    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 2 Jan 2019 03:42:32 -0800 (PST)
    Subject: Re: Uwagi odnośnie książki Stroustrupa
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 07:13:45 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    obchodzi odbieram to jako nieistotne)

    > Ja mam podobnie z Twoimi tematami.
    > Piszesz o programach w rodzaju "tworzę swój edytor tekstu", "piszę grę
    rogue-alike", "opracowuję swój własny asembler" - szczerze powiedziawszy, nie są to
    rzeczy bez precedensu.

    lol, roznica nie dotyczy tego kto robi tylko "nieistotnych argumentow" w "dziwnych
    klotniach" ;c

    > Jeżeli masz ochotę się w to bawić, Twoja sprawa, ale tego rodzaju programów
    istnieje już milion czy coś koło tego, i nie wygląda mi na to, żeby te Twoje
    rozwiązywały jakieś rzeczywiste problemy.

    > Jeśli cokolwiek, to z rzeczy, które robisz, bardziej interesowałoby mnie to C2.

    sporo wymyslilem w tym temacie i C2
    przy okazji przemianowalem n "hipermodulowe c"

    te druga nazwa jest z pewnych wzgledow lepsza, mianowicie z tgo ze ja w sumie zawsze
    chcialem robic cos jakby rozwiniecie c trzymajace sie jego glebokiego ducha, [[z
    drugiej strony
    uwazam obecnie ze nie nalezy 'przejmowac' ani naruszac starego c
    (tak jak robia ludzi produkujac nowa wersje czegostam, za duzo tych wersji i upgradow
    w swiecie programowani)
    bo to by powiekszalo wersjacyjny smiernik,]] nazwa hipermodulowe c jakos laczy jedno
    z drugim (tj ze to jest c i ze to jest inne c), nieco lepiej niz C2
    (z nazwa C2 tez sie calkiem nie pozegnalem ale poki co raczej egzystuje ona jako
    nazwa tego co wczesniej okreslalem jako C2)

    o hipermodulowym c narazie nie che mi sie za duzo pisac, ale z grubsza chodzi o to ze
    szitowata objektowosc tutaj w tym jezyku zostala jakby wyparta/zniszczoan przez
    naturalną "encjalnosc" jak w c,
    tj to co w c++ i in jest clasa i obiektem tutaj jest tak naturalne i wbudowane jak
    int i jak importowany modul z drugiej strony

    moduel, czyli binarnie i zrodlowo odzielny kawalek kodu z wlasnymi zmiennymi stanu i
    wlasnymi funkcjami
    jest tu zunifilowany ze strukturą z
    c (modul i struktura jest tym samym, struktura to modul a modul to struktura)
    a to wszystko jest z kolei zunifikowana z typami prostymi jak np int czy float

    module X
    {
    int n;
    void f00() { n++; }
    }

    znaczy to m.in. ze do struktury mozesz dodawac funkcje jak do modulu, z drugiej
    strony mozesz ja jakby z automatu zamienic na odzielna dllke (jak modul),
    z trzeciej strony mozesz to traktowac jak typ prsty (i uzywac jak inta, tj np
    zdefiniowac operatory, albo napisac sobie wlasnego inta, albo np zrobic sobie tablice
    modulow w naturalny sposob)

    X tabx[100]; //tablica stu modoluw X

    roznica miedzy szit klasami jest znaczna chodzi np o to ze widzialnosci miedzy tymi
    modulami masz jak w c tj nie przekazyjesz wskaznikow i nei budujesz jakis
    kretynicznych grafow tylko widzisz to wszystko 'normalnie' tak jak struktury w kodzie

    to jest znaczaca cecha tego jezyka przez to ze te moduly nabraly tych znacznych
    dodatkowych opcji (tj zachowuja sie jak typy wbudowane) zwiekszajacych ich mozliwosci
    uznalem ze nazwa hipermodulowe c jest adekwatna

    ciegle sie tym co nieco zajmuje choc w ostatnim roku mniej, ale i nawet w ostatnim
    roku costam ciekawego bylo

    na przyklad ta opcja do zajmowani sie bledami o ktroej tu psialem byla ciekawa

    int foo(int x, int y)
    {
    if(y==0) error;
    return x/y;
    }

    int main()
    {
    int x = foo(3,0) on_error { printf("err")}

    }
    to jest calkiem porzadne bo duzo mowi o tym jak nalezy podchodzic do bledow w c

    a zupelnie ostatnio pisane byla opcja do definiowania sobie konstrukcji jezyka np ten
    compactowy-for jako cos w stylu

    void deformed_for(block setup;
    block condition;
    block loop_epilogue) { block content; } :
    {
    steup;
    while(condition)
    {
    content;
    loop_epilogue;
    }

    }

    chodzi o to ze mozna tu definiowac po prostu swoje konstrukcje jezyka podobne do
    for(;;) switcha itd -a le to nowy wynalazek i jeszcze nie rpzemsylalem jakie powinny
    byc scisle reguly budowania
    kodow z tych blokow

    inna wazna rzecz to wieksze opracowanie
    resizowalnych tablic do prostej tes skladni typu

    void foo()
    {
    int tab[10];

    tab.size+=10; //tab ma rozmiar 20

    }

    mozna takie tablice robic na stosach (ale jezyk powinien wtedy raczej dostarczac
    wiecej stosow programiscie) lub na reallocu lub na statycznym ramie z rezerwą... w
    kazdym razie taka tabka resizowalna w tej milusiej skladni to jest cos przyjemnego

    > Moim zdaniem używane przez nas języki programowania mają kolosalny wpływ na nasze
    myślenie o problemach, zaś perspektywa, którą prezentuje Stroustrup, poniekąd wymusza
    błędne myślenie o problemach, albo rozwiązywanie nie tych problemów, co trzeba.

    ta persopektywa stroustrupa jest dosyc licha ale to o czym ja mowie to ze nie ma to
    zbytniego znaczenia bo roznic w jezykach to nie sa glowne problemy..wiekszym
    problemem juz chocby niezajmowanie sie glownymi problemami

    > Obszar badań, który mnie interesuje, to zwiększanie ekspresywności pracy z
    komputerem - żeby móc łatwo i szybko przechodzić od pomysłów do działających
    programów.

    to mniej zalezy od jezyka co raczej od bibliotek - ale i to nie jest glownym
    problemem