  • 81. Data: 2020-11-03 11:37:14
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 02.11.2020 o 15:40, Piotr Gałka pisze:

    >Prawdę mówiąc, dziwi mnie to. Stare Technicsy były robione na
    >hybrydach Sanyo. Wtedy był to bajer, ale dziś? Każdy współczesny
    >Denon czy Onkyo entry-level rozwali je na pył. Włożyłem kupę pracy w
    >reanimację starego WS504 zbudowanego na tych samych kostkach,
    >porównanie z wymienionymi wypadło bardzo słabo.

    A te hybrydy w Technicsach nie byly jakos lepiej wykorzystane, albo
    jednak lepsze ?

    Bo tak jak pamietam, to Technics byl dosc porzadny ...

    J.

  • 82. Data: 2020-11-03 11:41:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Bardzo ważne są też filtry analogowe.
    >Nie słyszę różnicy między dobrym odtwarzaczem sigma-delta a porządnym
    >klasykiem. Mój Onkyo 7070 jest sigma-delta.

    Te przetworniki 1-bit to mnie bardzo ciekawia, bo na moj gust to nie
    ma prawa dzialac dobrze.
    No ale moj gust jest teoretyczny i gdzies z DC - moze na audio
    dzialaja naprawde swietnie.

    DAC istotnie moga byc problemem, kiedys byly 14 bit, potem 16, dzis
    chyba z 18 sie zdarza, wiec te 12-bit ... to jakos gra, czy wlasnie
    "jakos" ?

    J.

  • 83. Data: 2020-11-03 11:45:01
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Tue, 3 Nov 2020 10:29:33 +0100, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Prawdopodobnie problemem jest mastering. SACD to format wielokanałowy,
    > może przestawienie odtwarzacza na opcję "stereo" szkodzi?

    Różnica w masteringu obu wersji to pierwsza rzecz o jakiej pomyślałem.
    Może rzeczywiście trafiłeś na płyty, na których mastering SACD był po
    prostu inny (słabszy)? Nie wgłębiałem się w ten format zbytnio, ale
    wydaje mi się, że w przypadku przełączenia odtwarzacza z 5.1 na SACD
    stereo, wykorzystany jest oddzielny zapis: z miksem dwukanałowym (nie ma
    mowy o jakimś programowym miksowaniu wersji wielokanałowej do stereo).
    Więc w teorii w wersji CD i SACD Stereo powinien być wykorzystany ten
    sam miks/master (co najwyżej z innym próbkowaniem) i różnic być nie
    powinno.

    > Oba odtwarzacze wpięte analogowo.
    > Po prawdzie to sprawdzałem tylko na dwóch płytach, Masaaki Suzuki Bach
    > Cantatas (nie pamiętam, która płyta) i Herreweghe Symfonia Psalmów
    > Strawińskiego.

    Może jednak tylko przypadek? Nie mogę uwierzyć, że w XXI wieku można
    wyprodukować odtwarzacz (i to jeszcze SACD), który słyszalnie psuje
    dźwięk poprzez niedostatki w jakości przetworników czy toru analogowego.
    :/ Można jeszcze spróbować odtworzyć zwykłą płytę CD na obu
    odtwarzaczach w celu wyeliminowania tej ewentualności.

    k.

  • 84. Data: 2020-11-03 11:49:34
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.11.2020 o 11:37, J.F. pisze:
> [...]
    > jednak lepsze ?
    >
    > Bo tak jak pamietam, to Technics byl dosc porzadny ...

    Kluczowe jest tu słowo BYŁ.
    Wykonane były rzeczywiście porządnie. "Lepiej wykorzystane"? Po prostu
    układ z datasheeta Sanyo. Ciekawy był tylko sposób odprowadzania ciepła
    (heat pipe).

    P.P.

  • 85. Data: 2020-11-03 11:52:24
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.11.2020 o 11:45, Krzysztof Gajdemski pisze:
    [...]
> [...]
    > :/ Można jeszcze spróbować odtworzyć zwykłą płytę CD na obu
    > odtwarzaczach w celu wyeliminowania tej ewentualności.

    I to jest pomysł :-)
    Sprawdzę.

    P.P.

  • 86. Data: 2020-11-03 11:53:52
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Tue, 3 Nov 2020 11:37:14 +0100, J.F. pisze:
> [...]
    > jednak lepsze ?
    > Bo tak jak pamietam, to Technics byl dosc porzadny ...

    Zdarzały się i całkiem przyzwoite modele, ale mam wrażenie, że ta marka
    zdobyła jakąś przesadną renomę w demoludach. Na pewno sprzęt konkurencji
    nie był gorszy, a niejednokrotnie o wiele bardziej zaawansowany.

    Obecnie sytuacja jest inna. Technics wśród ,,młodzieży" ma renomę ze
    względu na legendarny gramofon SL-1200, więc automatycznie każdy sprzęt
    tej marki daje większy efekt ,,wow".

    k.

  • 87. Data: 2020-11-03 11:58:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.11.2020 o 11:41, J.F. pisze:
> [...]
    > prawa dzialac dobrze.
    > No ale moj gust jest teoretyczny i gdzies z DC - moze na audio dzialaja

    "Cyfrowe" wzmacniacze audio z wyższej półki działają na zasadzie
    przetwornika sigma-delta. Brzmią świetnie.
    W kwestii DC: w chromatografii stosuje się (o ile wiem) wyłącznie takie
    przetworniki, ze znakomitymi rezultatami. Ale to w drugą stronę, ADC.

    P.P.

  • 88. Data: 2020-11-03 12:03:13
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.11.2020 o 11:53, Krzysztof Gajdemski pisze:
> [...]
    > zdobyła jakąś przesadną renomę w demoludach. Na pewno sprzęt konkurencji
    > nie był gorszy, a niejednokrotnie o wiele bardziej zaawansowany.

    Wszystkie Technicsy z moich czasów studenckich (lata siedemdziesiąte),
    które widziałem, były zbudowane tak samo: RIAA na jakiejś dziwnej
    kostce, prosty układ regulacji barwy i hybryda Sanyo. Renoma chyba
    wynikała z dostępności w Peweksie.

    P.P.

  • 89. Data: 2020-11-03 12:15:21
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > żeby wzmacniacz w kinie domowym zagrał porządnie stereo, to kolumny
    > musialy by być takie jak do stereo, a niestety taki zestaw by
    > kosztował... więc do kd wsadzają kolumny z max 10cm głośnikiem, czasem
    > nawet jdnokanałowe, więc brzmi to tak jak słychać.

    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić słuchania KD na zestawach pokroju
    porządnego stereo. Próbowałem, ale efekt jest taki, że kiepsko z
    dialogami, ale za to jak "na filmie krzesło się przewraca", to podłoga
    drży. Oczywiście kanał środkowy KD rozwiązuje częściowo temat, ale mam
    wrażenie, że realizacje dla KD są celowo tak zrobione, aby na
    kiepskawych sprzętach KD jakoś to szło, a w efekcie na porządnych
    przetwornikach jest masakra.
    Podobnie z subwooferem. Zbudowałem porządny, duży, mocny i w ogóle
    zacny. Tylko że słuchać się tego nie da, bo puszczając choćby
    Prometeusza... jest kosmos, teoretycznie powinna być cisza (fizyka), ale
    realizacja jest taka, że cały czas kilkanaście Hz chyba napierd...a i po
    10 minutach jesteś wkurwiony nawet nie wiedząc dlaczego. Odłączyłem i
    sprzedałem - bezużyteczny o ile nie jest się fanem trzęsących nogawek.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 90. Data: 2020-11-03 12:16:36
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > które widziałem, były zbudowane tak samo: RIAA na jakiejś dziwnej
    > kostce, prosty układ regulacji barwy i hybryda Sanyo. Renoma chyba

    Dzięki dostępności były znane. Renoma wynika ze sporo lepszej
    jakości i brzmieniu od dostępnych krajowych wyrobów.
    Ale jak porozmawiasz z kolekcjonerem tej marki to się dowiesz
    że to co było dostępne w pewexach to były tylko tańsze modele
    tej firmy.