    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wejście Schmitta - się zdziwiłem
    Date: Sat, 13 Apr 2019 16:55:19 +0200

    W dniu 2019-04-13 o 15:29, J.F. pisze:

    > Widac nie klamali, jak pisali ze CMOS nie lubi stanow posrednich.

    Pobiera prąd i bywa, że się wzbudza.
    Sądziłem, że wejścia Schmitta to nie dotyczy - w końcu po co się robi
    wejście Schmitta jak nie dla powoli zmiennych sygnałów.

    > Ale 30 lat i nic nie wymyslili ? :-)

    Najbardziej mnie zaskoczył brak symetrii. Sądziłem, że to powinno być
    tak, że jak się zbliża do progu (czy to od góry czy od dołu) to pobór
    prądu zmienia się mniej więcej w ten sam sposób - że to jest jakaś
    symetryczna konstrukcja P i N.
    Jak zauważyłem, że problem z prądem jest tylko w jednym stanie to
    najpierw szukałem przyczyn w tym co ten stan steruje. To, że problem w
    tym stanie nie jest od razu tylko stopniowo narasta najpierw uznałem, że
    może początkowo wystarczają kondensatory. Dopóki patrzyłem na napięcia
    za ogranicznikiem nie widziałem, że prąd tak ładnie liniowo rośnie.
    Dopiero jak zacząłem oglądać prądy to mnie tknęło, żeby poszukać danych
    o poborze prądu w karcie katalogowej.
    P.G.