  • 1. Data: 2010-03-23 20:02:16
    Temat: Wibracji przodu ciag dalszy...
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    Droga przyjaciolko...pisalem juz do Ciebie kilka dni wczesniej z tym
    problemem...
    pacjent zolte VTR, pomimo wymiany opony (wywazenie dynamiczne 10g), lozysk
    glowki ramy (stozkowe), prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm bicia),
    mycia zmywaczem do hamulcow nadal wibruje przy hamowaniu...
    Nie ukrywam ze mnie to lekuchno zaczyna irytowac...jutro bede mierzyl
    mikrometrem czy tarcze nie maja roznic w grubosci (bicie moge zmierzyc tylko
    zewnatrz - od srodka nie podchodzi czujnik zegarowy - z zew nie maja wiecej
    jak 0,01mm).
    Sa jeszcze jakies inne pomysly (oprocz - zmienic moto na Kawasaki).
    Zastanawiam sie jeszcze nad lozyskami w kole, ale problem jest tylko przy
    hamowaniu...

    Licze na celna odpowiedz
    twoj
    Tytus

  • 2. Data: 2010-03-23 20:07:39
    Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-23 21:02, Tytus pisze:

    > pacjent zolte VTR, pomimo wymiany opony (wywazenie dynamiczne 10g),
    > lozysk glowki ramy (stozkowe), prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm
    > bicia), mycia zmywaczem do hamulcow nadal wibruje przy hamowaniu...

    lagi rozbieral ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2010-03-23 20:12:04
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"Kuczu"
    lagi rozbieral ?

    Nie, a moga miec zwiazek???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 4. Data: 2010-03-23 20:43:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-23 21:12, Tytus pisze:
    > Siemka
    > ***"Kuczu"
    > lagi rozbieral ?
    >
    > Nie, a moga miec zwiazek???

    Moga miec luzy na tulejkach slizgowych. Lozyska kola tez bym wymienil,
    to koszt niewielki a w najgorszym wypadku bedziesz mial po prostu nowe.

    I dokrec zaciski :)

  • 5. Data: 2010-03-23 20:47:47
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał

    > prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm bicia),

    Tarczy nie da się wyprostowac. Jesli to zrobisz, to
    efekt jest taki, ze bedzie prosta tylko na zimno.
    W trakcie hamowania po paru obrotach kola rosnie jej
    temperatura i sie krzywi. Potem stygnie i jest znowu
    plaska. To taka pamięć kształtu. Aby tego uniknac
    trzeba by sie bawic w obrobke cieplna po prostowaniu.
    Reasumujac: wyrzuc te tarcze.
    Pozdr

    --
    Hinek
    F650 K750 i inne..

  • 6. Data: 2010-03-23 21:04:02
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-23 21:47, Hinek pisze:

> [...]
    > plaska. To taka pamięć kształtu. Aby tego uniknac
    > trzeba by sie bawic w obrobke cieplna po prostowaniu.

    Jestem za. Nie wierze w prostowanie tarcz, zwlaszcza tych plywajacych. A
    gosci ktorzy to robia uwazam za rzezbiarzy w gownie. Tarcze mozna co
    najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc
    pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.

  • 7. Data: 2010-03-23 21:18:48
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 23 Mar, 22:04, Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    > najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc
    > pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.
    Ja bym nie generalizowal. O ile ta zasada ma sie jak najbardziej do
    szosowek o tyle w endurakach, ktore oberwaly kamieniem tarcze, daja
    sie ladnie i skutecznie prostowac jednym lub dwoma precyzyjnymi
    pizgnieciami mlotkiem. Tylko trzeba wyczucia i wprawy.

    pzdr, dr
    K12S/525

  • 8. Data: 2010-03-23 21:23:47
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Kuczu i Hinek pisze:

> [...]
    > najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc
    > pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.

    Tarcza mierzona na zimno - bicie max 0,01mm, ruszam pierwsze hamowanie
    wibracja wystepuje od razu, przy wiekszych predkosciach jakby mniej, albo
    tak samo...i nie ma znaczenia czy hamuje z 200 czy 80...
    Jutro zmienie lozyska - jak bedzie trzeba kupie tez tarcze ale nie chcialbym
    kichnac z paru groszy nie majac 100% pewnosci wiec zaczne od tanszych opcji.
    Byc moze pokombinuje z przekladka kola od jakiejs CBR bo to chyba to samo.
    Tarcze prostowal praktyk - ja mam do niego zaufanie - a on nie ma ze mnie
    kasy :)
    HINT: moto stalo kilka lat...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 9. Data: 2010-03-23 21:39:31
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

> [...]
    > Tarcze prostowal praktyk - ja mam do niego zaufanie - a on nie ma ze mnie kasy

    Zrob ewentualnie hardcorowy eksperyment. Wymontuj te prostowana tarcze, wloz
    cos miedzy klocki i uzyj power tasmy do zabezpieczenia calosci. No sprawdz co
    bedzie, byle ostroznie :] Troche pracy - ale sprawa sie wyjasni bez uzywania
    metody Ciaglej Wymiany Elementow Do Skutku :)
    Pozdr

    --
    Hinek
    F650 K750 i inne..

  • 10. Data: 2010-03-23 21:42:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-23 22:18, doktorski pisze:

> [...]
    > sie ladnie i skutecznie prostowac jednym lub dwoma precyzyjnymi
    > pizgnieciami mlotkiem. Tylko trzeba wyczucia i wprawy.

    Alez oczywiscie. Przy czym przy crossowkach/enduro tarcze sa na ogol
    sztywne i wykonane z blachy 3-4 mm. Latwo sie gna i latwo je
    wyprostowac. A i predkosci sa o niebo mniejsze.