    Subject: Re: W jaki sposób osadzane są glify na stronach WWW?
    Newsgroups: pl.comp.www
    From: Tomek <s...@w...xxx.pl>
    Date: Wed, 11 Apr 2018 10:57:59 +0200

    W dniu 11.04.2018 o 10:16, Marek S pisze:
> [...]

    Linki, które podałem i gdzie jest odpowiedź na Twoje pytania
    znalazłem wyłącznie sprawdzając link, który sam przysłałeś.
    Nie użyłem wyszukiwarki.

    > Wynika z tego, że fonty same w sobie posiadają możliwość mapowania ciągu
    > znaków w pojedynczy znak. Przeglądarka korzysta z tego mechanizmu. Czy tak?

    O takim nowym mechanizmie to ja się dowiedziałem też dopiero dzisiaj i
    za bardzo tego nie testowałem.

    Cały czas można użyć starego mechanizmu
    np
    <i class="material-icons">&#xE87C;</i>

    Skopiowane z linków, które podałem wcześniej

    Using the icons in HTML

    It's easy to incorporate icons into your web page. Here's a small example:
    face
    <i class="material-icons">face</i>

    This example uses a typographic feature called ligatures, which allows
    rendering of an icon glyph simply by using its textual name. The
    replacement is done automatically by the web browser and provides more
    readable code than the equivalent numeric character reference.

    This feature is supported in most modern browsers on both desktop and
    mobile devices.
    Browser Version supporting ligatures
    Google Chrome 11
    Mozilla Firefox 3.5
    Apple Safari 5
    Microsoft IE 10
    Opera 15
    Apple MobileSafari iOS 4.2
    Android Browser 3.0

    For browsers that do not support ligatures, fall back to specifying the
    icons using numeric character references like the example below:
    ?
    <i class="material-icons">&#xE87C;</i>

    Find both the icon names and codepoints on the material icons library by
    selecting any icon and opening the icon font panel. A codepoints index
    is also available on our git repository which shows the complete set of
    names and character codes.