    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Weryfikacja rdzenia
    Date: Sat, 19 May 2018 11:15:02 +0200

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Pisałeś, że to flyback
    Bo dla 24W tak wstępnie założyłem, ale nie jestem do tego
    założenia przywiązany. W układzie active clamp synchroniczny
    forward od synchronicznego flybacka różni się jednym dodatkowym
    tranzystorem i jednym dławikiem, więc komplikacja jest akceptowalna,
    jeżeli będziesz naciskał, że warto. Sprawność energetyczna nie
    ma dla mnie znaczenia, ale za to kluczowe jest małe wydzielanie
    ciepła, co implikuje to pierwsze. Bardzo też poprawia niezawodność
    długoterminową, bo starzenia rdzeni proszkowych się obawiam.
    Ze względu na skalę czynniki ekonomiczne są drugorzędne, najważniejsze
    są parametry w rozumieniu high reliability. Kontroler to ADP1074,
    może Ci się spodobać. Jestem do niego przywiązany, ale pozostałe
    rozwiązania są całkowicie otwarte, chętnie się dostosuję do porad.
    Muszę mieć izolację funkcjonalną 2,5kV, układ nie ma wpływu na
    bezpieczeństwo ludzi.

    > - jaka przekładnia? 1:1?

    Dla flybacka Schmidt zaleca 1,67 (9:6 na E16 ze szczeliną 0,5)

    Pozdrawiam, Piotr