    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 2 Jan 2019 01:37:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Choć swoimi pierwszymi wrażeniami już się zdążyłem podzielić,
    > pomyślałem sobie, że nie zaszkodziłoby przedstawić nieco bardziej
    > dogłębną analizę moich przekonań dotyczących podejścia, jakie
    > Stroustrup w niej reprezentuje.

    Problem w tym, że w ogóle nie zrozumiałeś, co Stroustrup prezentuje w tej książce.
    Naprawdę sądzisz, że to jest ksiażka o pisaniu kalkulatora?
    To jest ksiązka o języku programowania i tak jakoś się przyjęło, że do tłumaczenia
    procesu w praktyce używa się przykładów. Kalkulator jest przykładem, który nie wymaga
    dodatkowej wiedzy a ujawnia ważną cechę pracy programisty, którą jest odkrywanie
    problemów, których nie było widać wcześniej. Stąd też ta cała zabawa w parsowanie i
    wykorzystanie tej okazji do zaprezentowania różnych elementów języka.
    Gdyby przykłady były o robieniu animacji, to też być krytykował, że iPhonem można
    zrobić film łatwiej?

    > Każdy, kto uczył się Pythona z tutoriala Guidona van Rossum,
    > zapewne pamięta, że jedna z początkowych sekcji nosi tytuł
    > "Using Python as calculator". Programiści Pythona raczej
    > nie byliby szczególnie zainteresowani problemem dydaktycznym,
    > który proponuje Stroustrup, ponieważ wiersz poleceń w Pythonie
    > już jest "takim kalkulatorem, tylko lepszym".

    I ten interpreter Pythona napisano w, no w czym?
    Wyobrażam sobie, że GvR czytał książkę Stroustrupa (naprawdę sobie to wyobrażam) i
    właśnie na tym polega wartość tej książki.

    > Jak możemy się domyślać, Stroustrup proponuje początkującemu
    > czytelnikowi raczej ciężką i niewdzięczną drogę: oto bowiem
    > zostajemy rzuceni w wir tokenizacji i parsowania

    Świetnie. Przyda się to później w prawdziwych programach.

    > Czasem zamiast rozwiązywać jakiś problem, lepiej go ominąć.

    Problemem podjętym przez książkę Stroustrupa jest nauka języka C++. Zdaje się, że
    autor nawiązał do tego problemu w tytule książki.
    Nie da się rozwiązać tego problemu omijając go.

    Sorry, ale mam ogólne wrażenie, że albo masz ograniczoną perspektywę albo próbujesz
    czymś szpanować. Sęk w tym, że Twoje argumenty są jałowe a dotychczasową krytyką C++
    strzelasz w płot.