  • 1. Data: 2014-10-14 10:18:18
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: " 666" <...@...6>

    Z przykrością stwierdzam, że u mnie akumulatory Centra (kupowane w Makro
    Cash) dość szybko padają.
    Aku (80-100 Ah) niby dobre, ale w zimie rano po nocy diesla nie zakręcą.
    A odpisuję, bo akurat wczoraj reperowałem zegar marki Ruhla (kto to pamięta
    ;)), w którym siedzi bateria alkaliczna R14 robiona dla Ikei przez Varta, z
    terminem przydatności 2007 rok (czyli zapewne kupiona około 2002 roku), i
    zegar chodzi, budzik w nim działa, bateria nie wylewa.
    Podobnie ze znaną mi kolejką Lego na 6-8 paluszków Varty.
    Co firma to firma.
    Kiedyś w miarę niezłe ceny na Varta były w Norauto.

  • 2. Data: 2014-10-14 11:53:02
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-14 10:18, 666 pisze:
> [...]
    > około 2002 roku), i zegar chodzi, budzik w nim działa, bateria nie wylewa.
    > Podobnie ze znaną mi kolejką Lego na 6-8 paluszków Varty.

    Jak już się chwalimy, to niedawno wymieniłem akumulator w swoim Oplu
    Combo. Aku miał równo 10 lat jak padł. Auto - diesel, jeździł głównie na
    krótkich dystansach ok 5 km.

    Ale rekord to dwie baterie R6 marki Casio w kalkulatorze Casio.
    Kalkulator ma 33 lata, działa do dziś, baterie nie wyciekły, nie ma
    doładowującego panelu solarnego. Kupiony w 1981r w Anglii za bajeczną
    wtedy kwotę - miesięczną pensję.
    (kosztował 12,95 funta).

  • 3. Data: 2014-10-14 12:11:15
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma 33 lata, działa do dziś, baterie nie wyciekły, nie ma doładowującego
    > panelu solarnego. Kupiony w 1981r w Anglii za bajeczną wtedy kwotę -

    Mój Casio fx-102 z tamtego okresu też działa do dzisiaj chociaż przy
    naciskaniu klawiszy pojawiają się podwójne cyfry. U nas w komisie kosztował
    2 pensje. :-)

    neelix

  • 4. Data: 2014-10-14 17:31:48
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-10-14 09:53, adam <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Kalkulator ma 33 lata, działa do dziś, baterie nie wyciekły, nie ma
    > doładowującego panelu solarnego. Kupiony w 1981r w Anglii za bajeczną

    Gwoli ścisłości - panel słoneczny w kalkulatorach zapewnia tylko
    dodatkowe zasilanie, nie doładowuje baterii, bo ze względu na jej długą
    żywotność (i problemy z samorozładowaniem akumulatorów, i dodatkowe
    koszty akumulatora i kontrolera ładowania) nie ma sensu montowanie
    akumulatora.

  • 5. Data: 2014-10-14 17:56:00
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-14 17:31, Przyjazny pisze:

> [...]
    > żywotność (i problemy z samorozładowaniem akumulatorów, i dodatkowe
    > koszty akumulatora i kontrolera ładowania) nie ma sensu montowanie

    Jasne, nie zastanowiłem się i tak palnąłem. Sam kilkakrotnie wymieniałam
    właśnie baterie, nie akumulator.