  • 1. Data: 2015-02-14 16:02:54
    Temat: Waloryzacja wysokości mandatów
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    Szkoda, że kwoty wolnej od podatku chuje nie waloryzują. Nie, nie jestem
    piratem drogowym, obawiam się raczej polowania z radarem w terenie
    "zabudowanym" tylko z nazwy.

    "Wzrośnie nieuchronność, ale też dotkliwość kar. Zwłaszcza dla znacznie
    przekraczających prędkość. I zwłaszcza w terenie zabudowanym. Dotąd
    wysokość mandatu nie zależała od miejsca wykroczenia. Teraz za
    przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym kierowca zapłaci dwa razy
    tyle co w niezabudowanym. W obu przypadkach kary będą rosły
    progresywnie. Kolejne novum - ich wysokość będzie zależała od średniej
    płacy krajowej, co oznacza ich coroczny wzrost. W efekcie najniższy
    mandat za przekroczenie prędkości o 11-20 km na godz. będzie
    równowartością 3 proc. średniej krajowej. Kolejne progi to 5, 9, 14 aż
    do 20 proc. przeciętnego wynagrodzenia za jazdę o 50 km na godz. ponad
    limit. To w terenie niezabudowanym. W zabudowanym wysokość mandatów
    wzrośnie jeszcze dwukrotnie, aż do kwoty 1520 zł stanowiącej 40 proc.
    średniej krajowej."
    Pełny tekst:
    wyborcza.biz/biznes/1,100896,17406883,Beda_wyzsze_ma
    ndaty_i_kary_za_zdjecie_z_fotoradaru_.html

  • 2. Data: 2015-02-14 19:00:40
    Temat: Re: Waloryzacja wysokości mandatów
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Użytkownik "spider" <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Szkoda, że kwoty wolnej od podatku chuje nie waloryzują. Nie, nie jestem
    > piratem drogowym, obawiam się raczej polowania z radarem w terenie
    > "zabudowanym" tylko z nazwy.
    nie jestes i ja nie jestem.
    jednak szczegolnie 'ciesze' sie na to co kiedys tu juz nieraz omawiano:
    takie ustawienie swiatel ze nie da sie ich przejechac przy koncu zielonego
    bez foty, ze na czerwonym....
    w kazdym razie chodzi o to ze czasy ustawienia swiatel sa tak skonfigurowane
    ze chodzi tylko o tluczenie kasy.
    inna sprawa ze ktos kiedys pisal ze karanie za przewinienie tego co uzycza
    zamiast tego co pozyczyl jest niekonstytucyjne.

  • 3. Data: 2015-02-14 19:28:20
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Szkoda, że kwoty wolnej od podatku chuje nie waloryzują.

    Czemu szkoda? Wiekszosc ludzi uwielbia placic wysokie podatki, lubi byc
    trzymana za morde i uwaza, ze urzednik wie lepiej czego chca. W kazdym
    razie systematycznie tak glosuja.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2015-02-14 21:44:12
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-14 o 19:28, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Czemu szkoda? Wiekszosc ludzi uwielbia placic wysokie podatki, lubi byc
    > trzymana za morde i uwaza, ze urzednik wie lepiej czego chca. W kazdym
    > razie systematycznie tak glosuja.

    tym co nie lubieją polecam zmienić US na HMRC... przynajmniej na dzien
    dobry nie jesteś złodziejem i oszustem

    @