    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 8 Jun 2017 10:14:37 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 14:48:43 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    > bo pytanie jest bezsensowne i zastanawiam się czemu to ma służyć. Ciągle
    > liczę na to że uzyskując odpowiedź chcesz wyciągnąć jakieś wnioski, bo
    > zwykle po to zadaje się pytanie.

    Pszemol niestety bawi sie w prawdziwego naukowca bo nie chce wpływac swoim badaniem
    na wyniki :)

    A sens pytania na moje krzywe oko jest taki ze w Polsce jestesmy nauczeni ze "zastaw
    sie a postaw sie" albo ze "tanie mięso psy jedzą", albo ze "lepsze własne auto od
    autobusu".

    A na zachodzie podejscie do samochodów i nieruchomości jest bardziej elastyczne.
    Amerykanie nie buduja domów na pokolenia, samochody kupuja takie aby spełniały swoja
    role, a żyja tak jak im wygodnie bo czasami nie maja czasu na zbytki bo zajęci pracą
    są...

    I pytanie ma mniej więcej wypozycjonowac nasze podejscie do tych zbytków na tle
    "postepowego zachodu"

    @Pszemol, nie gniewaj sie ze robie tu za mądralińskiego :)

    > W tej chwili wartość moich aut w stosunku do dochodów... no w sumie nie
    > wiem, bo nie wiem co to jest brutto, skoro do kieszeni biorę netto
    > pomniejszone o podatek dochodowy, to żeby wyliczyć mój dochód brutto to
    > mam dodać 23%, a może więcej albo mniej? a może liczyć to w stosunku do
    > przychodów, bo to jest to twoje brutto? do dochodu brutto zaliczyć
    > powinienem wizytę u lekarza na kasę chorych? chyba tak, bo to taki sam
    > mój dochód, jak i pozostała nierealna różnica między tym co mam na rękę,
    > a kwotą brutto. Nigdy jeszcze nie wydałem pieniędzy brutto więc nie wiem
> [...]

    W kontekscie pytania te 18-23% to nieistotna różnica.

    Dla jasności podrzuce cytat z listu Bogumiła Kobieli do swojej zony czy narzeczonej:
    https://film.wp.pl/przeczuwal-ze-stanie-sie-cos-zleg
    o-w-liscie-do-zony-przewidzial-swoja-smierc-przyroda
    -zawsze-wyrownuje-6128495946803329a

    "Muszę ci powiedzieć, że tak się cieszę, aż się martwię, że nam teraz będzie za
    dobrze, Małgosiu. I mieszkanie, i samochód jest, i Tenczynek, i lustro... I dużo cały
    czas razem. Więc naprawdę boję się coraz częściej, że może zdarzyć się coś
    nieprzewidzianego, złego, bo nam za dobrze. A ja myślę, że przyroda zawsze wyrównuje,
    niestety."

    W tamtych czasach samochód to był jeden z celów zyciowych.
    Taka puszka która po 15-20 latach zgnije i szczeźnie była celem który Polak osiągał
    całe zycie.

    I niektórzy nadal częsciowo tak do samochodów podchodzą.

    Nie jak do telefonu komórkowego który posiadamy może 2 lata. Bardziej jak do
    domu/mieszkania które spłacamy latami...