    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Trwałość magnesów trwałych
    Date: Wed, 6 Sep 2017 12:02:00 +0200

    Lisciasty pisze:

    > Pamiętam w jakiejś książce o experymentach, pisali że jak magnes
    > leży ot tak sobie to słabnie. Trzeba go ponoć obciążyć, czyli
    > podwiesić gdzieś i obciążyć ale tak, żeby nie przegiąć, tzn.
    > żeby nie było to za duże obciążenie bo jak puści, to wtedy ponoć
    > dopiero źle mu robi :]
    >
    > Ale czy to prawda to nie wiem.

    Tego nie czytałem, ale jak chwilę pomysleć, nie musi to być mądrość
    ludowa. Czytałem za to, że mu wstrząsy nie służą. Upadek na podłogę
    może być bolesny, a gdyby mu tak przyrżnąć młotem, to już w ogóle.
    Zgadza się to z moimi wyobrażeniami na temat tego, co w środku ma
    magnes i jak działa. A także z doświadczeniem porównania magnesu
    z magazynu i tego równie starego, który był zamontowany do silnika
    pierdzikółka, gdzie drgawy i szoki są na znaczącym poziomie. Podobnie
    jest z cyklicznymi zmianami temperatury, o czym już było wcześniej.

    --
    Jarek