  • 21. Data: 2015-03-26 21:20:09
    Temat: Re: Windroid
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-26 17:08, re wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Biały"
    > Obawiam się ze jak byś wziął *całą* branżę IT to kart nie rozdaje ani
    > google, ani apple ani ms. Każdy ma swoją wąską niszę.
    > ---
    > I jaką wąską niszę ma MS ? Bo chyba nie desktop.

    *Miał* desktopy. Obecnie zwrot w kierunku mobile powoduje u MS gwałtowne
    i chaotyczne ruchy ponieważ x86 stracił rynek a idiotyczne założenie "se
    skompilujcie i wystawcie do wysypiska-internetu" powoduje że windows na
    ARM miałby co najwyżej notatnik i paint. Za późno się obudzili, ale
    Balmer był zawsze zarozumiałym dupkiem. Developers Developers (i
    notatnik + paint do pisania kodu). Że przypomne że atak paniki w MS jest
    tak wielki że udostępnili VisualStudio Community za darmo (w cenie win8)
    żeby tylko utrzymać "Developers".

    > Jutro mogą kupować Windows Phone.

    Kupują bo są *tańsze* i mają lepszy aparat (argument klienta z media
    marktu). Co z tego że MS wyhaczy nastepne 1% rynku skoro reszta nie stoi
    w miejscu?

    > jednakowe smartfony z różnymi systemami i który wybierasz ? Ten od
    > największego spamera interetu czy od firmy, która normalnie zarabia
    > pieniądze na swoich produktach ?

    MS nie zarabia normalnie na swoich produktach. Przypomnę tylko że od 15
    lat sprzedają dokładnie to samo zmieniając tylko lakier i robiąc +1 na
    numerku wersji, robią to na desktopach i na mobile (tylko na mobile
    krócej). Nie, nie mam zaufania do firmy która bezpośrednio przyczynia
    się do zastoju informatyki w ostatnich 15 latach.

    > Jaką integrację z moimi systemami
    > oferuje Android ?

    Jaką integrację z systemem Windows XP oferował Windows mobile 6.5?
    Żadną, pamiętasz? Ludzie pamiętają jak to z ta integracją po stronie MS
    było jest i będzie. Żeby nie było - do dzisiaj mam w kieszeni ... HTC
    Diamond ... integracja mowisz ... tak, MS ma duże doświadczenia w jej
    nie robieniu. Myślisz że coś się zmieni? To tylko ładnie na
    prezentacjach wygląda, ludzie wydający decyzje to Ci samo od nic nie
    robienia od 15 lat.

    > Znowu, to samo z tabletem. Nie podoba się Win8 ? A na
    > tablecie się podoba ? To może jednak wolę Win od Androida.

    Dreptasz w miejscu. IT nie sklada się z tabletow i komórek. To nisza.
    Wsio rawno czy będzie to gówniany Android czy gówniany Windows czy
    gówniany ios. To zabawki. Co z tego że Apple jest gigantem IT skoro
    produkuje *zabawki*? Pamiętasz jak MS i Aplle wchodzili na rynek
    serwerów obliczeniowych? Wchodzili. Serio. To gówniane firemki z
    gigantyczną kasą i masą idiotów za sterami które kręcą się nie dzięki
    decyzjom ale mimo decyzjom. Google ma przynajmniej inżynierów na czele
    co nie zmienia faktu że to coraz głupsza korporacja.

    > Jak sądzisz,
    > jaka jest przyszłość ?

    Pewno taka jak obecnie: *wszedzie* Unix (zapewne Linux) i w jakiejś
    niszy MS + Apple walący się po łbach bejsbolami. Jedni będą
    zabierać/dodawać Start, drudzy będą zabierać/dawać Lans po wsze czasy.

  • 22. Data: 2015-03-27 12:26:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 18:54, Poldek pisze:
> [...]
    Android-4.4-KitKat-dla-architektury-x86-juz-dostepny
    -do-testow,News,57069.html

    > Do testów pewnie doskonały. Zanim jakiś sensowny odsetek zacznie używać
    > tego systemu na komputerach, upłynie sporo wody w Hudson River. Realnie
    > google jako jedyny z trójki nie ma systemu na komputery. Microsoft ma
    > miażdżącą przewagę na komputerach i postanowił powoli odrabiać straty na
    > smartfonach. Jeśli będzie konsekwentny, to za parę lat Windows Phone
    > może być tak samo popularny jak Android i iOS. W Polsce Windows Phone
    > już jest popularniejszy od iOS.

    To juz powinien zyskiwac, a traci. WP w 2014 roku stracił 10% swojego
    rynku (spadek z 3.0% do 2.7%). Co prawda w sztukach maja wzrost (bo cały
    rynek mocno wzrasta) ale porwnanie tych 30-kilku milionów słuchawek z WP
    w 2014 do ponad milarda z Andkiem jest zalosne. A WP jest cały czas pod
    kroplówką - MS niejako sam robi telefony do których ładuje system. Wiec
    niewiadomo, co sie stanie z WP i Lumią jak MS powie dosc, przegralismy.
    Resztki Nokii sprzedadzą Chinczykom. Likwidacja supportu do WP przy jego
    zamknietosci to bedzie szybka smierc. Dlatego "konsekwencja" i Mircosoft
    to antonimy. Nikt nie liczy na to, ze jak porzucą daną usługę to uwolnią
    kod. Ona umrze pozostawiajac uzytkowników na pastwe losu (albo przejscie
    na inny produkt MS)

    --
    @foe_pl

  • 23. Data: 2015-03-27 19:18:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > ---
    > I jaką wąską niszę ma MS ? Bo chyba nie desktop.

    *Miał* desktopy. Obecnie zwrot w kierunku mobile
    Ale jaki zwrot ? Biznes nie korzysta z mobile tylko z desktop i serwerów.
    Wiesz co to serwer ?

[...]
    A co miałby mieć na zabawce ? Dwa notatniki i dwa painty ? Może gry ma pisać
    dla Ciebie za piątaka i z tego żyć ?

    Za późno się obudzili, ale
    Balmer był zawsze zarozumiałym dupkiem.
    ---
    Bo Ty akurat z nim pracowałeś i wszystko wiesz.

    Developers Developers (i
    notatnik + paint do pisania kodu).
    ---
    Od lat VS. Nie używasz ? Aaa to wszystko wyjaśnia.

    Że przypomne że atak paniki w MS jest
    tak wielki że udostępnili VisualStudio Community za darmo (w cenie win8)
    żeby tylko utrzymać "Developers".
    ---
    Do programowania zabawek z czego nic nie miałby gdyby nie otwarł sklepu. Nie
    napiszesz tym serwera SQL ani pakietu biurowego. Ani na to tego nie
    sprzedasz.

> [...]

    Kupują bo są *tańsze* i mają lepszy aparat (argument klienta z media
    marktu). Co z tego że MS wyhaczy nastepne 1% rynku skoro reszta nie stoi
    Jakiś dzieciak kupi bo ma lepszy aparat a ktoś kto robi biznes zapyta się
    czy może na to napisać aplikację biznesową dla swoich handlowców i dlatego
    wybierze urządzenie z Windows.

> [...]

    krócej). Nie, nie mam zaufania do firmy która bezpośrednio przyczynia
    się do zastoju informatyki w ostatnich 15 latach.
    Ale, że coś powstrzymuje ludzi od kupowania bardziej rozwiniętego ? Jakiego
    niby ? Android i Windows Phone to takie same systemy operacyjne. Atutem WP
    jest tylko to, że "nie trzeba inaczej programować". Można sobie za pomocą VS
    Community utworzyć projekt Universal App, który działa na Windows 8.1
    zarówno na desktop, tablet jak i mobile. Można tę aplikację podłączyć bez
    problemu do usług serwerowych produkcji MS i można te usługi pisać za pomocą
    tego VS oraz uruchamiać na systemach MS. I ciągler da się to robić bez
    wysyłania wszystkiego w chmurę. Android przy tym to wielkie G.

    > Jaką integrację z moimi systemami
    > oferuje Android ?

    Jaką integrację z systemem Windows XP oferował Windows mobile 6.5?
    ---
    A wiesz co to serwer ? Masz firmę, masz serwer pocztowy. I taka
    niespodzianka, to MS Exchange. Okazuje się, że możesz tę pocztę udostępnić
    zarówno na desktop jak i urządzeniach mobilnych. Na .... Ci Android ?!

    Żadną, pamiętasz?
    ---
    Dziecko, przemawia przez Ciebie piaskownica :-)

> [...]

    decyzjom ale mimo decyzjom. Google ma przynajmniej inżynierów na czele
    co nie zmienia faktu że to coraz głupsza korporacja.
    I ten rynek jakoś zdobyli, więc na ... mi Android.

    > Jak sądzisz,
    > jaka jest przyszłość ?

    Pewno taka jak obecnie: *wszedzie* Unix (zapewne Linux)
    ---
    W 2000 też linuksiarze tak pierd.... Mógłbym sobie zajrzeć do archiwów i
    przeczytać także swoje wypowiedzi z tego okresu. Minęło 15 lat i co ..
    zmieniło się ? Nie ? To może jutro się zmieni a jak nie to najdalej pojutrze
    chyba, że po po .... a sp... zawracanie gitary.

    i w jakiejś
    niszy MS + Apple walący się po łbach bejsbolami. Jedni będą
    zabierać/dodawać Start, drudzy będą zabierać/dawać Lans po wsze czasy.
    ---
    Jaaaasne a Ty napiszesz aplikację korzystającą z Postgresa i światowy sukces
    odniesiesz.

  • 24. Data: 2015-03-27 19:29:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "the_foe"

> [...]

    to antonimy. Nikt nie liczy na to, ze jak porzucą daną usługę to uwolnią
    kod. Ona umrze pozostawiajac uzytkowników na pastwe losu (albo przejscie
    Nie no, Android w wersji 10 nadchodzi szybkimi krokami :-)

  • 25. Data: 2015-03-27 20:15:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-03-27 19:18, re wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Biały"
    > *Miał* desktopy. Obecnie zwrot w kierunku mobile
    > Ale jaki zwrot ? Biznes nie korzysta z mobile tylko z desktop i
    > serwerów. Wiesz co to serwer ?

    Biznes korzysta tylko z desktopów na Win (h..wie po co). Jeśli chodzi o
    serwery to Windows jest czymś w rodzaju glitcha w statystyce.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operatin
    g_systems

    Rynek serwerów www to 2/3dominacji posixa, rynek superkomputerów to
    zapewne powód nieprzespanych nocy kierownictwa MS i Apple (bo próbowali
    swoim badziewiem zdobyć ale wyszlo jak zwykle).

    > Za późno się obudzili, ale
    > Balmer był zawsze zarozumiałym dupkiem.
    > ---
    > Bo Ty akurat z nim pracowałeś i wszystko wiesz.

    Wielu pracowało. I wielu się tą wiedza podzieliło. Był bezpośrednim
    powodem nic nie robienia MS przez nascie lat. Myslisz że odszedł na
    włase życzenie?

    > Developers Developers (i
    > notatnik + paint do pisania kodu).
    > ---
    > Od lat VS. Nie używasz ? Aaa to wszystko wyjaśnia.

    Do zastosowań kompercyjnych mówisz? Bo do hello worldow to faktycznie
    *był* za free.Wyjątkowo gówniany (wersja Express miała wycięte istotne
    elementy).

> [...]
    > żeby tylko utrzymać "Developers".
    > ---
    > Do programowania zabawek z czego nic nie miałby gdyby nie otwarł sklepu.

    Da się programować w tym komerchę, za darmo, na pecety. Na nowym
    Visualu. Atak paniki MS dotarł już do tego poziomu że dali coś
    dzialającego za darmo. Po raz pierwszy. A nie, przepraszam, wczesniej
    dali program pod XP do mieszania drinków. Tak że nie, faktycznie nie po
    raz pierwszy.

    > Nie napiszesz tym serwera SQL ani pakietu biurowego. Ani na to tego nie
    > sprzedasz.

    Sprzedam (tylko po h.. pisać nastepny). O to chodzi - dopiero
    konkurencja kopneła w dupę MS tak mocno że zauwazył te miliony ludzi
    piszących komerchę na adroida bez kupowania środowiska (gównianego) za 2
    tauzeny. Rola MS polegala głównie na ignorowaniu reszty świata i
    zmienianiu ikonek w "wiodącym systemie operacyjnym".

> [...]
    > się do zastoju informatyki w ostatnich 15 latach.
    > Ale, że coś powstrzymuje ludzi od kupowania bardziej rozwiniętego ?

    One *NIE* sa bardziej rozwinięte. Jesli są pokaż jeden poważny key
    technology w ostatnich win. Prosze żeby to nie był DX. Coś biznesowego
    najlepiej skoro tak lubisz biznesy.

    > Jakiego niby ? Android i Windows Phone to takie same systemy operacyjne.

    Nie. Android oparty jest o posixa, podobnie jak iOS. Razem posix w
    mobile ma 90% rynku. To że kernele Androida i iOSa są inne to nie
    zmienia że posixowe. Natomiast Windows ma swoje API. Przez
    dziesięciloecia to był atut a teraz to kula u nogi bo nie pozwala bez
    ogrmnych wygibasów pisać na Win i posix jednocześnie. Dodatkowo zarówno
    Android jak i iOS stają na głowie żeby posixa schować za jakąś
    abstrakcją. A Win wyciąga całe swoje główniane bebechy w pelnej
    okazałości - "macie i się uzależniajcie".

    > Atutem WP jest tylko to, że "nie trzeba inaczej programować".

    Trzeba inaczej niż w posixowych systemach co powoduje że pisanie tej
    samej aplikacji na win, android i iOS jest kłopotliwe.

    > Można
    > sobie za pomocą VS Community utworzyć projekt Universal App, który
    > działa na Windows 8.1 zarówno na desktop, tablet jak i mobile.

    Czyli na niszowych urzadzeniach które kupują głównie klienci z MM "bo
    tańszy i ma lepszy aparat". Łosz kurna, ale rynek. Deskopty: do gier i
    facebooka, mobile: do robienia fotek przez dresów. Hoho!

    > Można tę
    > aplikację podłączyć bez problemu do usług serwerowych produkcji MS i
    > można te usługi pisać za pomocą tego VS oraz uruchamiać na systemach MS.

    Jak równiez podpinać się do gniazdek z prądem z MS. Tylko. A nie czekaj,
    jeszcze nie.

    > I ciągler da się to robić bez wysyłania wszystkiego w chmurę. Android
    > przy tym to wielkie G.

    A kto mówi że android to nie jest g? Wszystko jest g. To tylko kwestia
    sma^M^M^M zapachu.

> [...]
    > niespodzianka, to MS Exchange. Okazuje się, że możesz tę pocztę
    > udostępnić zarówno na desktop jak i urządzeniach mobilnych. Na .... Ci

    Na h mi popsuty Exchange?

    http://www.mailradar.com/mailstat/

    1%

    Łomatko. Unix udostępnia pocztę na różne urządzenia od lat 70tych.
    Jedyny powód dla którego to nie mobilnych wtedy bo ich nie było.

    Faktycznie niespodzianka, używanie technologi ginącej w szumie statystyczny.

    > Żadną, pamiętasz?
    > Dziecko, przemawia przez Ciebie piaskownica :-)

    Serio? Czyli że była jakaś integracja win mobile 6.5 z *czymkolwiek*? A
    tak, była, trzeba było *dodatkowo* instalować komercyjną wersję office
    żeby glupi kalendarz dało się zgrać. To nawet nie jest kupa. To produkt
    MS. Wyszło jak zwykle. Nie mam zbyt silnej wiary aby przypuszczać że MS
    się zmieni i bedzie inaczej.

    > Pewno taka jak obecnie: *wszedzie* Unix (zapewne Linux)
    > W 2000 też linuksiarze tak pierd....

    Zerknij na coś innego niż "biznesowcy od rysowania w PowerPoincie" to
    przekonasz się że ogolnie pojęty biznes używa często narzedzi innych niż
    zabawkowy system do grania w gry z preinstalowanym pasjansem.

    > Mógłbym sobie zajrzeć do archiwów i
    > przeczytać także swoje wypowiedzi z tego okresu. Minęło 15 lat i co ..

    I mamy:
    a) dominacje (KOMPLETNĄ) Unixa a głownie Linuxa na superkomputerach
    (99%) i ogólnie nauce.
    b) dominacje (KOMPLETNĄ) Unixa na mobile, 90% urządzeń ma kernel
    posix-like (Android + iOS)
    c) dominację (ZNACZNĄ) w rynku urządzeń embedded (Windows CE nie dał rady)
    d) brak dominacji w niszy komputerów do gier i facebooka i biznesu od
    "obliczeń w Excelu" (ojej!).

    > zmieniło się ? Nie ? To może jutro się zmieni a jak nie to najdalej
    > pojutrze chyba, że po po .... a sp... zawracanie gitary.

    Już się zmieniło. Zmień biznes to zobaczysz.

    > Jaaaasne a Ty napiszesz aplikację korzystającą z Postgresa i światowy
    > sukces odniesiesz.

    Nienawidze baz danych. To dla lamusów i programatorów w pehapie.

  • 26. Data: 2015-03-28 19:19:10
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-27 o 19:18, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Ale jaki zwrot ? Biznes nie korzysta z mobile tylko z desktop i

    Biznes juz nie robi jakosciowej różnicy. Apple, Google, Facebook
    dogoniły w ciagu 10 lat MS opierajac sie na zwykłym użytkowniku. Teraz
    masz ere gadzetów a nie systemów korporacyjnych.

    --
    @foe_pl

  • 27. Data: 2015-04-01 00:59:30
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    the_foe wrote:

> [...]
    > to antonimy. Nikt nie liczy na to, ze jak porzucą daną usługę to uwolnią
    > kod. Ona umrze pozostawiajac uzytkowników na pastwe losu (albo przejscie

    Microsoft nie porzuci Windows Phone, bo nie może. Przyszłość jest
    mobilna i porzucenie przez Microsoft mobilnego systemu, to byłoby
    odcięcie się od przyszłości. MS jest zbyt dużym graczem, żeby ot tak,
    zrezygnować z tego, co będzie za 10-20 lat.
    Jak sam słusznie zauważyłeś liczba smarfonów z Windows Phone wzrasta.
    Procentowy udział nie wzrasta, bo liczba smartfonów z Androidem wzrasta
    szybciej. Udział WP będzie wzrastał, kiedy MS wpompuje dostatecznie dużo
    kasy i pracy w aplikacje dla tego systemu i przekona innych producentów
    sprzętu oprócz Nokii i HTC do sprzedawania smartfonów z tym systemem.
    Technicznie system Windows Phone jest bardzo dobry. Wiadomo, że Symbian
    i Blackberry też były dobre, ale za nimi nie stała cała globalna wioska
    komputerów PC działających pod kontrolą systemu operacyjnego tej samej
    firmy.

  • 28. Data: 2015-04-04 04:32:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    Biznes korzysta tylko z desktopów na Win (h..wie po co). Jeśli chodzi o
    serwery to Windows jest czymś w rodzaju glitcha w statystyce.

    Ale, że biznes nie korzysta z MSSQL tylko z superkomputerów ?

> [...]

    dzialającego za darmo. Po raz pierwszy. A nie, przepraszam, wczesniej
    dali program pod XP do mieszania drinków. Tak że nie, faktycznie nie po
    Pierdu pierdu

> [...]

    tauzeny. Rola MS polegala głównie na ignorowaniu reszty świata i
    zmienianiu ikonek w "wiodącym systemie operacyjnym".
    I co, że konkurencja ? Normalne w biznesie. Tylko Ty to porównujesz do braku
    biznesu jak darmowe narzędzia programistyczne.

> [...]

    One *NIE* sa bardziej rozwinięte. Jesli są pokaż jeden poważny key
    technology w ostatnich win. Prosze żeby to nie był DX.
    Więc pytam, jeśli ten windows jest taki nierozwinięty to gdzie są te
    rozwinięte ?

    Coś biznesowego
    najlepiej skoro tak lubisz biznesy.
    ---
    Nie o to chodzi, że lubię, ale skądś się kasa bierze. Branżowo, jak nie
    rozrywka to biznes.

> [...]

    abstrakcją. A Win wyciąga całe swoje główniane bebechy w pelnej
    okazałości - "macie i się uzależniajcie".
    Bzdurzysz. Na wszystkie te systemy pisze się aplikacje w taki sam sposób i
    nie ma to nic do posixa. Po prostu tego posixa nie da się sprzedać.

    > Atutem WP jest tylko to, że "nie trzeba inaczej programować".

    Trzeba inaczej niż w posixowych systemach
    ---
    Ale nie inaczej niż w każdym innym windows

    co powoduje że pisanie tej
    samej aplikacji na win, android i iOS jest kłopotliwe.
    ---
    I co to ma do wiatraka ?

> [...]

    tańszy i ma lepszy aparat". Łosz kurna, ale rynek. Deskopty: do gier i
    facebooka, mobile: do robienia fotek przez dresów. Hoho!
    No taki, że się z niego utrzymują.

> [...]
    > można te usługi pisać za pomocą tego VS oraz uruchamiać na systemach MS.

    Jak równiez podpinać się do gniazdek z prądem z MS. Tylko. A nie czekaj,
    A nie pieprz bez sensu. Se możesz wybrać dowolne rozwiązania, ale coś z tego
    musi wynikać. To piszę co wynika z dostępności całej gamy w miarę zgodnych
    ze sobą rozwiązań a nie kolejnych wymysłów, których łączenie jest trudne.

> [...]
    > przy tym to wielkie G.

    A kto mówi że android to nie jest g? Wszystko jest g. To tylko kwestia
    Ty (bo posix)

> [...]
    > niespodzianka, to MS Exchange. Okazuje się, że możesz tę pocztę
    > udostępnić zarówno na desktop jak i urządzeniach mobilnych. Na .... Ci

    A w firmach ?

    Łomatko. Unix udostępnia pocztę na różne urządzenia od lat 70tych.
    ---
    I co z tego ? Indianie puszczali dym dawniej. Taka poczta.

    Jedyny powód dla którego to nie mobilnych wtedy bo ich nie było.
    ---
    Powód czego ? Integracja unixa z urządzeniami mobilnymi WIndows jest żadna z
    unixowymi zresztą chyba też.

> [...]

    żeby glupi kalendarz dało się zgrać. To nawet nie jest kupa. To produkt
    MS. Wyszło jak zwykle. Nie mam zbyt silnej wiary aby przypuszczać że MS
    No była z Exchangem. Od dawna. Biznes robią na takich rozwiązaniach.

> [...]

    przekonasz się że ogolnie pojęty biznes używa często narzedzi innych niż
    zabawkowy system do grania w gry z preinstalowanym pasjansem.
    Ogólnie pojęty to może nawet nie używać komputerów. Jak jednak spojrzeć na
    rozwiązania biznesowe w których się używa komputerów, tabletów i telefonów
    to ... wiadomo co.

> [...]

    I mamy:
    a) dominacje (KOMPLETNĄ) Unixa a głownie Linuxa na superkomputerach
    Podłączysz mnie ?

    b) dominacje (KOMPLETNĄ) Unixa na mobile, 90% urządzeń ma kernel
    posix-like (Android + iOS)
    ---
    Hahaha. Wzięli darmowy system by reklamy pokazywać bo nie było ich stać na
    napisanie własnego i udostępnili zupełnie inne api bo posix okazał się
    biznesowo niepotrzebny.

    c) dominację (ZNACZNĄ) w rynku urządzeń embedded (Windows CE nie dał rady)
    ---
    Bo za free ?

    d) brak dominacji w niszy komputerów do gier i facebooka i biznesu od
    "obliczeń w Excelu" (ojej!).
    ---
    No tak, biznes używa

    > zmieniło się ? Nie ? To może jutro się zmieni a jak nie to najdalej
    > pojutrze chyba, że po po .... a sp... zawracanie gitary.

    Już się zmieniło. Zmień biznes to zobaczysz.
    ---
    W porównaniu z czym ? Jak biznes używał Windows tak używa.

    Aha aha, pierdoły

    Wesołych :-)

  • 29. Data: 2015-04-04 04:43:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "the_foe"

> [...]

    Biznes juz nie robi jakosciowej różnicy. Apple, Google, Facebook
    dogoniły w ciagu 10 lat MS opierajac sie na zwykłym użytkowniku.
    Czyli nie w biznesie.

    Teraz
    masz ere gadzetów a nie systemów korporacyjnych.
    ---
    Gdzie ? W biznesie ?

    Rynek rozrywki a nie biznes, ot cała sprawa. Na tym rozrywkowym rynku
    urządzeń mobilnych działa też MS nie odnosząc specjalnie sukcesu, ale na tym
    rynku urządzeń mobilnych oprócz rozrywki jest też biznes.

  • 30. Data: 2015-04-04 12:28:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-04-04 04:32, re wrote:
    > Ale, że biznes nie korzysta z MSSQL tylko z superkomputerów ?

    Oczywiście że są rózne rodzaje biznesów:
    a) bankowe przygłupy rysujące w power poincie i używające np. MSSQL do
    bazy klientów
    b) duże korporacje liczące fakturyw COBOLU na komputerach starszych od
    Ciebie
    c) top IT z gatunku google który liczy swoim map-reduce na własnych
    bazach danych z użyciem chińskiego złomu, bo MSSQL to zabawka do
    trzymania listy uczniów w gimnazjum, razem z Oracle.
    d) korporacje które wydają miliony dolcow na kilka licencji softu
    ktorego na oczy nie widziałeś (i ktory nie ma portu na win bo to nie
    zabawka).

    > Pierdu pierdu

    To żeś strzelił argumentem. Aż nie wiem gdzie uciekać. Masz tak czesto?

> [...]
    > I co, że konkurencja ? Normalne w biznesie. Tylko Ty to porównujesz do
    > braku biznesu jak darmowe narzędzia programistyczne.

    Nie. Ja tylko zwracam uwagę że MS najpier pierdolił na secenie w osobie
    Balmera "Developers Developers" a potem dał im .... wykastrowane
    środowisko do pisania kodu (VS Express) i liczył że go będą po łapkach
    całować. Dla mobile rzucił zaś ochłapem w postaci jakiegoś archaicznego
    VS w ktorym kompilator posiadał bledy krytyczne. Teraz atak paniki jest
    tak ogromny że dali *działające* środowisko. Skoro wymagalo to tylu lat
    to nijak nie uwierzę że MS nagle zrobi się taki nowoczesny i homebrew
    zrezygnuje z Androida. Ludzie pamiętają, a programiści w szczególności
    jaki ochłap dostali.

> [...]
    > ---
    > Więc pytam, jeśli ten windows jest taki nierozwinięty to gdzie są te

    A u was biją murzynów. Zabawne, jak zapewne tłumaczą się prezesi MS:
    "No, ale te głupie linuxiarze też nic nie zrobili!". Tak... nowoczesność
    ... innowacja. czekaj wymyślilem "MS - Innowacja nie gorsza niż u
    reszty". Powinni bilboardy już robić.

    > Coś biznesowego
    > najlepiej skoro tak lubisz biznesy.
    > ---
    > Nie o to chodzi, że lubię, ale skądś się kasa bierze. Branżowo, jak nie
    > rozrywka to biznes.

    A bierze się? MS dopłaca do Windowsa na telefony. Jeśli nie przetrwa to
    nastepnej takiej porazki już im nikt nie wybaczy. Przegrali w ostatnich
    10 latach *wszystko*. Mają duzo kasy więc łatwo nie zatoną ale to
    wszystko co mają.

    > Bzdurzysz. Na wszystkie te systemy pisze się aplikacje w taki sam sposób
    > i nie ma to nic do posixa. Po prostu tego posixa nie da się sprzedać.

    A tu 90% rynku sprzedaje telefony z jądrem posixowym. Głupie fakty!

    > Trzeba inaczej niż w posixowych systemach
    > Ale nie inaczej niż w każdym innym windows

    Oczywiście że inaczej niż w Androidzie. To wystarczy żeby MS miał
    powazny problem.

    > co powoduje że pisanie tej
    > samej aplikacji na win, android i iOS jest kłopotliwe.
    > ---
    > I co to ma do wiatraka ?

    Wszystko. Jesli pisałeś kiedykowliek kod to wiesz że migracja OS->OS
    *po* napisaniu jest kłopotliwa. Tym bardziej że homebrew rzadko mysli
    perspektywicznie. A korporacje rzadziej.

> [...]
    > tańszy i ma lepszy aparat". Łosz kurna, ale rynek. Deskopty: do gier i
    > facebooka, mobile: do robienia fotek przez dresów. Hoho!

    Utrzymują się głównie inercją z lat 198x->20xx. Świat się zmienił a MS
    dalej sprzedaje to samo co 15 lat temu.

    > A kto mówi że android to nie jest g? Wszystko jest g. To tylko kwestia
    > sma^M^M^M zapachu.
    > ---
    > Ty (bo posix)

    Ale gdzie, prosze pokaż, napisałem że posix jest lepszy? Posix to g.

    > http://www.mailradar.com/mailstat/
    > 1%
    > ---
    > A w firmach ?

    Pewno ze 3% bo niektore biznesy poukrywali i nie widać od strony netu.
    No, to już siła z jaką należy się liczyć. 3%. To przecież prawie jak ...
    jak ... Linux na desktopach.

    > Faktycznie niespodzianka, używanie technologi ginącej w szumie
    > statystyczny.
    > ---
    > Pierdu pierdu

    Nie na grupie, proszę.

> [...]
    > się zmieni i bedzie inaczej.
    > ---
    > No była z Exchangem. Od dawna. Biznes robią na takich rozwiązaniach.

    Exchange kosztuje. Office kosztuje. Innymi slowy MS dawał technologię
    domowę do ktorej trzeba było dopłacić np. jakieś 1000zł żeby
    synchronizować kalendarz. Czaisz absurd? I oni z tym probowali zdobywać
    rynek. Nic dziwnego że pryszczaty Android razem z iOS kopnął ich w dupę.
    Sami ją wystawili.

> [...]
    > Ogólnie pojęty to może nawet nie używać komputerów. Jak jednak spojrzeć
    > na rozwiązania biznesowe w których się używa komputerów, tabletów i

    Biznes prowadzony na tabletach? O Panie... to jakiś strasznie ważny
    biznes musi być ... niech zgadne, oglądanie rysunków w PowerPoincie
    przez prezesów banków?

    > I mamy:
    > a) dominacje (KOMPLETNĄ) Unixa a głownie Linuxa na superkomputerach
    > (99%) i ogólnie nauce.
    > ---
    > Podłączysz mnie ?

    Dostęp jest płatny ale ogolnodostepny. Więc sam się połącz. Nie, nie ma
    tam windowsa. To nie są zabawki.

> [...]
    > Hahaha. Wzięli darmowy system by reklamy pokazywać bo nie było ich stać
    > na napisanie własnego i udostępnili zupełnie inne api bo posix okazał

    MS za to wziął stary kernel Windows NT (bo nie było ich stać, a nie
    czekaj, wyszło "jak zwykle") i dopisał gówniane GUI sprzedając przez
    kilka lat jako Windows Mobile. A potem wystarczył dowolny wypierdek od
    Apple albo Google żeby spadli poniżej podłogi. Taka jakość, Panie, i
    wizjonerstwo.

    > c) dominację (ZNACZNĄ) w rynku urządzeń embedded (Windows CE nie dał rady)
    > ---
    > Bo za free ?

    Chyba nie wiesz o czym mówisz. Cena OS to jakiś promil ceny embedded. I
    muszę Cię zmartwić. CE jest poprostu gówniane. To znowu dziadowski
    kernel NT skompilowany byle jak na kolanie udający system RT.

    > d) brak dominacji w niszy komputerów do gier i facebooka i biznesu od
    > "obliczeń w Excelu" (ojej!).
    > ---
    > No tak, biznes używa

    Licząc w Excelu. I oglądając fejsa. O fuck. To się nazywa prestiżowy
    rynek. Co tam superkomputery, tutaj potrafimy policzyć raty kredytu
    prawie dobrze!

    > Już się zmieniło. Zmień biznes to zobaczysz.
    > ---
    > W porównaniu z czym ? Jak biznes używał Windows tak używa.

    Bo siedzisz w biznesie który używa zabawek. Jak mówiłem otworz oczy.

    > Nienawidze baz danych. To dla lamusów i programatorów w pehapie.
    > ---
    > Aha aha, pierdoły

    Ale co pierdoły?

    PS. Cytujesz jak nie przymierzając frajer z Outlookiem na Win95 z
    dodatkiem Plus.