  • 41. Data: 2017-04-20 18:29:50
    Temat: Re: Usuwanie katalizatora
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2017 o 18:06, J.F. pisze:

    > Wyliczenia sa w miare proste, gorzej z zawartoscia rteci w weglu
    > journals.bg.agh.edu.pl/GORNICTWO/2007-03-1/GG_2007_3
    -1_27.pdf

    > Jesli wierzyc powyzszemu, to mniej wiecej sie sprawdza

    Pobieżnie przejrzałem - nie widzę tam ile g rtęci emituje elektrownia
    powiedzmy na GWh ani ile gramów jest w świetlówce. Na pewno móbłbym
    sobie to policzyć na podstawie tego artykułu i kilku(nastu) faktów z
    internetu, ale mówiłeś, że wyliczone i masz te wyliczenia;) Innnymi
    słowy nie twierdzę, że nie masz racji, ale też żadnych wyliczeń nie
    pokazałeś:P

    > https://youtu.be/RMMJR27RkdI?t=1112
    >
    > Ale rteci nie pokazali, tylko pojemnik :-)

    Świetlówek kompaktowych też nie pokazali:P Ściema;)

    > I tak wieksza niz ... swietlowka :-)

    Chyba tylko na hamowni w das schwindel. Chociaż nie - tą wyższą
    sprawnośc to ma w okolicach 70% mocy znamoionowej, a u nich na hamowni
    to pali tyle co nic, więc i mocy będzie mało. Obawiam się, że świetlówka
    ma lepszą:P To co zakazać?

    Shrek

  • 42. Data: 2017-04-20 19:22:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.04.2017 o 18:15, J.F. pisze:
    > Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - dla nas moze szalenstwo, dla
    > Holendrow zyciowa sprawa, bo jak sie pol lodu z Antarktydy stopi ....
    "globalne oc***enie" jest wynikiem działania człowieka gdyż:
    A. człowiek poprzez swoją działalność powoduje wzrost temperatury
    planety (na różne sposoby)
    B. temperatura planety podlega długookresowym naturalnym cyklicznym
    zmianom, gdzie wpływ człowieka jest pomijalnie mały, ale grupa
    spryciarzy wykorzystała to, aby geszeft robić.

    Wersje A i B są prawdopodobne, ale wydaje mi się, że jednak B.
    W XIV-XV wieku w Polsce klimat był znacznie cieplejszy, a kilkaset lat
    później Szwedzi urządzili nam potop przeprawiając się przez zamarznięty
    Bałtyk.
    Jacek

  • 43. Data: 2017-04-20 19:22:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.04.2017 o 16:52, J.F. pisze:

    > Nasz wegiel zawiera troche rteci, i z obliczen wynika, ze wiecej rteci
    > wyleci przez komin elektrowni zasilajacej zarowke, niz jest jej w
    > swietlowce.
    Tylko, że rtęć w węglu nie jest w formie metalicznej, a w związkach - w
    65-70% w postaci związków z siarką.
    Dobrze, że UE nie straszy na na razie chlorem - przecież każdy ma w domu
    mnóstwo tego toksycznego pierwiastka!!! Ja na przykład w kuchni mam go
    aż 2 metry sześcienne (jakby przeliczyć z NaCl). To wystarczy, żeby
    zabić kilkanaście osób!!!
    > A w dodatku te swietlowki maja przeciez byc zbierane, a rtec odzyskiwana.
    > Tylko ... nie wszystkie kraje maja prad z wegla z rtecia.
    Widziałeś kiedyś zawartość pojemnika na świetlówki (choćby takiego w
    hipermarkecie)? Większość potłuczona.

    Jacek

  • 44. Data: 2017-04-20 22:02:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - dla nas moze szalenstwo, dla
    > Holendrow zyciowa sprawa, bo jak sie pol lodu z Antarktydy stopi ....

    Jak ktoś jest głupi i pobudował się na terenie zalewowym, to niech sam się
    teraz martwi.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 45. Data: 2017-04-21 13:59:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tylko, że rtęć w węglu nie jest w formie metalicznej, a w związkach -
    >w 65-70% w postaci związków z siarką.

    Po przejsciu przez piec bedzie juz w innych zwiazkach ... albo i
    luzem.

    Metaliczna rtec jest umiarkowanie szkodliwa, a zwiazki ... niektore
    bardzo.

> [...]
    >domu mnóstwo tego toksycznego pierwiastka!!! Ja na przykład w kuchni
    >mam go aż 2 metry sześcienne (jakby przeliczyć z NaCl). To wystarczy,

    Soli zabronic, trujacy chlor zawiera. Zreszta mowia lekarze "biala
    smierc".
    Ba - H2O zabronic, drugiej tak szkodliwej substancji trudno znalezc
    :-)

    A wiesz, przez Wroclaw przetaczaja sie ponoc cysterny kolejowe z
    chlorem.
    Na razie wypadku nie bylo ...

    >Widziałeś kiedyś zawartość pojemnika na świetlówki (choćby takiego w
    >hipermarkecie)? Większość potłuczona.

    Chodzenie do supermaketu szkodzi zdrowiu znaczy sie :-)

    J.

  • 46. Data: 2017-04-21 14:04:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >spryciarzy wykorzystała to, aby geszeft robić.

    >Wersje A i B są prawdopodobne, ale wydaje mi się, że jednak B.

    Ba, patrzac na rozne wykresy, to wydaje sie, ze czas na kolejne
    zlodowacenie.
    Na szczescie do tego nie dopusciclismy, choc nieswiadomie :-)

    >W XIV-XV wieku w Polsce klimat był znacznie cieplejszy, a kilkaset
    >lat później Szwedzi urządzili nam potop przeprawiając się przez
    >zamarznięty Bałtyk.

    Eeee - o ile pamietam, to mowilo sie, ze zimniejszy, a Szwedzi
    przyplyneli na okretach, choc zamarzanie Baltyku sie zdarzalo.

    Tak czy inaczej - ten wegiel sie za kilkaset lat skonczy, i co dalej ?
    A to, co natura przez miliony lat tworzyla, my przez kilkaset spalimy

    J.

  • 47. Data: 2017-04-21 18:30:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2017 o 14:04, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - ten wegiel sie za kilkaset lat skonczy, i co dalej ?

    To samo co z kryzysem gówniano-owsowym. Przyszłe pokolenia będą miały z
    nas bekę, że się przejmowaliśmy, że węgla zabraknie, bo na co komu
    węgiel w XXIV wieku:P

    Shrek

  • 48. Data: 2017-04-23 00:27:49
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-04-20 16:29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    -1_27.pdf

    > Pobieżnie przejrzałem - nie widzę tam ile g rtęci emituje elektrownia
    > powiedzmy na GWh

    Masz w tab. 7, 0.0064 kg/TJ na węgiel kamienny i 0.004 kg/TJ na
    brunatny.

    You have: 1 TJ
    You want: 1 GWh
    0.27777778

    0.27 *0.0064 = 0.001777777792 kg/GWh

    > ani ile gramów jest w świetlówce.

    wiki mówi 1-5 mg

  • 49. Data: 2017-04-23 09:16:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.04.2017 o 00:27, Przyjazny pisze:

    > You have: 1 TJ
    > You want: 1 GWh
    > 0.27777778
    >
    > 0.27 *0.0064 = 0.001777777792 kg/GWh

    > wiki mówi 1-5 mg

    Czyli 1,8 mg na GWh

    Przyjmijmy że tyle sami 1,8 jest w świetlówce i świetlówka ma 20W i
    zastępuje 100W żarówkę.

    1GWh/80W=0,0125gh=12 500h. Tyle musiałaby pracować świetlówka, żeby to
    wychodziło na zero. To jest wartość zbliżona do katalogowej trwałości (a
    s tą jak wiadomo jest podobnie jak ze spełnianiem norm przez gas Auto).
    Żeby to pokazać przyjmijmy że świetlówka pracuje 4h dziennie - 12
    500/365/4 - 8 i pół roku.

    Więc wychodzi nn zero jeśli przyjmiesz, że świetlówka świeci 8,5 roku i
    ma zawartość rtęci z tych mniejszych. Czyli w praktyce wychodzi na to,
    że pewnie wprowadza 2 razy więcej rtęciu do środowiska niż żarówka.

    Myth busted;)

    Dzięki za pomoc.

    Shrek

  • 50. Data: 2017-04-23 09:35:55
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-04-23 o 09:16, Shrek pisze:

> [...]
    > i ma zawartość rtęci z tych mniejszych. Czyli w praktyce wychodzi na
    > to, że pewnie wprowadza 2 razy więcej rtęciu do środowiska niż

    Raz, że świetlówki strasznie słabną z wiekiem, nawet jeśli jeszcze świecą.

    Dwa, że nieprawdą jest, że całe ciepło żarówek się marnuje. Jakieś 80%
    świecenia żarówek w mieszkaniu w naszym klimacie przypada na okres
    grzewczy i wspomaga kaloryfery. Nawet licząc kiepską sprawność grzania
    elektrycznością wychodzi, że ok. połowy tego węgla i tak trzeba spalić
    na potrzeby CO.

    MJ