eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Trzesie kierownica przyh 120km/h
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2017-06-12 11:18:16
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze:
    >
    > Trudno reklamowac.
    > Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba 120.
    > Wina byc moze w oponie.
    >
    Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich
    prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w
    rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i wtedy
    dopiero to czuć w samochodzie.

    Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam
    się do prędkości autostradowych.
    Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś tam
    biło. Wyważenie ponowne pomogło.

    Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki
    kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a on
    sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.

    > Kiedys mialem stacje co wywazala na samochodzie, ta byla szybka i
    > faktycznie lepiej to robila.
    >
    > J.
    >

    Nie widziałem takiego cuda.

    --
    viktorius


  • 12. Data: 2017-06-12 11:34:34
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 czerwca 2017 18:17:09 UTC+2 użytkownik marko napisał:
    > co moze byc nie tak ze trzesie mi kierownica w granicach 120-140, poza
    > tymi predkosciami nie odczuwam zadnych drgan
    > audi b7

    To ja się podepnę pod temat, bo mam identyczny efekt. Znacie jakiś porządny zakład w
    Warszawie, najlepiej z hotelem opon? Obecnie wymieniam w Motoricusie przy
    Łopuszańskiej. Po zamianie na zimówki jeszcze zrzuciłem to na karb nowych opon ale
    jak mi założyli letnie, które rok temu nie biły a teraz po wymianie zaczęły, to widać
    ewidentnie, że robią to źle.


  • 13. Data: 2017-06-12 11:38:16
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: marko <m...@g...com>

    ok to pojade na wywazenie, ale to moze byc wina jezeli bije tylko od ok
    120-140 ?
    i jeszcze jedno pytanie mam, jak skrecam-predkosc minimalna, lekko cos
    zadrży


  • 14. Data: 2017-06-12 11:47:56
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ohlm8o$s7b$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    W dniu 2017-06-12 o 10:51, J.F. pisze:
    >> Trudno reklamowac.
    >> Wiekszosc wywazarek robi to na dosc niskich obrotach, a tu trzeba
    >> 120.
    >> Wina byc moze w oponie.
    >
    >Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich
    >prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko
    >w rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i
    >wtedy dopiero to czuć w samochodzie.

    Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
    predkosci kierownika wibruje,
    Wiec co jest czulsze.

    >Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i
    >rozpędzam się do prędkości autostradowych.
    >Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś
    >tam biło. Wyważenie ponowne pomogło.

    Ja sie zawsze przygladam jak robi, i dobrze to robi.
    Ponowne wywazenie powinno byc wiec takie same.

    >Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki.
    >Taki kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z
    >nim, a on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.

    Na to nie zwrocilem uwagi.

    Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta
    oslona maszyny utrudnia.
    Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi
    jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze.

    J.


  • 15. Data: 2017-06-12 12:14:00
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 11:47, J.F. pisze:

    >>
    >> Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje wielkich
    >> prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze, tylko w
    >> rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i
    >> wtedy dopiero to czuć w samochodzie.
    >
    > Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
    > predkosci kierownika wibruje,
    > Wiec co jest czulsze.
    >

    Pozostaje zmienić wyważarkę, a jak jedna na zakładzie, to i zakład. To
    tylko maszyna, ma swoje dokładności, no się zuzywa.
    Pojęcia nie ma, czy toto się jakoś kalibruje po tysiącach cykli...

    >> Zawsze po zmianie zimowe/letnie jadę gdzies na pusta drogę i rozpędzam
    >> się do prędkości autostradowych.
    >> Parę razy zdarzyło mi się wrócić do wulkanizatora, bo po 130-140 coś
    >> tam biło. Wyważenie ponowne pomogło.
    >
    > Ja sie zawsze przygladam jak robi, i dobrze to robi.
    > Ponowne wywazenie powinno byc wiec takie same.
    >

    Patrz niżej, kamyki, albo i nawet kleks błota na feldze, wszystko to
    jest dodatkową masą, która rozwala pomiar.

    >> Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki. Taki
    >> kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z nim, a
    >> on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.
    >
    > Na to nie zwrocilem uwagi.
    >
    > Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta
    > oslona maszyny utrudnia.

    A co da patrzenie na koło jak się kręci?
    Są warsztaty, gdzie siedzisz w ciepłym biurze i czekasz na zrobienie
    usługi. A jakość tej usługi sprawdzasz podczas jazdy, czasem trzeba
    wrócić i reklamować. Mają zrobić to porządnie, albo wskazać inną
    przyczynę bicia.

    > Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna mowi
    > jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze.
    >

    No po to jest ta maszyna, żeby bicie wyeliminować. Nawet przy lekko
    krzywej feldze pewnie się da to skorygować.


    --
    viktorius


  • 16. Data: 2017-06-12 12:39:41
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ohlph7$ti5$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    W dniu 2017-06-12 o 11:47, J.F. pisze:
    >>> Wyważarka jest bardziej czuła od samochodu, nie potrzebuje
    >>> wielkich
    >>> prędkości obrotowych, żeby wykryć bicie. Bo bicie jest zawsze,
    >>> tylko w
    >>> rezonans wpada przy określonej w określonej dla siebie prędkości i
    >>> wtedy dopiero to czuć w samochodzie.
    >
    >> Ja to mialem w scierce nagminnie, swiezo wywazone, a przy wiekszej
    >> predkosci kierownika wibruje,
    >> Wiec co jest czulsze.

    >Pozostaje zmienić wyważarkę, a jak jedna na zakładzie, to i zakład.
    >To tylko maszyna, ma swoje dokładności, no się zuzywa.

    Rozne byly, a wywazarki sprawialy raczej dobre wrazenie.
    Pokazuje po pierwszym razie ze trzeba np 60 i 40g,
    gosc zaklada 60, rozkreca, maszyna pokazuje ze trzeba 35g,
    zaklada, rozkreca - i maszyna pokazuje 0.

    >>> Teraz jeżdżę do zakładu, który ogląda bieżnik i wydłubuje kamyki.
    >>> Taki
    >>> kamyk to właśnie częsta przyczyna problemów z biciem, wyważą z
    >>> nim, a
    >>> on sobie wyleci, wyważenie wtedy psu na budę.
    >
    >> Na to nie zwrocilem uwagi.
    >> Wiekszosc w ogole nie patrzy na kolo w czasie wywazania, co zreszta
    >> oslona maszyny utrudnia.

    >A co da patrzenie na koło jak się kręci?

    "panie, kup pan nowe felgi, bo bedzie panu trzeslo na autostradzie"
    :-)

    >> Felga czy opona moga byc krzywe, kolo bije na maszynie, maszyna
    >> mowi
    >> jakie ciezarki ... i jest dobrze, nastepny prosze.

    >No po to jest ta maszyna, żeby bicie wyeliminować. Nawet przy lekko
    >krzywej feldze pewnie się da to skorygować.

    No wlasnie nie ma problemu - wywazona bedzie dobrze.

    J.


  • 17. Data: 2017-06-12 13:19:46
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 12:39, J.F. pisze:

    >
    > Rozne byly, a wywazarki sprawialy raczej dobre wrazenie.
    > Pokazuje po pierwszym razie ze trzeba np 60 i 40g,
    > gosc zaklada 60, rozkreca, maszyna pokazuje ze trzeba 35g,
    > zaklada, rozkreca - i maszyna pokazuje 0.
    >

    Przy takich masach ciężarków to bym faktycznie szukał nowych felg...
    Po głowie kołata mi się zasada że max 60g, a jak maszyna każe więcej, to
    po prostu obracamy oponę na feldze, żeby różnice w masach same się
    wyeliminowały i sprawdzamy jeszcze raz.

    --
    viktorius


  • 18. Data: 2017-06-12 13:34:05
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-06-12 o 11:38, marko pisze:
    > ok to pojade na wywazenie, ale to moze byc wina jezeli bije tylko od ok
    > 120-140 ?
    > i jeszcze jedno pytanie mam, jak skrecam-predkosc minimalna, lekko cos
    > zadrży

    bicie poprzeczne - jak wejdą w przeciwfazę to będzie spokojnie a jak
    będą będą w zgodnej fazie to będzie telepać. Objawem będzie np. raz bije
    raz nie bije(jadąc ze stałą prędkością. To, że powyżej pewnej prędkości
    ci przestaje bić dowodzi tego, że to może być poprzeczne. Gdyby to była
    nierówność (niewyważenie) to wraz z prędkością rosłyby siły działające
    odśrodkowo. Mówiąc krótko raczej masz przekoszone felgi + być może także
    luz na łożysku(który będzie to bicie potęgował)


  • 19. Data: 2017-06-12 13:48:19
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 12.06.2017 o 06:50, marko pisze:
    > Koła miałem wyważane
    > Felgi 18, nie są krzywe
    Taaa....
    Kiedyś jeździłem do gościa poleconego przez teścia, przez 2-3 lata było
    ok. Pewnego razu po wymianie okazało się że odważniki zostały na ziemi
    po postoju. mówię ok bywa może felga krzywa już albo na coś najechałem
    i pospadały, choć to i tak dziwne. kolejny sezon, wymiana u tego samego
    gościa. Miasto - ok, poza do ok 100km/h - ok.
    Wyjazd na święta do rodziców, autostrada i już>100km/h się jechać nie dało.
    Podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu, jak się okazało koła bez
    odważników były lepiej wyważone niż przed zdjęciem ich.
    Koleś wyważył i droga powrotna była już ok.

    Od tej pory nie ufam stwierdzeniom było wyważone więc jest ok.

    Polecam sprawdzić w innym miejscu.

    --
    --- xyz


  • 20. Data: 2017-06-12 13:54:07
    Temat: Re: Trzesie kierownica przyh 120km/h
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 12 Jun 2017 06:50:03 +0200, w <593e1d7b$0$647$65785112@news.neostrada.pl>,
    marko <m...@g...com> napisał(-a):

    > Koła miałem wyważane
    > Felgi 18, nie są krzywe

    Wyważyć dynamicznie -- czyli założone na auto. Poszukać takiego warsztatu (we
    Wrocku znam).

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: