    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Troll pyta o liczniki przy sygnalizatorach świetlnych
    Date: Sat, 12 Jan 2019 23:31:02 +0100

    W dniu 2019-01-12 o 23:08, Tomasz Pyra pisze:

    > Są takie sterowniki - mają pętle indukcyjne w jezdni.
    > W sytuacji kiedy dla kierunku poprzecznego nikt nie czeka, a dla
    > kierunku z zielonym nadal przejeżdżają samochody, to czas trwania
    > zielonego można nieco przedłużyć.
    >
    > Tylko trochę, bo w rzeczywistych warunkach okazuje się że nie wszystkie
    > pojazdy są wykryte.

    W 3mieście na głównych trasach 100% sygnalizacji to wykorzystuje. Widać
    to na asfalcie gdzie przed dojazdami do skrzyżowań znajdują się
    "zasmołowane" nacięcia w jezdni. Czy to coś użytecznego daje? Szczerze
    mówiąc nie dostrzegam. Te same skrzyżowania, które od lat przemierzam
    generują te same efekty. Gdy załapię się na czerwoną falę, to będę nią
    podążał do śmierci o ile nie zwiększę prędkości w mieście do np. 100
    km/h między skrzyżowaniami. Wtedy załapuję się na zieloną falę.

    Jak dla mnie, rozwiązanie jest na poziomie akademickim. Czyli w stylu:
    ustawimy i zobaczymy co się dzieje. Nie rozwiązuje to kwestii płynności
    ruchu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek