  • 11. Data: 2012-11-19 20:29:50
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k8dk0o$u1r$1@node1.news.atman.pl...

    > OK.
    > Więc na kontynuację wątku zapraszam za kilka tygodni :-)
    > Niemniej nie ma mowy żebym zabrał się za naśladowanie procesu zwanego
    > formowaniem, takim jak w aku niklowych. Nie chce mi się tyle bawić.

    Powinna wystarczyć praca w samochodzie. Bo to jego naturalne środowisko.

    > Jak znajdę ten rezystor, to jeszcze raz zmierzę, uprzednio doprowadzając
    > do "przeładowania" aku. Coś mi mówi, że znacząco wyniku nie poprawię.

    120-130% ładunku to jest dopiero - naładowanie akumulatora - z uwagi na
    sprawność procesu.
    Jak chesz wyciągać sensowne wnioski i mówić o wadach to trzeba przeprowadzić
    zgodne z normami pomiary, prądy, temperatury itd.
    Być może jest to faktycznie jakiś szajs ale po tych obserwacjach ja nie mam
    100% pewności. Tu trzeba by Gmyza ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2012-11-19 20:38:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    ukaniu napisał(a) :
    > 120-130% ładunku to jest dopiero - naładowanie akumulatora - z uwagi na
    > sprawność procesu.

    A to ja wiem, bez przesady :-)
    Z braku stabilizacji prądu ładowania nie mogłem przeliczyć
    dostarczonego ładunku, więc oparłem się o już wymienione przesłanki.
    Uznawane za zakończenie cyklu ładowania.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2012-11-19 22:19:50
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-19 16:44, Zbynek Ltd. pisze:

    > Cytujesz, ale nie rozumiesz co cytujesz:-P
    >
    > Podkreślę więc w krótkich cytatach rozbieżności:
    > ja:
    > "nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco większej pojemności."
    > Ty:
    > "masz wewnętrzne przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i
    > nie wpływa na wynik"
    >
    > Teraz widzisz różnicę? :-P

    Widzę różnicę.
    w jednym poście piszesz:
    "Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
    1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
    większej pojemności."
    A w drugim:
    "Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co do cyferki."
    Czy ty widzisz różnicę, a właściwie sprzeczność w tych dwóch
    sformułowaniach?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2012-11-19 22:31:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mario napisał(a) :

> [...]
    > "Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co do cyferki."
    > Czy ty widzisz różnicę, a właściwie sprzeczność w tych dwóch

    Nie. Mierzone prawidłowo, nie względem normy, lecz prawidłowo
    względem zastanych warunków. Co jest, chyba, jasno widoczne. Ale
    szukasz dziury w całym :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 15. Data: 2012-11-20 10:52:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-19 10:22, Zbynek Ltd. wrote:
    > Elo
    >
    > Właśnie nabyłem nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to chyba
    > znaczy to samo ;-)
    > I jaka jest moja opinia? Marelli to jedno wielkie oszustwo. Aku na
    > etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
    No ale czego żeś oczekiwał? :-D Cudu? :-D Ja czasami też kupuję jakiś
    chiński szajs marki noname, ale później nie marudzę jak mi nie działa
    tak jak powinien. :-D

    BTW. W maju br. kupiłem w poważnym naziemnym sklepie akumulator 45Ah
    Bosch-a. Kosztował, zdaje się, 180PLN...

  • 16. Data: 2012-11-20 16:30:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    >Właśnie nabyłem nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to
    >chyba znaczy to samo ;-)

    No nie, Marelli to jest marka. Tylko ze wloska. Z wloskich rzeczy
    staram sie tylko pizze kupowac :-)

    P.S. Sprawdzic czy gdzies malymi literami nie ma "made in China" ...
    ale to juz wszyscy maja fabryki w chinach :-)

    >Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
    >marki.

    Olowiowego nie, bo to szkodzi akumulatorowi :-(

    Ale sprawdzalem eneloopy ... kurde, dokladnosc niemal jak u
    zegarmistrza, pomiar ladunku po zakupie dal wynik
    1545 1530 1552 1562 1555 1540 1560 1565
    a ladowanie
    2220 2260 2290 2360 2290 2290 2350 2380

    >Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw :-( - strata czasu,
    >nerwów.

    No wiesz, jesli to rozruchowy to pojemnosc nie jest najwazniejsza :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-11-21 04:40:57
    Od: Padre <P...@n...net>

    > No nie, Marelli to jest marka. Tylko ze wloska.

    Włoska marka to jest Magneti Marelli i pewnie tylko tak jest
    zastrzeżona. Alternatory robili do dupy przez wiele lat...

  • 18. Data: 2012-11-23 10:45:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    ukaniu napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    >
    > Jak chesz wyciągać sensowne wnioski i mówić o wadach to trzeba przeprowadzić
    > zgodne z normami pomiary, prądy, temperatury itd.

    No to po pomiarach. O ile przedtem, przy prądzie ok. 3.4A wyszła mi
    pojemność 31.60Ah, to teraz przy prądzie poniżej 1/20C, a dokładniej
    startując od 2.15A z tendencją malejącą, pojemność wyszła mi...
    32.60Ah. Na etykiecie jest 45Ah. Spodziewałem się odrobinę większej
    pojemności niż otrzymana, ale widać ten typ tak ma. c.b.d.u.

    > Być może jest to faktycznie jakiś szajs

    No i faktycznie :-)

    > ale po tych obserwacjach ja nie mam
    > 100% pewności.

    A ja już mam :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 19. Data: 2013-06-19 12:28:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Nov 2012 04:40:57 +0100, w <k8higa$h4n$1@speranza.aioe.org>, Padre
    <P...@n...net> napisał(-a):

    > Włoska marka to jest Magneti Marelli i pewnie tylko tak jest
    > zastrzeżona. Alternatory robili do dupy przez wiele lat...

    To nie ich alternatory były do bani, tylko sposób ich mocowania przez wiadomy
    koncern.

  • 20. Data: 2013-06-19 17:27:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    Padre

    >To nie ich alternatory były do bani, tylko sposób ich mocowania przez

    Akurat to jest ten sam koncern :-)

    .... o, kurde
    "Magneti Marelli worked with Ford Motor Company and Microsoft Auto to
    develop an in-dash computer (carputer) for Ford's work truck division
    introduced in 2008 -- with a built-in 6.5-inch, high-resolution touch
    screen and Bluetooth, USB connectivity, GPS Navigation, voice
    recognition, as well as general office applications, e.g., word
    processing, contact, and calendar.["

    http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Auto

    No to teraz trzeba pilnie sledzic w jakie auta to wcisneli ... i
    omijac szerokim lukiem :-)
    Przynajmniej do czasu wypuszczenia SP2 :-)

    J.