  • 21. Data: 2011-07-07 09:35:22
    Temat: Re: Wlaczenie sie sprezarki klimy - czujecie pod butem?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Pewnie to kwestia jak mocny silnik.
    > Np w Bipper po wlaczeniu klimy ledwo jezdzi.

    tak mi sie wydawalo, dlatego wymienilem opla z silnika 1.6 na 2.0l i to samo
    :)

    ale w a4 tdi nie czuje tego tak na na dwoch moich benzynkach

  • 22. Data: 2011-07-07 09:40:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy czujecie w swoich autach podczas jazdy, ze wlacza sie sprezarka klimy?
    > Chodzi mi o ten minimalny spadek mocy.

    Ja czuję jakby większą turbodziurę ale zastanawiam sie czy to też nie jest
    dodatkowo (albo nawet głównie) powiązanie z wysoką temperaturą powietrza w
    dolocie zwłaszcza w silnikach turbo i jeździe po mieście kiedy intercooler
    słabo chłodzi.

  • 23. Data: 2011-07-07 09:41:49
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-07-06 19:39, Dysiek pisze:
    > Witam
    >
    > Czy czujecie w swoich autach podczas jazdy, ze wlacza sie sprezarka klimy?
    > Chodzi mi o ten minimalny spadek mocy.
    >
    > Dysiek

    Golf MK3 1,9TD (75KM) czuć pracującą sprężarkę zwłaszcza przy ruszaniu.
    przy normalnej jeździe aż takiej różnicy nie ma

  • 24. Data: 2011-07-07 10:19:41
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 6 Lip, 23:42, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > R nie bywa - w jednych czu , w innych nie.
    > Niekt re samochody wy czaj spr ark jak si depnie na gaz.
    > S te takie kt re maj p ynne sterowanie obci eniem.

    Właśnie, w Grande Punto specjalnie różnicy nie ma, a mam tylko 77KM.
    Tyle, że klima nie działa tam zerojedynkowo (nie znam szczegółów, ale
    steruje tym jakiś zawór, który zmienia wydajność sprężarki i tym samym
    obciążenie silnika).

    Pozdrawiam
    MK

  • 25. Data: 2011-07-07 10:27:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 01:19:41 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

> [...]
    > Tyle, że klima nie działa tam zerojedynkowo (nie znam szczegółów, ale
    > steruje tym jakiś zawór, który zmienia wydajność sprężarki i tym samym

    Serio? Ale wiesz, że to byłaby pierwsza taka klima na świecie? I to nie
    tylko w samochodach, ale ogólnie?
    I Fiat się takim epokowym wynalazkiem nie chwali? No nie może być...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 26. Data: 2011-07-07 10:32:39
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sęk w tym, ze kiedyś w Omedze 3,0 (211KM) włączenie klimy bylo czuć dość
    > wyraźnie, wiec albo byl uszkodzony kompresor (mimo, ze działał i jedziłem
    > nią 1,5roku) albo zależy to od konstrukcji klimatyzacji.

    Jakie są twoje opinie o tym aucie (silniku)? potrzebuję kolejne auto w
    rodzinie "dla żony", mx-5 odpada bo 2-miejscowa, a taka omcia w zimie też da
    frajdę, a poniżej 10kpln chyba można kupić coś w miarę z gazem/zagazować
    Frajdę ma dawać mi, żona ma jeździć na codzień jak ja nie będę potrzebował
    wrażeń ;) Miałem kiedyś Omegę B 2,0 ale za słaby silnik jak na tą budę, poza
    tym autko wspominam dobrze.

    Lukasz

  • 27. Data: 2011-07-07 10:33:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 01:01, J.F pisze:

    > Akurat moce nie byly jakos drastycznie rozne.
    > Wiec chyba jednak od marki.

    Dziwne, ale faktycznie chyba od marki a raczej konstrukcji silnika i
    skrzyni.

    Focus II 1.6 16v '08 100KM, masa 1260 kg - manualna klima sterowana
    pokrętłem, samego momentu włączenia nie czuć, ale auto zaczyna mulić.
    Doskonale czuć moment wyłączania.

    Corolla 1.6 VVTi '03 - 110 KM, masa 1205kg - klima automagiczna
    (sterowanie temperaturą), ale z opcją ręcznego włączenia/wyłączenia AC.
    Nie czuć ani momentu załączenia, ani jakiegoś wpływu na jazdę. Jak
    przyspieszała jak szatan tak dalej przyspiesza.

    --
    MZ

  • 28. Data: 2011-07-07 10:59:18
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 7 Lip, 10:33, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Corolla 1.6 VVTi '03 - 110 KM,
    > Jak przyspieszała jak szatan tak dalej przyspiesza.

    10.2sek do setki to nie tylko "szatan" - to już istny potwór, pocisk
    itp ;)
    NMSP

  • 29. Data: 2011-07-07 11:03:54
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 10:59, kkk pisze:

    > 10.2sek do setki to nie tylko "szatan" - to już istny potwór, pocisk
    > itp ;)
    > NMSP
    No dooooobra, ale weź pod uwagę że jak się do niej przesiadam z Foki
    która przyspieszeniem dysponuje dopiero powyżej 4.5- 5 tyś. obrotów, to
    mam wrażenie że "jak szatan". Wybacz więc mój spaczony punkt odniesienia:)

    --
    MZ

  • 30. Data: 2011-07-07 11:10:50
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 7 Lip, 10:27, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Serio? Ale wiesz, że to byłaby pierwsza taka klima na świecie? I to nie
    > tylko w samochodach, ale ogólnie?

    Ja tam się nie znam ;)

    > I Fiat się takim epokowym wynalazkiem nie chwali? No nie może być...

    Czemu ma się chwalić Fiat, jak to jest sprężarka Denso ;)
    A, i nie wszystkie wersja tak mają - np 1.9 multijet ma "zwykłą"
    sprężarkę.

    Pozdrawiam
    MK