    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: To jak to się w końcu mówi Irak, czy Iran
    Date: Wed, 6 Nov 2019 13:48:48 +0100

    W dniu 2019-11-06 o 13:13, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    ny-probnik-elektryczny-sunco-frazer-777-id-35463.htm

> [...]
    > będzie wykazywał multimetrem jakieś napięcie względem ziemi , a neonówka
    > bankowo będzie świecić skoro obok biegnie przewód fazowy.
    >
    > Do identyfikacji takich drutów najlepsza jest jednak żarówka z dwoma
    > kablami bo nie wprowadza w błąd przy luźnych przewodach, a jeżeli
    > wepniesz się w jakiś obwód z istniejącym już innym odbiornikiem, to
    > żarówka zaświeci się niepełną mocą więc masz informację że to nie
    > przewód fazowy (co sugerowałaby neonówka czy miernik) ale np odejście od
    > jakieś lampy przewodu zerowego. W szczególności przy starych
    > instalacjach schodowych można dostać kręćka.

    ...a nie lepiej dwie żarówki w szereg?

    Ja stronię od sprawdzania czegoś żarówkami skoro mogę zrobić to samo
    przy wyłączonym zasilaniu. Nie lubię "gorących" gołych kabli wokół mnie.
    Cytowany phaser777 ma sprawdzanie ciągłości obwodu, nie potrzeba nawet
    przedłużaczy, tylko inną osobę, gdy rozstaw ramion jest za mały żeby
    dotknąć dwóch końcówek kabla.

    Stojąc na drabinie, chwytałem "pomocnika" za rękę, on drugą dotykał
    kabli przy wyłączniku i mieliśmy żyły zidentyfikowane.

    --
    viktorius