  • 1. Data: 2012-03-25 17:55:22
    Temat: Uszkodzenia LCD z podświetleniem LED
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Ciekaw jestem jaka jest natura takiego uszkodzenia:
    http://allegro.pl/monitor-lcd-led-samsung-bx2240-piv
    ot-bcm-i2220537534.html

    --
    Włodek

  • 2. Data: 2012-03-25 18:12:25
    Temat: Re: Uszkodzenia LCD z podświetleniem LED
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    > Ciekaw jestem jaka jest natura takiego uszkodzenia:
    > http://allegro.pl/monitor-lcd-led-samsung-bx2240-piv
    ot-bcm-i2220537534.html

    3 możliwości:
    1. część LEDów nie działa
    2. matówka uszkodzona
    3. część LEDów świeci nie w matówkę

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-03-25 18:31:42
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > 3 możliwości:
    > 1. część LEDów nie działa
    > 2. matówka uszkodzona
    > 3. część LEDów świeci nie w matówkę

    Przy czym ja bym stawiał ma 1), bo pozostałe raczej bez urazu
    mechanicznego by się nie pojawiły, a to z kolei pewnie uszkodziłoby
    szkło. Ale tak sobie gdybam tylko....

  • 4. Data: 2012-03-25 21:08:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-25 17:55, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Ciekaw jestem jaka jest natura takiego uszkodzenia:
    > http://allegro.pl/monitor-lcd-led-samsung-bx2240-piv
    ot-bcm-i2220537534.html
    Naprawiałem podobny monitor. Uszkodzenie jednego z wielu ledów, one są
    tam łączone w szereg po kilka sztuk, zasilane z ~20V albo więcej (źródło
    prądowe/pwm). Jeden padnie i cały paseczek na kilka cm - ciemny.
    Niestety (w moim przypadku) ledy te to nie kulturalne klocuszki 3528 -
    tylko "pchełki" co 5-7mm w postaci struktury led, wszystkie na wspólnej
    listwie, zalane glutem (nawet nie smd, w sumie cała listwa ledów jako
    jeden hybrydowy element można by określić). Udało mi się naprawić
    wbijając szpilki w listwę led = lokalizując uszkodzoną sztukę,
    rozharatać i zewrzeć ją opornikiem smd i reszta świeci, brak jednej nie
    przeszkadza.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-03-25 22:16:52
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

    (ciap)
    > Udało mi się naprawić wbijając szpilki w listwę led = lokalizując
    > uszkodzoną sztukę, rozharatać i zewrzeć ją opornikiem smd i reszta świeci,
    > brak jednej nie przeszkadza.

    Dzieki za wszystkim za odpowiedzi, a po powyższej rozważę kupno czegoś
    podobnego,
    mam dużo czasu na dłubaninę ;-)

    --
    Włodek

  • 6. Data: 2012-03-25 22:24:39
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-03-25 18:31, sundayman pisze:

    > Przy czym ja bym stawiał ma 1), bo pozostałe raczej bez urazu
    > mechanicznego by się nie pojawiły, a to z kolei pewnie uszkodziłoby
    > szkło. Ale tak sobie gdybam tylko....

    A ja na 2. - bo to chyba nie szklo, i przy czyszczeniu jak mocno
    przycisniesz to wlasnie takie cos zostaje, jak sie folia zegnie. :|
    Pewnie sprzataczka nieswiadoma niczego umyla monitor szmatką dociskając,
    bo plama od kawy byla w rogu :P

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)