  • 1. Data: 2012-11-12 12:14:18
    Temat: Wrzucam, bo flauta... ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Japoński producent sprzętu fotograficznego i sprzętu medycznego
    obniżył prognozę zysku operacyjnego na ten rok obrotowy o prawie jedną
    czwartą z powodu gwałtownego odwrotu klientów od aparatów kompaktowych
    na rzecz smartfonów."

    http://www.ekonomia24.pl/artykul/951020.html?print=t
    ak&p=0

    [mr.]

  • 2. Data: 2012-11-12 13:35:49
    Temat: Re: Wrzucam, bo flauta... ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości
> [...]
    > obniżył prognozę zysku operacyjnego na ten rok obrotowy o prawie
    > jedną czwartą z powodu gwałtownego odwrotu klientów od aparatów

    Sami se popsuli rynek, to niech cierpia :-)

    Swoja droga to ostatnio widzialem oferte na kompakta jakiejs znanej
    marki za 200zl, jak to moze byc dobre :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-11-12 13:43:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    =tak&p=0

    > Sami se popsuli rynek, to niech cierpia :-)
    >
    > Swoja droga to ostatnio widzialem oferte na kompakta jakiejs znanej
    > marki za 200zl, jak to moze byc dobre :-)

    No właśnie, sam byłem zdziwiony kiedy przymuszony sytuacją kupiłem
    canona za 195 zł. Okazało się, że jakość jotpegów z prosto z puszki bije
    na głowę te z fuji za 700 zł i panasonika za 900...

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2012-11-12 13:52:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > obniżył prognozę zysku operacyjnego na ten rok obrotowy o prawie jedną
    > czwartą z powodu gwałtownego odwrotu klientów od aparatów kompaktowych na

    Od lat analitycy przewidywali, że czas kompaktów się kończy bo zastąpią je
    komórki. To była tylko kwestia czasu. Widocznie w tym roku jakość zdjęć z
    komórek osiągnęła już poziom wystarczający dla przeciętnego kowalskiego.
    Osobiście też często łapię się na tym, że zdjęcia robię albo lustrzanką gdy
    mi zależy na jakości, albo telefonem gdy mi zależy na czasie, a kompakt leży
    i się kurzy na półce "pod ręką".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-11-13 00:45:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Od lat analitycy przewidywali, że czas kompaktów się kończy bo
    > zastąpią je komórki.

    Nie wiem, czy aż od tak wielu lat, bo dla mnie zaczęło to być
    widoczne dopiero z pierwszym rokiem boomu na smartfony, a wcześniej
    wcale nie było żadnych gwarancji, że smartfony odniosą rynkowy sukces
    (choćby dziś już słynna analiza klęski iFona).

    Najważniejsze jednak, że producenci już to czują, teraz trzeba tylko
    przekonać kupujących, by nie dawali się łapać na sprzęt schodzący ze
    sceny, bo niedługo będzie zmiana warty. Jeszcze bardziej przyspieszy to
    premiery hi-endowych kompaktów i wzrost rozmiaru matryc w sprzedawanym
    sprzęcie, ale i tak przyda się jak największa świadomość nabywców
    ("rozmiar naprawdę się liczy..." ;)

    "Prezes Hiroyuki Sasa na konferencji prasowej przyznał, że klienci
    przestają kupować prostsze modele aparatów, gdyż zdjęcia podobnej
    jakości mogą wykonać z posiadanych smarfonów. W efekcie firma zmuszona
    została do obniżenia prognozy sprzedaży cyfrowych aparatów na
    ten rok obrotowy o 11 proc., do 7,3 mln sztuk. Pogorszyły się także
    przewidywania co do wyników finansowych działu sprzętu fotograficznego:
    obecnie zarząd spodziewa się, iż w całym roku przyniesie on 8 mld jenów
    straty netto zamiast spodziewanego wcześniej 1 mld jenów zysku."

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2012-11-13 09:44:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wcale nie było żadnych gwarancji, że smartfony odniosą rynkowy sukces
    > (choćby dziś już słynna analiza klęski iFona).

    Telefony z aparatem były już przed erą smartfonów. Np. Nokia wypuściła model
    z wbudowaną lampą błyskową.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-11-13 11:16:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    >Telefony z aparatem były już przed erą smartfonów. Np. Nokia
    >wypuściła model z wbudowaną lampą błyskową.

    To niewiele mowi - mialem kiedys kompakcika HP, lampe mial, ale o
    praktycznym zasiegu ~2m.

    Tak czy inaczej - jakby kompakty wykorzystaly mozliwosci swojej
    obudowy, to by dawaly lepsze zdjecia.
    A jak dawaly porownywalnie kiepskie, to sie nie ma co dziwic ze nikt
    nie chce ich kupowac.

    J.

  • 8. Data: 2012-11-13 13:31:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To niewiele mowi - mialem kiedys kompakcika HP, lampe mial, ale o
    > praktycznym zasiegu ~2m.

    Chodzi o to, że ten telefon był od początku pomyślany do robienia zdjęć, gdy
    jeszcze nie było NK ani FB i mało kto korzystał z internetu przez telefon.

    > Tak czy inaczej - jakby kompakty wykorzystaly mozliwosci swojej obudowy,
    > to by dawaly lepsze zdjecia.
    > A jak dawaly porownywalnie kiepskie, to sie nie ma co dziwic ze nikt nie
    > chce ich kupowac.

    Mój kompakt daje zdecydowanie lepsze zdjęcia niż moja komórka, ale to nie o
    to chodzi, gdy chcę jakości sięgam po lustrzankę. To nie dobra jakość
    telefonu albo zła kompaktu powoduje, że robię zdjęcia telefonem tylko to, że
    te z telefonu są wystarczająco dobre do codziennych celów. A skoro są
    wystarczająco dobre to mi sięzwyczajnie nie chcę sięgnąć po aparat leżący
    metr dalej skoro telefon mam w kieszeni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-11-13 19:35:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-11-12 13:52, Ergie wrote:
    [.....]
> [...]
    > je komórki. To była tylko kwestia czasu. Widocznie w tym roku jakość
    > zdjęć z komórek osiągnęła już poziom wystarczający dla przeciętnego
    Wydaje mi się, że jeśli chodzi o fotografię to ja jestem przeciętnym
    Kowalskim i IMO jakość zdjęć z komórek nie osiągnęła przyzwoitego
    poziomu. I IMO nigdy nie osiągnie. No bo z pustego to nawet Salomon nie
    naleje. Bawiłem się iPhone4, iPad2, Galaxy SII, sam posiadam chińskiego
    smartfona marki "Android" (klon wspomnianego Samsunga) i IMO to wszystko
    wypada raczej słabo w stosunku do mojego cokolwiek zabytkowego
    PowerShita A650. A ten mój chiński smartfon (podobno) 8Mpix to po prostu
    kompletne dno (aczkolwiek nie przejmuje się tym ponieważ uważam aparat w
    komórce za pomysł poroniony niejako z definicji i nigdy mi nie zależało
    na takiej funkcjonalności (smart)fona).

  • 10. Data: 2012-11-14 07:01:51
    Od: Adameck <a...@g...com>

    On 13 Lis, 19:35, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kompletne dno (aczkolwiek nie przejmuje się tym ponieważ uważam aparat w
    > komórce za pomysł poroniony niejako z definicji i nigdy mi nie zależało

    Masz rację ale... w tym roku na rynku komórek rewolucję zrobiła Nokia
    808, której
    fotki porównywalne są już z tymi z kompaktów, do tego dysponuje
    ogromną jak na komórkę matrycą
    (zarówno pod względem wielkości fizycznej jak i liczby Mpix). Do tego
    kręcenie filmików z bezstratnym zoomem cyfrowym
    to coś, na co wcześniej nikt nie wpadł. Na razie sporym problemem przy
    fotografiach z tego sprzętu jest słaba rozpiętość tonalna,
    na fotkach widać paskudne przepalenia - zbyt duże jak na taką matrycę.
    Ale to jest do dopracowania, być może jedynie na poziomie
    softwarowym. Jeśli ta 808 jest pierwszym zwiastunem nowej jakości w
    komórkach to faktycznie nie warto w tym momencie kupować
    aparatu kompaktowego, jeśli się nie jest artystą robiącym powiększenia
    do plakatu a jedynie chce się udokumentować np.wyprawę w góry
    a nie chce się brać dodatkowego bagażu...

    Adameck