eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUbytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju? › Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <m6drh1$ogs$1@dont-email.me> <m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl>
    <m6ercs$649$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <m6fq6a$ad7$1@dont-email.me>
    Date: Sat, 13 Dec 2014 11:44:52 +0100
    Message-ID: <1qbr7v33gndby.1n79yj2qe7lhz$.dlg@40tude.net>
    Lines: 77
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1418467495 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2153 89.77.179.152:57408
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2551918
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:28:22 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
    >>
    >>> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    >>> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    >>>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    >>>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    >>>>
    >>>> Bez zwiazku.
    >>>
    >>> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    >>> - ubytek duży oleju
    >>> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    >>
    >> Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
    >> odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
    >> obciążeniu silnika.
    >> Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
    >> ten silnik w moment.
    >
    > Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
    > Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
    > na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
    > Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
    > to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
    > Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
    > cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
    > czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
    > miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
    > wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
    > albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...

    W silniku znakomita większość ciepła odbierana jest bezpośrednio przez
    wodę, znajdującą się w płaszczu wodnym wokół bloku i głowicy.

    >> A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
    >> przegapienia.
    >
    > OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
    > że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
    > brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
    > ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.

    Tak to raczej nie będzie,
    Jak się zatrze jakiś element, to on istotnie, miejscowo wytwarza
    temperatury jak w hucie, ale wtedy szybko się zniszczy i zaczniesz albo go
    wyraźnie słyszeć, albo od tej temperatury się zablokuje.

    > Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
    > wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.

    Przede wszystkim to jednak smaruje.
    Oczywiście odbiera jakieś ciepło od smarowanych elementów czy np. dna
    tłoka, ale w porównaniu z całością ciepła wydzielanego przez silnik, to nie
    są duże ilości ciepła.
    Dlatego silnik ma wielką chłodnicę wody, a oleju albo malutką, albo jakiś
    nieduży wymiennik ciepła, albo często nie ma żadnej chłodnicy oleju - miska
    wystarcza.

    >> To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
    >
    > To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
    > jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
    > z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...

    Myślę że mając dziurę między olejem a wodą, po wyłączeniu silnika,
    niewielka ilość wody może się dostać do oleju.
    A żeby zrobić "majonez" w oleju wystarczy niewiele wody - to się zdarza
    nawet jak się skropli trochę wody ze spalin z przedmuchów.

    Natomiast tak żeby jakieś istotne ilości płynu z chłodnicy znalazły się w
    misce olejowej, to chyba raczej się nie zdarza.
    Wiadomo że jakieś tam teoretycznie możliwości można sobie wyobrazić, ale to
    raczej nie ten problem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: