    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Współczesny sprzęt audio
    Date: Mon, 2 Nov 2020 18:43:08 +0100

    W dniu 02.11.2020 o 17:56, Marek pisze:

    > W sensie używasz w domu radio samochodowe? Na czym polegała na modyfikacja?

    radio samochodowe z cd w Xsarze przestało grać. jestem w takim wieku ze
    juz nie potrafię się skupić na słuchaniu i myśleniu o czymś innym, więc
    w zasadzie nie bolało. ale czasami przydało by się... tyle że skąd
    kasety lub płyty? Telewizję i radio zastąpił Youtube, więc trzeba było
    skombinować jak tu dzwięk z telefonu posłać na głośniki w aucie. niby
    można transmiterem fm, ale jak to robiłem królowały ze złączem jack.
    Więc kupiłem urządzenie które przyjmuje dzwięk z BT i wysyła na
    słuchawki. Niestety wzmacniacz z głośników PC był za słaby do
    czegokolwiek niż słuchowiska, rozmowy, wywiady. najprościej było użyć
    strego radia. i w zasadzie szukałem czegoś co wygląda jak safari2
    https://imged.pl/radio-safari-2-unitra-diora-do-fiat
    a125-126-syrenki-23323923.html
    ale jest stereo. na OLX natknąłem się na kenwooda - oddam gratis. więc
    kenwooda pozbawiłem mechaniki kasety, w jej miejsce wstawiłem urządzenie
    bt z dorobionym zasilaniem. wkładam panel, słyszę tu tu ti i juz mam
    telefon na głośnikach. tyle ze audio puściłem tam gdzie szedł sygnał z
    głowicy magnetowfonowej i działało to... tak sobie. Ale na tej grupie
    ktoś mi poradził (po czasie) jak to zrobić dobrze. druciarstwo działało
    parę lat, aż przyszedł moment gdy miałem więcej wolnego czasu,
    wymonotowałem radio z auta i połączyłem tor audio zgodnie ze sztuką. gra
    o niebo lepiej. zamiast łomotu jest bas, dialogi są wyraźne, poprawiła
    się stereo.
    Co do używania radia samochodowego w domu to temat nie jest mi obcy. to
    najtańszy funkcjonalny wzmacniacz z radiem. właściwie to tylko brak
    domowej obudowy (z zasilaczem) jest problemem. Co do jakości to nie
    zdziwiłbym się gdyby stare radio samochodowe grało lepiej (wzmacniało)
    niż nie jedno dzisiejsze urządzenie, a szczególnie wzmacniacz klasy D.

    no i kurde, ta cena. Kolejny kenwood za 15 zł.
    https://www.olx.pl/oferta/radio-samochodowe-kenwood-
    transport-gratis-CID5-IDGumRb.html#d320e7f210
    W tym które ja ożywiłem, fakt że ładnie wygląda i ma panel - dla mnie
    jest wadą. wolałbym brzydsze, z "gałą" volume a nie przyciskami. jak
    znajdę.... tak do 10zł - kupię i dorobię BT

    Pozdrawiam
    ToMasz