  • 1. Data: 2008-02-01 12:46:44
    Temat: UKE i kontrola treści w internecie
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Pomijam już kwestie merytoryczne i społeczne tego pomysłu - chodzi mi
    bardziej o stronę techniczną: jak oni to chcą zrobić/osiągnąć???

    http://tinyurl.com/3x95su

    "Urząd Komunikacji Elektronicznej powinien zająć się kontrolowaniem tego,
    co jest publikowane w internecie - twierdzi Anna Streżyńska. Szefowa UKE
    uważa, że nadzorowanie tylko kwestii związanych z dostarczaniem usług
    internetowych, to za mało.

    Anna Streżyńska opowiada się za połączeniem UKE z Krajową Radą Radiofonii
    i Telewizji.

    - Uważamy, że docelowo powinniśmy kontrolować treści w ramach tego
    wspólnego regulatora połączonego z KRRiT i do tego zmierza też brytyjski
    Ofcom, który też upomina się o rozszerzenie kontroli treści poza media na
    internet - powiedziała Streżyńska w wywiadzie dla TVN CNBC Biznes.

    - W praktyce trudno dziś rozróżnić, gdzie się kończą media, treści, a
    gdzie się zaczyna telekomunikacja. Uczynienie jednego wspólnego
    regulatora, jednego systemu prawnego, spowodowałoby, że zaczęlibyśmy żyć
    w nowoczesnym państwie, które się prawidłowo rozwija, wykorzystując te
    nowoczesnej technologie teleinformatyczne i medialne - uważa szefowa UKE.

    Podkreśliła, że trudno obecnie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego
    regulowane są duże tradycyjne media, a nie są regulowane te same treści,
    które pojawiają się za pomocą internetu czy - niedługo - w telefonach
    komórkowych.

    Streżyńska ponownie opowiedziała się za połączeniem UKE i KRRiT, ale
    rozłożonym w czasie. - Nigdy nie ukrywałam, że chciałabym połączenia tych
    dwóch organów - powiedziała."

    Xenocide

  • 2. Data: 2008-02-01 15:59:49
    Temat: Re: UKE i kontrola treści w internecie
    Od: kya <k...@m...here.invalid>

    On 2008-02-01, Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:
> [...]
    > co jest publikowane w internecie - twierdzi Anna Streżyńska. Szefowa UKE
    > uważa, że nadzorowanie tylko kwestii związanych z dostarczaniem usług
    [...]

    Fajnie by było, gdyby wypowiedziała się konkretniej. Może chodzi o regulacje
    prawne podobne do tych, które obowiązują gazety lub czasopisma -- mogą
    drukować, co sobie życzą, ale jakby co, to można złożyć pozew/skargę
    i konkretne osoby odpowiadają za zniesławienie, podanie nieprawdziwych
    informacji itp.

    --
    ////))) Do not disturb -- I'm disturbed enough already. :
    //|-O-O ) :

  • 3. Data: 2008-02-01 16:50:56
    Od: Dariusz Sznajder <d...@s...org>

    Dnia 01.02.2008 kya <k...@m...here.invalid> napisał/a:
    > Fajnie by było, gdyby wypowiedziała się konkretniej. Może chodzi o regulacje
    Ano.

> [...]
    > drukować, co sobie życzą, ale jakby co, to można złożyć pozew/skargę
    > i konkretne osoby odpowiadają za zniesławienie, podanie nieprawdziwych
    Podciąganie pod KRRiT bardziej sugeruje, że każdy blog będzie musiał
    tzw. misję wypełniać ;>

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE