eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylne hamulce 125p/Polonez › Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
    Date: Fri, 08 Oct 2010 08:39:11 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 26
    Message-ID: <i8meaf$3mp$1@news2.ipartners.pl>
    References: <4cae2699$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1286519951 3801 157.25.157.219 (8 Oct 2010 06:39:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 8 Oct 2010 06:39:11 GMT
    In-Reply-To: <4cae2699$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2316400
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-07 21:59, Tomasz Pyra pisze:
    > Czy ktoś pamięta jak powinny działać tylne hamulce tarczowe stosowane w 125p i
    starych Polonezach?
    >
    > Tam jest zacisk pływający, ale tak jak patrzę na ten mechanizm to pływać to to nie
    będzie na pewno.

    > Nie ma żadnych ładnych prowadnic, a po prostu zacisk szoruje sobie po jarzmie w
    sposób nie dający wielkich szans na płynną pracę.
    > To się praktycznie na słowo honoru trzyma żeby ten zacisk nie wyleciał z jarzma, bo
    na dobrą sprawę trzyma go tam jedynie wygięty, sprężynujący pałąk i kawałek blachy
    wciśniętej między zacisk a jarzmo.

    No, jednak jest to dość solidny kawałek metalu :) Rodzaj jakby klina.
    Nie wyleci, ale "pływanie" faktycznie w cudzysłowie.

    > Jak się tym poszarpie, to wszystko ma luzy które powodują że zacisk w jarzmie może
    się ustawić krzywo i widać że klocki przez to zużywają się krzywo. Pewnie się to
    blokuje w takiej pozycji itp.

    Owszem jak ma swoje lata, części pokorudują, to i krzywo zużywa, i blokuje też.
    Pamiętam pewną górską drogę zimą i zablokowany tył :) Jednak za nowości działało
    o dziwo nawet dość dobrze.

    > Zdjęcie takiego (nie mojego) hamulca:
    > http://www.125p.eu/wp-content/uploads/2009/09/hamulc
    e_fiat_125p_2.jpg

    Wspomnienia :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: