    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Uber się pomylił
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 9 May 2018 10:12:37 +0200

    Dnia Wed, 9 May 2018 06:58:26 +0200, kk napisał(a):

    > Co to za dane ?

    Mniej-więcej obliczenia, nawet dziś na polskich drogach już
    zdezaktualizowane. Ostatnio jak to liczyłem to wypadków było więcej.

    Zakładając że 20mln pojazdów, przejeżdża 18tys km rocznie i ginie 3000 osób
    - daje to wypadek śmiertelny co 120mln km.
    Osób rannych jest ~10x więcej niż zabitych czyli będzie ze 12mln km między
    takimi wypadkami.

    Nie chodzi o dokładne liczby, a o rząd wielkości.

    > Ile drobnych kolizji robią polscy kierowcy ?

    No tu jeszcze dochodzi niezdefiniowana miara "lepszości".
    Wypadki śmiertelne są o tyle dobre do analiz statystycznych, że są jedyną
    dość pewną wielkością mierzącą niebezpieczeństwo na drogach.

    Każda inna wartość jest obarczona dużymi błędami.

    Co do drobnych kolizji to po prostu tego nie wiadomo - zarówno ile
    spowodowały auta Ubera i ile Polscy kierowcy.

    > A co oni robią w tych samochodach ?

    Pilnują tego co robi pojazd autonomiczny i w razie czego przejmują kontrolę
    (mają normalne sterowanie - kierownicę i pedały)