    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 19 May 2020 13:32:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Web development
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 maja 2020 11:30:21 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Do poważnych rzeczy? Nie.

    A dlaczego? Bo w ogóle nie robiłeś "poważnych rzeczy", czy te poważne koniecznie
    robiłeś/robiłbyś z frameworkami?

    To jest pytanie o granice stosowalności tego pomysłu - tzn. nie-frameworkowego
    web-developmentu.
    Oczywiście można sobie porozważać, że w odpowiednio dużym projekcie, praktykowanym
    odpowiednio długo, przez sam fakt refaktoryzacji istniejącego kodu jakiś framework
    mógłby się spontanicznie sam wyłonić a skoro tak, to czemu od razu nie zacząć z
    istniejącym już frameworkiem. Ale wtedy kolejnym pytaniem byłoby, czy w takim
    projekcie warto mieć własne rozwiązanie, naturalnie dopasowane do projektu, w ramach
    którego powstało, czy też obce, do którego trzeba od poczatku naciągać projekt.

    (teoretycznie można ten argument zastosować do każdego frameworku lub biblioteki, nie
    tylko w tej dziedzinie)

    Czyli: bierzemy HTML+CSS+JS (bo powiedzmy, że się uzupełniają i żadnego z tych trzech
    nie może zabraknąć) i... tylko tyle, przynajmniej po stronie klienckiej. Czy jest
    granica stosowalności tego podejścia i dlaczego jest właśnie tam?

    > Raz mi się zdarzyło, niejako dla eksperymentu:
    > http://poludnitsa.sourceforge.net/
    >
    > Gdybym miał znów coś takiego robić, to użyłbym gołego php.

    Eksperyment się nie udał? Czy udał się, ale dostarczył argumentów przeciw?