  • 31. Data: 2017-04-20 07:24:25
    Temat: Re: Usuwanie katalizatora
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Nareszcie coś się rusza w temacie i truciciele dostają po dupie
    >
    > http://moto.wp.pl/krakow-co-drugie-auto-nie-przeszlo
    -kontroli-spalin-policja-odbiera-dowody-rejestracyjn
    e-6111924563036289a

    Sie nie ciesz bo sie moze okazac ze Twoja rakieta z normą Euro 6 tez nie
    spelnia tej normy, bo producent "ponaciagal" wyniki badan, albo
    zoptymalizowal software na potrzeby badania ;) A glin nie bedzie obchodzilo
    dlaczego wyniki odczytane z ich gadzetu nie mieszcza sie w tabelce.

  • 32. Data: 2017-04-20 14:40:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.04.2017 o 01:02, Poldek pisze:

    > Nieraz jadę za kimś, albo stoję na czerwonym świetle. Siedzimy w naszym
    > samochodzie całą rodziną z dziećmi i czujemy jak poprzedzający samochód
    > zatruwa nas spalinami posiadającymi charakterystyczny smród świadczący o
    > braku katalizatora. Można gdzieś podkablować takiego smrodziarza?
    Mam ogromne wątpliwości, co do zasadności tego "eko"-szaleństwa jakie
    ogarnia UE. Limity na gazy cieplarniane, normy Euro 2-3-4-5-6, a
    równolegle Chiny, Indie oraz większość świata emituje sobie bez
    skrępowania.
    Do tego dochodzi powszechna indoktrynacja i zmiana znaczenia słów.
    Dawny patriota to teraz szowinista. To co kilkanaście lat temu
    nazwalibyśmy bezrefleksyjną akceptacją to teraz "tolerancja" się nazywa.
    Taki gość, który kiedyś nazywał się kapuś to teraz jest "sygnalista" i
    to podobno nawet pożyteczna funkcja jest.
    Zdrowia życzę.
    Jacek

  • 33. Data: 2017-04-20 15:11:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2017 o 14:40, Jacek pisze:

> [...]
    > ogarnia UE. Limity na gazy cieplarniane, normy Euro 2-3-4-5-6, a
    > równolegle Chiny, Indie oraz większość świata emituje sobie bez

    To nie do końca tak. Mawet Chiny czy Indie staraja się ograniczać
    emisję, tylko że stosowanie do swoich "możliwości". Na przykład w
    Indiach jeżdzą tuktuki na... LPG, bo w mieście czy ichnej gminie można
    zarejestrować ileś tam dwusuwów, czterosuwów a reszta musi być na LPG,
    bo ekologiczniej.

    U nas normy Euro nie służą ochronie środowiska a ochronie rynku a
    konkretnie producentów. Inaczej możnaby "wynalęźć" silnik w kepszym
    warsztacie i produkować samochody, a tak to tylko "wielcy" mogą i tak
    oszukując - po prostu zapewnia to, że nikt nagle samochodów nie zacznie
    produkować;) Jak prawie zawsze - jak coś jest eco (zwłaszcza jak jest
    obowiązkowe) to jest to tak naprawdę skrót od "economy" i to z punktu
    widzenia producenta;)

    Nie oznacza to, że należy wycinać katy i filtry skoro już są.

    Shrek.

  • 34. Data: 2017-04-20 15:22:07
    Od: p...@g...com

    Chyba nie wątpisz że ci u steru robią to dla naszego dobra ? Z drugiej strony trzeba
    przyznać że coraz gorzej idzie im uzasadnienie dalszych ekorepresji gdy największy
    producent aut przez lata produkował "Das Schwindel" :-)

  • 35. Data: 2017-04-20 15:48:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.04.2017 o 15:11, Shrek pisze:

    > To nie do końca tak. Mawet Chiny czy Indie staraja się ograniczać
    > emisję, tylko że stosowanie do swoich "możliwości".
    Zrobiłem pewne uproszczenie, ale zgoda co do zasady, żeby jednak o
    środowisko dbać. Niemniej jednak niektóre dyrektywy UE wydają mi się
    "nieco" dziwne. Zakaz sprzedaży termometrów rtęciowych a równocześnie
    zakaz sprzedaży tradycyjnych żarówek i zmuszanie do zakupu
    "energooszczędnych", które zawierają całkiem dużo rtęci.
    Każda przesada jest zła i uważam, że kapowanie kogoś, kto wyciął
    katalizator w PL, bo go nie stać na nowy, bo zarabia 1/4 tego, co
    NIemiec za taką samą pracę to zwykłe draństwo.
    Jacek

  • 36. Data: 2017-04-20 16:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2017 o 15:48, Jacek pisze:

> [...]
    > zakaz sprzedaży tradycyjnych żarówek i zmuszanie do zakupu
    > "energooszczędnych", które zawierają całkiem dużo rtęci.

    Już ci pisałem - to akurat jest od "economy" nie "ecology".

    > Każda przesada jest zła i uważam, że kapowanie kogoś, kto wyciął
    > katalizator w PL, bo go nie stać na nowy, bo zarabia 1/4 tego, co
    > NIemiec za taką samą pracę to zwykłe draństwo.

    Akurat tak nie uważam - co innego gdy ktoś ma stary kat i spaliny są na
    granicy. Ok. Ale wycinanie, żeby dodać sobie 0,45 konika to należy tępić.

    Shrek.

  • 37. Data: 2017-04-20 16:52:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    I np te oszczedne "zarowki" to made in China ... u siebie chyba tez
    uzywaja :-)

    >Już ci pisałem - to akurat jest od "economy" nie "ecology".

    Wymuszona oszczednosc ?

    Ale z tymi zarowkami to ponoc nie tak.
    Nasz wegiel zawiera troche rteci, i z obliczen wynika, ze wiecej rteci
    wyleci przez komin elektrowni zasilajacej zarowke, niz jest jej w
    swietlowce.
    A w dodatku te swietlowki maja przeciez byc zbierane, a rtec
    odzyskiwana.

    Tylko ... nie wszystkie kraje maja prad z wegla z rtecia.

    A propos - zna ktos taka utylizatornie do swietlowek ?
    Faktycznie zbiera rtec i sprzedaje cenny surowiec, czy tak sie nie da
    ?

    A zarowki maja tak zalosna sprawnosc, ze faktycznie - powinni tego
    zabronic :-)

    J.

  • 38. Data: 2017-04-20 17:06:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2017 o 16:52, J.F. pisze:

    > Wymuszona oszczednosc ?

    Jak państwo chce mojego dobra... to ja już wiem że jest ono wyrażone w
    lokalnej walucie;)

    > Ale z tymi zarowkami to ponoc nie tak.
    > Nasz wegiel zawiera troche rteci, i z obliczen wynika, ze wiecej rteci
    > wyleci przez komin elektrowni zasilajacej zarowke, niz jest jej w
    > swietlowce.

    Hmm. A masz te wyliczenia? A wiesz, że energetyka węglowa emituje więcej
    promietwórczości niż jądrowa? Może idąc tym tropem wywalić te odpady
    kominem i będzie po problemie:P

    > A w dodatku te swietlowki maja przeciez byc zbierane, a rtec odzyskiwana.

    Z naciskiem na mają - dość długo wrzucało się to do kubła w
    supermarkecie, gdzie się taka świetlówka na dole tłukła...

    > A propos - zna ktos taka utylizatornie do swietlowek ?
    > Faktycznie zbiera rtec i sprzedaje cenny surowiec, czy tak sie nie da ?

    Dobre pytanie...

    > A zarowki maja tak zalosna sprawnosc, ze faktycznie - powinni tego
    > zabronic :-)

    Ty się zainteresuj jaką sprawność ma silnik spalinowy:P

    Shrek

  • 39. Data: 2017-04-20 18:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Hmm. A masz te wyliczenia?

    Wyliczenia sa w miare proste, gorzej z zawartoscia rteci w weglu
    journals.bg.agh.edu.pl/GORNICTWO/2007-03-1/GG_2007_3
    -1_27.pdf

    Jesli wierzyc powyzszemu, to mniej wiecej sie sprawdza.

    >Dobre pytanie...

    https://youtu.be/RMMJR27RkdI?t=1112

    Ale rteci nie pokazali, tylko pojemnik :-)

    Ciekawe ile tej rteci odzyskuja, 80% czy 5%.

    Litr wazy 13 kg, wspolczesne swietlowki rurowe zawieraja jej malo -
    2-3mg, potrzeba jakies 4 tys rur ... wydajnosc tej maszynerii wyglada
    na znacznie wieksza.

    >Ty się zainteresuj jaką sprawność ma silnik spalinowy:P

    I tak wieksza niz ... swietlowka :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-04-20 18:15:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ogarnia UE. Limity na gazy cieplarniane, normy Euro 2-3-4-5-6, a
    >równolegle Chiny, Indie oraz większość świata emituje sobie bez

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - dla nas moze szalenstwo,
    dla Holendrow zyciowa sprawa, bo jak sie pol lodu z Antarktydy stopi

    Rozsadna oszczednosc/ekologie popieram, bo chocby te paliwa sie
    wkrotce skoncza ..

    J.