    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Woltomierz do gniazdka zapalniczki
    Date: Wed, 29 Nov 2017 11:38:27 +0100

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >W warunkach bojowych ciężko o sam miernik.

    A to zalezy. Ja mam jeden w samochodzie na stale.
    Albo sie wie do czego miernik sluzy, albo taka informacja nic nie daje
    :-)

    >Miałem natomiast sytuację, że zdechł mi altek. Pracować trzeba, a
    >nowy za 3 dni. Na wieczór prostownik pod akumulator, wtyczka do
    >gniazda zapalniczki z bananami do najtańszego multimetru i wio.
    >Wystarczało akumulatora (w lecie lub na wiosnę) na cały dzień
    >jeźdżenia i uruchamiania silnika a zjeżdżałem do domu na ładowanie
    >jak napięcie było na wysokości bodaj 10,5V bo przy 9V nie dało się
    >już uruchomić gorącego silnika,a przy 7-8V przestawało działać
    >ECU/pompa paliwa/cewki (jedno z tych lub wszystkie naraz).

    Jade sobie kiedys, a tu sie zapala lampka ladowania.
    Krotki rachunek sumienia - jak pasek, to nie ma chlodzenia.
    Ale nie - temperatura sie trzyma.
    No to dluzsze zastanowienie - do domu ~250km, z czego kawal
    autostrada, jakbym przygazowal, to moze nawet 2h sie zmiescze,
    akumulator powinien wystarczyc.
    Czy poczekac do rana i pojechac bez swiatel ? Wtedy jeszcze mozna
    bylo.
    Ale po drodze granica, wtedy jeszcze z dluga kolejka.

    Korek na autostradzie rozwial moje dylematy ...

    J.