eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUPS Cyberpower Value1200E LCD - Buczy/brzęczy pomimo naładowania baterii w 100% › Re: UPS Cyberpower Value1200E LCD - Buczy/brzęczy pomimo naładowania baterii w 100%
    From: BQB <a...@s...com.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS Cyberpower Value1200E LCD - Buczy/brzęczy pomimo naładowania
    baterii w 100%
    Date: Tue, 9 Oct 2018 15:20:40 +0200

    W dniu 09.10.2018 o 15:04, Myjk pisze:

    > Ktoś ma jakiś pomysł, czy faktycznie mam wymienić przekaźnik w którym ponoć
    > (wg elektrodowiczów) puszczają sklejone styki przekaźnika czy jednak szukać
    > przyczyny w innym miejscu?

    Podczas pracy przekaźnika popukaj go np rączką śrubokręta, możesz też
    pomiędzy blaszkę a cewkę dać nieco wazeliny, czy innego smaru, ale
    nieco, to cieniutka warstewka, a nie kilka cm3.
    Sprawdź, czy napięcie na tym przekaźniku jest stałe, czy jednak zmienne.
    Jak stałe, to sprawdź, czy jest równolegle dioda do niego podłączona -
    powinna być, chyba, że w ramach oszczędności jej brak. Jak przekaźnik
    zasilany napięciem stałym, to nie powinien buczeć. Możesz jeszcze
    zobaczyć oscyloskopem, jaki tam jest przebieg.
    Możesz również przeczyścić styki przekaźnika.

    Osobiście wolałbym wymienić przekaźnik, gdyż drogi nie jest.