    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: WD Blue 3TB 5400RPM - opinie?
    Date: Mon, 12 Jun 2017 15:35:38 +0200

    W dniu 12.06.2017 o 15:08, elmer radi radisson pisze:

    > trochę się ździwiłem jak zobaczylem WD Blue ale 5400RPM. W niezłej cenie
    > można kupic 3TB (model WD30EZRZ). Czy ktoś wie jak spisuje się jako
    > systemowiec w desktopie? Trochę mnie speszyła mniejsza prędkość obrotowa
    > ale w benchmarku wygląda obiecująco

    Bo Blue zajmą miejsce obu poprzednich mainstreamowych linii WD, czyli
    Blue i Green, rezygnację z tych ostatnich WD zapowiedział już z półtora
    roku temu. Zatem teraz jako "Blue" będą sprzedawane i dyski 7200, i
    5400/5900 i SSHD.
    Czy ponad 400 zł za 3TB to rzeczywiście taka niezła cena, gdy ciągle
    można kupić tej samej pojemności dyski Toshiby 7200 w cenie ok. 350?
    Wydajnościowo Toshiba wypada oczywiście lepiej:
    http://hdd.userbenchmark.com/Compare/WD-Blue-3TB-201
    5-vs-Toshiba-P300-3TB/3522vs3591
    Chyba, że bardziej niż na wydajności zależy Ci na ciszy, bo te Toshiby
    do cichych zdecydowanie nie należą.