  • 41. Data: 2016-11-10 13:19:23
    Temat: Re: Wraca Warszawa :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-10 o 07:25, Shrek pisze:

    > ":Nowe stawki sprawią, że import starszych samochodów zza granicy stanie
    > się mniej opłacalny. Popularny w Polsce VW Passat 1,9 TDI, rocznik
    > 2003-2004 kosztuje około 12 tys. zł. Aktualnie akcyza (stawka 3,1 proc.)
    > na ten pojazd wynosi ok. 380 zł. Według proponowanych przepisów wzrośnie
    > ponad sześciokrotnie - do 2481 zł."

    > O kurwa. LOL. Ponieśmy sześciokronie VAT - a co tam, skoro i tak zapłaci
    > producent, bo przecież konsument więcej nie zapłaci. Skąd się tacy
    > analfabecie ekonomiczni biorą?
    >
    > Shrek

    Rozumiem, że nabywca zapłaci każdą cenę? Przecież to podstawa ekonomii,
    że to popyt kształtuje podaż. Jeśli podatki wzrosną, zmaleje popyt na
    takie auta. I albo ich ceny spadną, albo Niemcy będą złomowali zamiast
    sprzedawać "paski w diezlu" Polakom.
    Natomiast nie sądzę, że ten wzrost akcyzy zostanie w pełni
    zrekompensowany. Ale jaki pisał przedpiśca - jak ktoś chce jeździć
    6-litrowym autem, widac go stać...
    T.

  • 42. Data: 2016-11-10 13:36:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.11.2016 o 13:19, T. pisze:

    > Rozumiem, że nabywca zapłaci każdą cenę?

    Oczywiście, że nie. A czemu pytasz?

    > Przecież to podstawa ekonomii,
    > że to popyt kształtuje podaż.

    O czymś zapomniałeś - popyt, podaż, cena... no i podatki.

    > Jeśli podatki wzrosną, zmaleje popyt na
    > takie auta. I albo ich ceny spadną, albo Niemcy będą złomowali zamiast
    > sprzedawać "paski w diezlu" Polakom.

    No to skoro 6krotny wzrost akcyzy nie zmienia nic dla konsumenta, a
    zwiększa dochody państwa, to podnieśmy wszyskie podatki 6 krotnie. Skąd
    się tacy biorą...

    > Natomiast nie sądzę, że ten wzrost akcyzy zostanie w pełni
    > zrekompensowany.

    Nie sądzę, żeby w ogóle został zrekompensowany nawet w 20%. Zresztą - to
    chyba tylko projekt na razie?

    > Ale jaki pisał przedpiśca - jak ktoś chce jeździć
    > 6-litrowym autem, widac go stać...

    Albo na przykład czymś powyżej 1,39litra.

    Shrek

  • 43. Data: 2016-11-10 13:48:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-11-10 o 13:19, T. pisze:
    > Rozumiem, że nabywca zapłaci każdą cenę? Przecież to podstawa ekonomii,
    > że to popyt kształtuje podaż. Jeśli podatki wzrosną, zmaleje popyt na
    > takie auta.
    Popyt spadnie, jeśli pojawi się jakaś alternatywa. Nie wydaje mi się,
    żeby wersje salonowe ją stanowiły. Czyli ci, którzy akurat muszą kupić
    samochód (np. drobni przedsiębiorcy, beneficjenci programu 500+ itp),
    kupią go drożej.

> [...]
    > Natomiast nie sądzę, że ten wzrost akcyzy zostanie w pełni
    > zrekompensowany. Ale jaki pisał przedpiśca - jak ktoś chce jeździć
    Gdyby sprawa dotyczyła tylko takich smoków, to nie byłoby żadnego
    problemu. Niestety na wyższą akcyzę załapią się już całkiem normalne modele.

    Maciek

  • 44. Data: 2016-11-10 13:56:55
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.11.2016 o 12:53, Shrek pisze:

    > Akurat w moim przypadku tak (prawie) by było. Chciałem sobie (dla
    > zabawy;)* kupić coś ok 200KM+. I teraz nie kupię, bo mi się "zabawa"
    > przestała kalkulować, tylko starego z 2001 roku dojeżdzę aż go kiedyś w
    > rowie zostawię (a skubaniec nie chce paść;)

    każdy pijak to złodziej, a każdy 200KM+ to zabójca i pijak, więc dzięki
    nowym zasadą usuną kolejnego złodzieja :)

    p.s. nie bierz tego do siebie, mam 3 auta >200KM ;)

    Łukasz

  • 45. Data: 2016-11-10 13:58:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Trace nadzieje ze tutaj moze byc normalnie skoro ludzie nie sa
    > normalni. No i chuj ze beda takie ogloszenia jak takie samochody bedzie
    > mozna kupic po proponowanej cenie minus obnizka o akcyze. To czy tak sie
    > stanie zalezy tylko od nabywcow. Cena uzywanych samochodow jest umowna i
    > nie ma obowiazku kupowania po wystawionej cenie jesli jest zawyzona.
    Wiesz, od 2 lat rozglądam się po komisach za następnym samochodem. Jeśli
    jest to coś we w miarę interesującym mnie stanie, to jeszcze się nie
    zdarzyło, by handlarz chciał choćby złotówkę spuścić. Co innego stojące
    dłuższy czas wraki - tu można ponegocjować, choć też bez szaleństw. I
    tak się jakoś składa, że te lepsze sztuki po paru dniach znikają. Na
    szczęści do pracy mam czym jeździć, więc nie jestem postawiony pod
    ścianą, ale nie opowiadaj mi, że po podniesieniu akcyzy Polacy twardo
    powiedzą "nie" handlarzom i przestaną kupować. Raczej skończy się na
    zagryzieniu zębów i odłożeniu na akcyzę z 500+.

    Maciek

  • 46. Data: 2016-11-10 18:52:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

> [...]
    Natomiast nie sądzę, że ten wzrost akcyzy zostanie w pełni
    zrekompensowany. Ale jaki pisał przedpiśca - jak ktoś chce jeździć
    ---
    ...a jak chce jeździć 1,6 to kupuje Pandę.

  • 47. Data: 2016-11-10 19:00:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > Poza tym czy uzywae samochody moga zdrozec? Nie moga.

    A który nauczyciel ekonomii Ci to powiedział?
    No chyba że sam to wymyśliłeś?
    Po wprowadzeniu tych stawek akcyzy zdrożeją nie tylko stare, ale też i
    salonowe samochody, przekonasz się niebawem :)
    ---
    No nie ma opcji by ogół samochodów nie zdrożał gdy ogranicza się dostępność.
    A może nawet wrócimy do czasów malucha i Panda na wolnym rynku będzie
    droższa niż w salonie :-)

  • 48. Data: 2016-11-11 11:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > 2003-2004 kosztuje około 12 tys. zł. Aktualnie akcyza (stawka 3,1 proc.)
    > na ten pojazd wynosi ok. 380 zł. Według proponowanych przepisów wzrośnie

    Pytanie, jaka musiałby być ta podwyzka zeby Zenek uznał ze jest znaczaca.
    Bo ja rozumiem, jakby podniesli na silniki powyzej 3 litrów tłumaczac ze
    luksus etc. Tez bez sensu, ale przynajmniej argumentacja trzymałaby sie
    kupy.

    Ale silnik 2 litry to jest duzy silnik? Zart?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 49. Data: 2016-11-11 11:27:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2016 13:19:23 +0100, T. napisał(a):

    > Ale jaki pisał przedpiśca - jak ktoś chce jeździć
    > 6-litrowym autem, widac go stać...

    Co to naczy "stać"?
    I co jeszcze, jak ktoś wydaje trochę więcej na auto, to już mu można
    dojebać, rozkułaczyć? Homo sovieticus wiecznie żywy.

    Ja jeżdżę 4-litrowym, to też niby jestem burżuj, tak? A przyszło wam do
    glowy, że do tych burżujskich amerykańskich samochodów części kosztują 1/2
    tego co do VAG/PSA, a i żywotność samochodu jest większa? Takie auta 90%
    użytkowników wybiera po starannej kalkulacji, bo w wieloletniej
    perspektywie są *tańsze* niż europejskie kombi...
    Niedzielni geniusze ekonomii.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 50. Data: 2016-11-11 11:32:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2016 13:48:37 +0100, Maciek napisał(a):

    > Gdyby sprawa dotyczyła tylko takich smoków, to nie byłoby żadnego
    > problemu. Niestety na wyższą akcyzę załapią się już całkiem normalne modele.

    6-litrowych jest ułamek promila. Koniecznie trzeba utrudnić życie ich
    miłośnikom?

    A o zupełnie normalnych, 4-litrowych i 5-litrowych np. Jeepach już nie
    wspominam. Jeżdżą w 99% na LPG i trują znacznie mniej niż małolitrażowe
    "dizelki w tedeiku", których podwyżka praktycznie nie dotknie. A jeepy
    znikną.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl