    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Date: Fri, 14 Nov 2014 11:24:27 +0100

    Dnia 2014-11-14, o godz. 11:12:18
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > IMHO głównie nawyk - widzisz czerwone znaczy stać, znaczy hamulec.

    Ciekawe w sumie bo dziś rano specjalnie zerkałem i "na hamulcu" stawały
    pojedyncze auta choć ulice i skrzyżowania te same. ;-)

    > Ponadto są dwie merytoryczne przyczyny - jak się stoczysz nawet 0,5
    > km na godzinę (czego nawet na oko nie widać) i dotkniesz tego za
    > tobą, to z dużym prawdopodobienstwem stracisz ulgi i nieco mniejszym
    > poczekasz 2 godziny na policję - u nas ludzie traktują jeszcze
    > samochody jak przedmioty ozdobne, nie użytkowe i dla nich ryska na
    > lakierze to tragedia;) Dwa, że jak ktoś ci rzeczywiście w dupę
    > wjedzie, to możesz skasować pieszego, albo wjechać na poprzeczną,
    > gdzie jak wiadomo wszyscy jadą 50;)

    Ale to raczej nie pierwszy ma hamulec tylko cały szereg za nimi.
    Wczoraj np. an Nowowiejskiej od Filtrów do al. Niepodległości. Jednak
    ten spadek musi być dość spory żeby zatrzymane auto zaczęło się toczyć.

    > A z podporządkowanymi - myślę, że głównie chodzi o brak bodźca
    > czerwonej żarówki;) Ale również to, że mentalnie stojąc na
    > podporządkowanej skupiasz się na szybkim ruszeniu a nie staniu, więc
    > nogę trzymasz już na gazie, a drugą na srzęgle;)

    Ale znów cały szereg nie trzyma.

    Nie widzę logicznego wyjaśnienia - tak się po prostu zastanawiam co
    może być przyczyną. Czy nie np. to że jak już większość hamuję to noga
    odruchowo zostaje tam gdzie była? Przecież jeśli jest równo to
    logicznie lepiej jak już jest w okolicach pedału gazu bo ruszenie
    przyśpiesza.

    Z drugiej strony to takie coś jest przydatne bo widać w ciemności że
    kilka samochodów przed Tobą zaczęło już ruszać bo zgasły im "stopy". To
    i Ty możesz zacząć szukać sprzęgła i jedynki. ;-)

    Zdrówko