  • 51. Data: 2014-04-25 15:46:27
    Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 25 April 2014 13:15:47 UTC+2, tolek wrote:
    > "Adam Klobukowski"

    > Bronisz tego tak jakbyďż˝ byďż˝ wykonawcďż˝ tych kamiennych rond.
    > Skoro ta kostka jest taka wspania�a na jezdni to mo�e autostrady z kostki
    > brukowej zaczniemy budowaďż˝?

    Nie, siedzę w innej branży.

    > Dla mnie nadal pozostaje to g�upot�. Jedyne s�uszne to rondo z jednolit�
    > nawierzchniďż˝, a nie wpierniczanie jakiejďż˝ bezsensownej kostki.

    <ciach>

    > P�ki co nie znajduj� �adnego sensu w tej kostce na rondzie.

    Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po asfaltowej
    części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy autobus może spokojnie
    wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to ty nie będziesz się czuł komfortowo
    ścinając rondo dużą (i niebezpieczną) prędkością.

    Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień
    niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się
    przydaje.

    AdamK

  • 52. Data: 2014-04-26 20:50:45
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-04-25, Adam Klobukowski <a...@g...com> wrote:

> [...]
    niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się

    Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę
    asfalt a nie jakaś kostka. Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę
    opony naczepy potrafią wyrwać przy skręcaniu. Potem zostają 'krawężniki'
    od kostki na sztorc albo inne dziury.

    Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu i
    jeśli jeszcze nie jest rozpieprzona to jest łaskawsza dla opon naczepy.
    Zamiast tego możnaby równie dobrze i taniej zrobic rondo z dużym białym
    kołem po środku i farba na deszczu miałaby podobną przyczepność.

    Argument o poboczu trochę nietrafiony. To i autostrady powinno sie twoim
    zdaniem projektowac tak ciasno, zeby manewry na nich wymagały
    wykorzystywania pobocza przez ciężarówki i autobusy?

    --
    WildS

  • 53. Data: 2014-04-27 13:41:54
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    "WildS" news:slrnllo005.2iq.falcon@makigai.org

    > Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę
    > asfalt a nie jakaś kostka.

    Jeden z niewielu myślących, w dodatku ciężarowiec!
    Bo już był szum, że ci z osobówek się czepiają.

    > Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę
    > opony naczepy potrafią wyrwać przy skręcaniu.

    Więc wniosek taki po to wymyślono tą głupotę, by ją naprawiać co chwila.

    > Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu

    Ale obrońcy dalej idą w zaparte, kostka im pomaga...
    Ciekawe w czym?
    Typowe betonowo-urzędnicze wymysły służące urzędasom brukselskim, a nie
    obywatelom.
    Nastały czasy gdzie się wmawia, że coś od teraz jest dobre, a to co było
    przez dziesiąt lat jest złe. Dla mnie jedyne słuszne rondo jest całe
    asfaltowe, kamienne to na cmentarzu niech sobie stawiają.
    Zwyczajnie mnie tak kostka wkurza jak się opona na niej tłucze.
    A jeżdżę po tych kamieniach, bo powymyślali mikrondka, na których stoi 5 aut
    i nie mogą z niego zjechać bo się ulica zakorkowała, a człowiek chce jechać
    w lewo lub zrobić nawrotkę i bez jazdy "lewym" kamiennym pasem będziesz
    czekał 10 minut żeby rondo pokonać, bo całe stoi.
    Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny.
    Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy
    na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.
    Żadne większe dostawcze auto nie ma szans jechać samym asfaltowym pasem bez
    zahaczania o durną kostkę. I w czym ta kostka ma niby pomagać dużym autom?
    Jak już napisane wyżej tylko wkurza, a nie pomaga.

  • 54. Data: 2014-04-28 12:26:23
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek <t...@n...spamu> pisze:

    > Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny.
    > Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym
    > gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

    Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko część, inni wykłócali
    się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy
    naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to
    twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na
    jednym pasie?

    --
    SW3
    ----

  • 55. Data: 2014-04-28 12:30:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2014 13:41, tolek pisze:

    > Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym
    > gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

    Umm... A jak się na rondzie skręca w lewo??

    Bo generalnie na rondo z pasem/pasami "w kółko" to możesz wjechać lub z
    niego zjechać. Skręcenie w lewo co do zasady w Polsce powoduje krążenie
    po rondzie pod prąd.

  • 56. Data: 2014-04-28 13:12:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 Apr 2014 12:26:23 +0200 osobnik zwany SW3 napisał:

> [...]
    > naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to
    > twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na

    na normalnych? jak najbardziej.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?