziej mnie ciekawi właśnie jak go zmodować, stuningować. Poprawić
    chłodzenie itd.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/