    Subject: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 11 Mar 2019 14:22:33 +0100

    W dniu 2019-03-11 o 11:10, r...@k...pl pisze:

    > Nigdzie tam nie ma o zatrzymaniu.
    > Mamy ustąpić i tyle.
    > Jeżeli nie odróżniasz, to daj znać. Wytlumaczę!

    Zobacz jak ładnie to opisano:

    "Jeśli w pobliżu przejścia dla pieszych znajduje się pieszy, kierowca ma
    obowiązek zwolnić. Innymi słowy, jeśli widzimy osobę oczekującą przed
    "zebrą", należy zdjąć nogę z gazu, co ułatwi szybką reakcję w razie
    nagłego wejścia przechodnia na przejście. Podstawowym obowiązkiem
    kierowcy jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    pasach. Oznacza to, że nie wolno zmusić pieszego do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyśpieszenia kroku, gdy znajduje się na przejściu.

    Kiedy można wjechać na przejście.

    W wyjątkowej sytuacji można wjechać na przejście, gdy znajduje się na
    nim pieszy. W przypadku, kiedy pieszy wkracza z lewej lub prawej
    krawędzi, musimy się zatrzymać, podobnie gdy jest już na przejściu i
    zbliża się do chodnika po prawej stronie. W przypadku jednak, gdy pieszy
    poruszający się od prawej strony do lewej przejdzie połowę pasów tak, że
    nasze tory nie krzyżują się, możemy ostrożnie wjechać na przejście."

    https://www.se.pl/auto/porady/przejscie-dla-pieszych
    -co-mowi-prawo-jakie-sa-obowiazki-pieszego-i-kierowc
    y-aa-QptC-Ty99-2etZ.html

    Logiczne chyba że wczesniej musisz się zatrzymać, żeby pieszy mógł
    przejść. Na pasy wjechać Ci nie wolno, stąd wyznaczona jest linia
    warunkowego zatrzymania.

    > Insynuacje = brak argumentów :))

    Nie, wyżej masz napisane, kiedy musisz się zatrzymać a kiedy nie musisz :)

    W Art PoRD jest wymienione że nie wolno zmuszać pieszego do
    przyspieszenia czy zatrzymania.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>