  • 81. Data: 2009-07-08 10:07:52
    Temat: Re: UWAGA !!! Skradziono torbę ze sprzętem Olympus
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    adam napisał(a):
    [...]
    > Na mnie co innego zrobiło jakis czas temu wrażenie. Był to opis
    > "dystrybutorów" napojów w bodaj nowozelandzkich górach. Mają one postać
    > pojemnika z napojami i puszki na pieniądze bez żadnego nadzoru i
    > mechanizmu warunkującego konsumpcję uiszczeniem zapłaty. Po prostu
    > idziesz sobie, wrzucasz pieniążek i bierzesz puszkę. Podobno działa to
    > idealnie - w sensie finansowym, ergo i logistycznym bo komuś po prostu
    > opłaca się uzupełniać zasoby.

    W książce "Freakomia" jest opisana historia przedsiębiorcy, który w USA
    dostarczał na tej zasadzie bajgle z twarożkiem do firm.
    Ustawiał koszyk i miseczkę na pieniądze na korytarzu, a jeśli uzysk
    spadał poniżej IIRC 90%, zabierał się.

    Zebrał liczne dane z wielu firm, bo interes kręcił się długie lata. Nie
    pamiętam szczegółowych wyników, w każdym razie odsetek bajgli zjadanych
    bez zapłaty był znacznie większy na piętrach dla wyższego kierownictwa.

    A tak bliżej geograficznie - w ten sposób sprzedawano bilety w Berlinie
    (stolicy NRD) i w Moskwie.
    Jedynym utrudnieniem było to, że gdy wyjmował bilet, jego wrzutka była
    dokładnie widoczna w specjalnym okienku, więc wszyscy widzieli, czy
    delikwent wrzucił monetę czy guzik.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 82. Data: 2009-07-08 19:31:01
    Od: Miodzio <a...@w...pl>

    Okradzionemu nie zależy chyba na tym sprzęcie,
    bo przez tyle dni nie zaglądnął na grupę , żeby odpowiedzieć
    grzecznościowo na pytanie jak to sie stało??

  • 83. Data: 2009-07-08 23:31:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Miodzio" napisał
    > Okradzionemu nie zależy chyba na tym sprzęcie,
    > bo przez tyle dni nie zaglądnął na grupę , żeby odpowiedzieć
    > grzecznościowo na pytanie jak to sie stało??

    Myslę iż ów nieszczęśnik ma teraz nieco inne problemy niż kurtuazyjne gesty
    na usenecie więc należałoby wstrzymać się z takimi komentarzami.

    adam

  • 84. Data: 2009-07-08 23:31:23
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał
    [...]
> [...]
    > dostarczał na tej zasadzie bajgle z twarożkiem do firm.
    > Ustawiał koszyk i miseczkę na pieniądze na korytarzu, a jeśli uzysk spadał

    Freakonomia ; )

> [...]
    > Jedynym utrudnieniem było to, że gdy wyjmował bilet, jego wrzutka była
    > dokładnie widoczna w specjalnym okienku, więc wszyscy widzieli, czy

    Jestem przekonany, że w dużej mierze za zachowania ludzi w takich sytuacjach
    odpowiedzialny jest fakt okoliczności - ew. świadkowie lub/i opresywny
    system, w którym funkcjonują.
    W dzisiejszych czasach system widzi coraz dalej za sprawą kamer i to też
    może wpływać na zachowania.
    Nowozelandzkie obyczaje są o tyle budujące, iż mają miejsce na szlakach
    gdzie, jak sądzę, działa uczciwość bez świadków.

    Przykład z bajglami fantastyczny - ale nie powiem, że jestem zaskoczony ; )

    adam

  • 85. Data: 2009-07-09 07:01:48
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:4a552c48$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "Miodzio" napisał
    >
    > Myslę iż ów nieszczęśnik ma teraz nieco inne problemy niż kurtuazyjne
    > gesty na usenecie więc należałoby wstrzymać się z takimi komentarzami.

    a skad wiesz jakie on ma problemy? myślisz ze siedzi i płacze?

  • 86. Data: 2009-07-09 11:17:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Kokos" napisał

    > a skad wiesz jakie on ma problemy? myślisz ze siedzi i płacze?

    Po czym wnosisz, że wiem ?
    Domyslam się, że taka strata pociąga za sobą szereg działań i niezbyt dobry
    humor.

    adam