  • 1. Data: 2015-02-05 20:18:44
    Temat: USB-RS485
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Potrzebuję nabyć sprawdzony konwerter USB-RS485.

    Mam taki jeden - prosto z Tajwanu.
    Problem jedynie taki, że nie działa.
    Tzn, sygnał jakiś z niego wychodzi ale strasznie zakłócony.
    Na oscyloskopie widać że na sygnale wisi jakaś paczka impulsów modulowana
    napięciem sieci.
    Poziom zakłóceń jest porównywalny z amplitudą sygnału.
    Po sporym obciążeniu linii zakłócenia nieco się zmniejszają,
    ale odbiornik i tak rozpoznaje dane raz na 100 prób transmisji.

    Rozglądałem się po ofertach na Allegro, ale wszędzie widzę tę samą
    chińszczyznę.
    Niby na innych chipach i z innymi sterownikami.

    Czy miałby ktoś konkretny namiar na coś co jest sprawdzone i na pewno
    działa ?

    ASZ

  • 2. Data: 2015-02-05 20:38:51
    Temat: Re: USB-RS485
    Od: Michał <m...@f...pl>

    W dniu 05.02.2015 o 20:18, Akond ze Skwak pisze:
> [...]
    > Po sporym obciążeniu linii zakłócenia nieco się zmniejszają,
    > ale odbiornik i tak rozpoznaje dane raz na 100 prób transmisji.

    A masy urządzeń masz połączone?

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik

  • 3. Data: 2015-02-05 21:26:09
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    >A masy urządzeń masz połączone?

    Z konwertera wychodzą tylko linie A i B.
    Mogę jedynie połączyć masę odbiornika z masą komputera,
    ale to też nic nie daje.
    Odbiornikiem jest urządzenie PTZ.
    Sygnał jest prawidłowo zakodowany - silniki się uruchamiają zgodnie z
    komendą
    ale .. raz na 100 transmisji.

  • 4. Data: 2015-02-05 21:52:22
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-05 o 20:18, Akond ze Skwak pisze:
    > Potrzebuję nabyć sprawdzony konwerter USB-RS485.

    [...]
    > Czy miałby ktoś konkretny namiar na coś co jest sprawdzone i na pewno
    > działa ?

    https://www.elmark.com.pl/pl/sklep/moxa/uport-115011
    50i

    sprawdzone i na pewno działa

    @

  • 5. Data: 2015-02-05 22:54:10
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-05 o 20:18, Akond ze Skwak pisze:

    > Tzn, sygnał jakiś z niego wychodzi ale strasznie zakłócony.
    > Na oscyloskopie widać że na sygnale wisi jakaś paczka impulsów
    > modulowana napięciem sieci.

    Oba urządzenia zasilane z tej samej fazy i obwodu?

  • 6. Data: 2015-02-05 23:22:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale to też nic nie daje.
    > Odbiornikiem jest urządzenie PTZ.
    > Sygnał jest prawidłowo zakodowany - silniki się uruchamiają zgodnie z

    Ja mam dwa chińskie konwertery i nigdy nie miałem problemów ze sterowaniem
    kamerami PTZ. Nawet po kilkusetmetrowej skrętce.
    Jak coś czasem źle działało, to zawsze winna okazywała się uszkodzona
    kamera. Jak znajdę od nich pudełko to napiszę Ci dokładną nazwę.
    Na samych konwerterach nie ma żadnych oznaczeń firmy.

    Jako ciekawostkę dopiszę, że nie chciały one działać z kontrolą dostępu
    Rogera. Zadziałał dopiero oryginalny konwerter Rogera.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-02-05 23:25:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:54d3ec5d$0$14678$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Jako ciekawostkę dopiszę, że nie chciały one działać z kontrolą dostępu
    > Rogera. Zadziałał dopiero oryginalny konwerter Rogera.

    Na 99% mam konwertery Unitek.
    Takie jak ten:
    http://fen.pl/produkt/unitek-y-1081-adapter-usb-1x-r
    s-485.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2015-02-06 00:23:49
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Polecam DA-70157 firmy Digitus.

  • 9. Data: 2015-02-06 22:16:36
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 05-02-15 o 20:18, Akond ze Skwak pisze:
> [...]
    > Niby na innych chipach i z innymi sterownikami.
    >
    > Czy miałby ktoś konkretny namiar na coś co jest sprawdzone i na pewno

    Mam z izolacją galwaniczną USB-RS485. I z pewnością działają ,bo sam je
    zrobiłem i używam...:-).
    Odezwij się na z...@g...com.

  • 10. Data: 2015-02-07 19:01:49
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Mam z izolacją galwaniczną USB-RS485. I z pewnością działają ,bo sam je
    >zrobiłem i używam...:-).
    >Odezwij się na z...@g...com.

    Mam też z izolacją z COM-a : transoptor + MAX485.
    Działa bez problemu.

    Ale tak z nudów chciałem coś ulepszyć ...