  • 31. Data: 2011-07-07 11:24:08
    Temat: Re: Wlaczenie sie sprezarki klimy - czujecie pod butem?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 02:10:50 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

    > Ja tam się nie znam ;)
    >
    > Czemu ma się chwalić Fiat, jak to jest sprężarka Denso ;)
    > A, i nie wszystkie wersja tak mają - np 1.9 multijet ma "zwykłą"
    > sprężarkę.

    Zapewne masz po prostu koło pasowe z tłumikiem drgań, więc nie czuć momentu
    załączenia, a jako, że prawdopodobnie jesteś dupa a nie kierowca (no
    offence ;-)) nie odczuwasz spadku mocy. A klima jest normalna, tak jak
    wszystkie inne na świecie - załącza się przy pomocy sprzęgiełka
    elektromagnetycznego, które ma - jak każdy elektromagnes - stany włączony i
    wyłączony.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 32. Data: 2011-07-07 11:31:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Przecież to nie zależy od marki tylko od (mocy) silnika!

    A także od tego, czy i jak układ sterowania silnikiem potrafi
    skompensować dodatkowe obciążenie. Oczywiście przy depnięciu gazu
    na max nie ma jak, ale w stanach pośrednich, owszem.

  • 33. Data: 2011-07-07 11:32:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-06 23:42, Tomasz Pyra pisze:

    > Różnie bywa - w jednych czuć, w innych nie.
    > Niektóre samochody wyłączają sprężarkę jak się depnie na gaz.

    O, fajny patent, chyba sobie zrobię :)

  • 34. Data: 2011-07-07 11:41:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-07, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > A także od tego, czy i jak układ sterowania silnikiem potrafi
    > skompensować dodatkowe obciążenie. Oczywiście przy depnięciu gazu
    > na max nie ma jak, ale w stanach pośrednich, owszem.

    W sumie to może być odpowiedzieć najbardziej zgodna z rzeczywistością.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 35. Data: 2011-07-07 11:48:23
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 7 Lip, 11:24, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Zapewne masz po prostu koło pasowe z tłumikiem drgań, więc nie czuć momentu
    > załączenia,

    Zapewne.

    > a jako, że prawdopodobnie jesteś dupa a nie kierowca (no
    > offence ;-)) nie odczuwasz spadku mocy.

    Prawdopodobnie tak, skoro wystarczy mi 77KM :)

    >A klima jest normalna, tak jak
    > wszystkie inne na świecie - załącza się przy pomocy sprzęgiełka
    > elektromagnetycznego, które ma - jak każdy elektromagnes - stany włączony i
    > wyłączony.

    Serwis twierdzi inaczej, a ja nie jestem aż tak dociekliwy żeby klimę
    rozbierać i sprawdzać jak działa ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 36. Data: 2011-07-07 11:55:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 02:48:23 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

    > Prawdopodobnie tak, skoro wystarczy mi 77KM :)

    tu akurat niekoniecznie, dobry kierowca poradzi sobie z tym co ma, słaby
    kierowca albo onanista będzie jęczał na forach, że 130 KM to maaaaaaało...

    > Serwis twierdzi inaczej, a ja nie jestem aż tak dociekliwy żeby klimę
    > rozbierać i sprawdzać jak działa ;)

    poproś kogoś o pomoc, otwórz maskę albo schyl się w okolice kompresora,
    który najprawdopodobniej jest jak w kazdym aucie przed silnikiem po prawej
    stronie auta. Odpal wcześniej silnik z wyłączoną klimą.
    Poproś kogoś o włączenie klimy - usłyszysz cichy ale wyraźny stuk sprzęgła
    i chwilowe zafalowanie obrotów od obciążenia zanim komputer "doda gazu",
    żeby je wyrównać. Po chwili niech wyłączy klimę - usłyszysz stuk jeszcze
    raz.
    Przy podniesionej masce powinieneś też słyszeć pracę kompresora - nawet
    nowe konstrukcje nie są bezszelestne, tylko wyraźnie słychać pracę.

  • 37. Data: 2011-07-07 12:07:52
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 7 Lip, 11:55, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > poproś kogoś o pomoc, otwórz maskę albo schyl się w okolice kompresora,
    > który najprawdopodobniej jest jak w kazdym aucie przed silnikiem po prawej
    > stronie auta.  Odpal wcześniej silnik z wyłączoną klimą.

    Spróbuję przy najbliższej okazji.

> [...]
    > i chwilowe zafalowanie obrotów od obciążenia zanim komputer "doda gazu",
    > żeby je wyrównać. Po chwili niech wyłączy klimę - usłyszysz stuk jeszcze

    Obroty wzrastają po włączeniu klimy bez falowania. Co ciekawe kiedy
    klima już trochę pochodzi, obroty są niższe niż bezpośrednio po
    włączeniu, ale wyższe niż przy wyłączonej klimie.

    > Przy podniesionej masce powinieneś też słyszeć pracę kompresora - nawet
    > nowe konstrukcje nie są bezszelestne, tylko wyraźnie słychać pracę.

    Pracę kompresora słychać nawet w aucie, zwłaszcza bezpośrednio po
    włączeniu klimy - TTTM.

    Pozdrawiam
    MK

  • 38. Data: 2011-07-07 14:04:08
    Od: Mariola Kownacka <j...@g...com>

    > Zapewne masz po prostu koło pasowe z tłumikiem drgań, więc nie czuć momentu
    > załączenia

    _włączenia_, na litość. Załączyć to sobie możesz zdjęcie do formularza
    zapisu na korepetycje z polskiego.

    --
    Mariola

  • 39. Data: 2011-07-07 14:19:06
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 14:04, Mariola Kownacka pisze:

    > _włączenia_, na litość. Załączyć to sobie możesz zdjęcie do formularza
    > zapisu na korepetycje z polskiego.
    Koleżanko polonistko:), akurat w tym kontekście "załączenia" jest formą
    poprawną, bo napęd sprężarki się "załącza" i "odłącza" a nie "włącza" i
    "wyłącza". Włączyć/wyłączyć to można przycisk A/C, tu się zgodzę, ale
    mowa była o czym innym.

    --
    MZ

  • 40. Data: 2011-07-07 14:21:25
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 7 Lip, 14:04, Mariola Kownacka <j...@g...com>
    wrote:

    > _włączenia_, na litość. Załączyć to sobie możesz zdjęcie do formularza
    > zapisu na korepetycje z polskiego.

    Niekoniecznie. _Włączenie_ klimy przyciskiem na konsoli skutkuje
    _przyłączeniem_ napędu sprężarki - nie wiem czy można to nazwać
    _załączeniem_, ale jak widać _włączeniem_ też niekoniecznie ;)

    Pozdrawiam
    MK