  • 181. Data: 2020-11-09 11:20:44
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2020-11-09 o 10:42, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Skąd ten tekst? W datasheecie go nie ma. Jest natomiast coś takiego:
    > "While most Class-D amplifiers use some variation of pulse-width
    > modulation (PWM), the AD1992 uses ?-? modulation to determine the
    > switching pattern of the output devices."

    Bo patrzyłeś na PDF-a do AD, a ja do Tact-a :)

    > To wygląda na porównanie obu typów modulacji.

    Hmm... ja tam o SD nic nie widzę, skąd pomysł że to porównanie?

    > Co potwierdza, że chodzi o sigma-delta, które nie radzi sobie ze stałym
    > poziomem sygnału na wejściu. Trzeba więc podejmować środki zaradcze.

    No kiedy nie. Widzisz, jak dostanie stałą wartość na wejściu
    (niekoniecznie stałą w sensie reprezentacji analogowej wartości
    powiedzmy +1V, tylko sygnał z nałożonym offsetem) to odda go wzmocniony
    na wyjściu. Głośniki zagrają. Będą miały tylko wypchnięte lub wciągnięte
    niskoczęstotliwościowe sekcje, będą się też grzały bezproduktywnie.
    Prawie wszystkie wzmacniacze, w tym cyfrowe, taki offset zignorują i
    kłopotu nie będzie. Tact niestety nie zignoruje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 182. Data: 2020-11-09 12:18:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-08 o 18:31, collie pisze:

> [...]
    > regulując przepływ elektronów tworzących sygnał. Przepływ prądu po
    > oczyszczeniu kwantowym jest swobodny i niemal idealny. Podczas przejścia
    > sygnału przez oczyszczacz energia szumu kwantowego zostaje rozproszona i
    > usunięta w postaci ciepła, usprawniając przepływ elektronów we
    > wszystkich sąsiednich obwodach. Korzyści z tego wykraczają daleko poza
    > oczyszczacz. Przyspieszające w nim elektrony tworzą efekt ,,szybszego
    > strumienia" ułatwiając przepływ prądu w całym systemie i zwiększając
    > prędkość sygnału do poziomu niemożliwego do osiągnięcia nawet w

    Dziwne, że ten tekst nie powołuje się na szumy będące skutkiem Wielkiego
    Wybuchu. To jeszcze mógłby się powołać na Nobla który dostali ci którzy
    z tym szumem nie umieli sobie poradzić zamiast tego, kto przewidział
    teoretycznie jego istnienie.
    P.G.

  • 183. Data: 2020-11-09 12:42:43
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Wiesz, ilu moich znajomych popaliło głośniki wstęgowe w paczkach?
    > Nie pamiętam dokładnie, ale różne Kraftwerki, ELO czy OMD nieźle siały
    > na wysokich.

    Jeżeli to produkty przełączania kluczy, to wcale się nie dziwię.
    Jarek pisał o sygnale akustycznym, o ile dobrze zrozumiałem, a tam
    amplitudy niewielkie przecież, więc i SR nie musi być ogromny.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 184. Data: 2020-11-09 14:10:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-09 o 12:42, Irek.N. pisze:

    > Jeżeli to produkty przełączania kluczy, to wcale się nie dziwię.
    > Jarek pisał o sygnale akustycznym, o ile dobrze zrozumiałem, a tam
    > amplitudy niewielkie przecież, więc i SR nie musi być ogromny.

    Qrde, wyskoczyłem z kontekstu.

    Nagrania były puszczane przez analogowe wzmacniacze estradowe, bo to
    były lata 80 i 90-te.
    Wszakże uderzenia na wysokich były niezłe. Była jakaś grupa (typu ACDC
    czy inna Metallica), która mocno tłukła w talerze i to potrafiło
    uszkodzić głośniki wysokotonowe wstęgowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 185. Data: 2020-11-09 16:24:31
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 09.11.2020 o 14:10, Adam pisze:

    > Wszakże uderzenia na wysokich były niezłe. Była jakaś grupa (typu ACDC
    > czy inna Metallica), która mocno tłukła w talerze i to potrafiło
    > uszkodzić głośniki wysokotonowe wstęgowe.

    Tak przy okazji: ktoś w Pl naprawia głośniki wstęgowe? Kilka lat temu
    kupiłem od audiofila kolumny ze spalonymi gwizdkami i nieźle się
    nakombinowałem, aby kupić coś, co tam pasuje. Obdzwoniłem mnóstwo
    naprawiaczy głośników, mają na stronach w necie cudowne opisy, ale tak
    naprawdę to chyba naprawiają tylko to, do czego da się kupić zestawy
    naprawcze.
    Nawiasem mówiąc, kolumny zostały spalone przez "wygrzewanie". Zabieg ten
    polega na puszczeniu w kolumny szumu różowego z dużą macą na parę
    godzin. Facetowi pomylił się różowy z białym.

    P.P.

  • 186. Data: 2020-11-09 17:42:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 9.11.2020 o 16:24, Paweł Pawłowicz napisał:

    > Nawiasem mówiąc, kolumny zostały spalone przez "wygrzewanie". Zabieg ten
    > polega na puszczeniu w kolumny szumu różowego z dużą macą na parę
    > godzin. Facetowi pomylił się różowy z białym.

    Maca z natury rzeczy jest biała. Różową staje się przez dodanie krwi.
    Pisał o tym już Demokritos.

  • 187. Data: 2020-11-09 17:44:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > polega na puszczeniu w kolumny szumu różowego z dużą macą na parę
    > godzin. Facetowi pomylił się różowy z białym.

    Lata temu na Wolumenie. Ale teraz tam to pewnie pietruszkę albo skarpety
    sprzedają :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 188. Data: 2020-11-09 18:37:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 8.11.2020 o 18:31, collie napisał:

    > Ja mogę
    > słuchać wypowiedzi audiofilów tak, jak oni słuchają basów oczyszczonych
    > kwantowo i zapier... fi-10 kablem na podstawkach-słupkach do głośnika.

    Dodam jeszcze charakterystykę tego kabla:

    "Jeśli ktoś lubi słyszeć, że niektóre instrumenty mają w sobie
    elementy metalowe, to ten kabel pozwoli im sprawdzić czy śrubki
    w tych instrumentach nie zaśniedziały".

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 189. Data: 2020-11-09 18:50:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-11-09 17:44, Adam wrote:

    > Lata temu na Wolumenie. Ale teraz tam to pewnie pietruszkę albo skarpety
    > sprzedają :(

    Bywałem, ale sprzedawców macy nie spotkałem,
    Może to jak w literaturze Pilipiuka, trzeba znać hasło.

    By było na temat:
    https://www.midwestspeakerrepair.com/product-categor
    y/home-audio/tweeters/ribbon/

    Włodek

  • 190. Data: 2020-11-09 19:44:51
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 09.11.2020 o 11:20, Irek.N. pisze:

    > Bo patrzyłeś na PDF-a do AD, a ja do Tact-a :)

    Tyle, że ja nic nie pisałem o Tact. Polemizowałem ze stwierdzeniem J.F.,
    że sigma-delta to PWM. Sama nazwa PWM mówi, że to coś innego niż
    sigma-delta, w której wszystkie impulsy mają taką samą szerokość.
    Ale rzeczywiście, z tego, co napisałem, mogłoby wynikać, że wszystkie
    wzmacniacze z wyższej półki to PDM. I tu uwaga o Tact (jak to odmieniać?
    :-) jest jak najbardziej OK.

    P.P.