    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 22 Mar 2020 17:37:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wydajność OpenCL
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, March 23, 2020 at 12:53:16 AM UTC+1, fir wrote:

    > wydaje mi sie ze sa to pochopne wnioski

    Na pewno test jest skrajnie uproszczony. Ale tak prosty test ma swoje
    zalety, mianowicie znacznie lepiej rozumiem prosty test niż skomplikowany.
    Poza tym może testy rozbuduję... Na razie każdy kernel pracuje tylko na
    swoich 4 bajtach danych, jest to sytuacja idealna dla GPU, ale dla CPU też, bo
    CPU może te 4 bajty ciągle mielić w rejestrze.

    > dlatego ze problem jest raczej w tym ze to zacznie zwalniac gdy te
    > rownolegle kanaly okaża sie jednak czesciowo zalezne
    > miedzy sobą..

    Tak, ale w CPU występuje ten sam problem. Gdy mam w N wątkach na
    procesorze N rdzeniowym często dostęp do 'losowych' obszarów RAM, to
    program w N wątkach działa z podobną szybkością jak w jednym wątku - to
    nie pomyłka, naprawdę 6 wątków w takim programie (bez rozległych sekcji
    krytycznych) działa z podobną szybkością jak 1 wątek.

    > te 260 to zgaduje wzgledem jednego rdzenia?

    Właśnie nie, względem jednego rdzenia było chyba 1550 :D
    258 razy względem 6 rdzeni :D

    > ja jak mowie spoedziewalbym sie przyspieszenia kilka razy (wzgledem calego
    > procka) w pesymistycznym, moze kilkanascie w srednim/dobrym i kilkadziesiat
    > to raczej w jakims mage dobrym (na jakiejs b mocnej karcie)

    Ja miałem różne informacje, postanowiłem sam sprawdzić.

    > taie sa moje wrazenie po testach i tym co czytelem w necie pare lat temu,
    > mozliwe ze od tego czasu w sumie te karty sa juz mocniejsze, bo w sumie
    > powinny byc bo karty chyba powinan rosnac szybciej w mocy niz procki

    A no tak, ale karta GTX 1650 (która wypada 260 razy szybciej niż phenom II)
    też nie jest zbyt mocna, w rankingu ma 3516 punktów. Jej zaletą jest to, że
    jest tania i mało prądu pobiera. W poniższym rankingu najlepsze karty mają
    trzy razy więcej punktów:

    https://www.videocardbenchmark.net/directCompute.htm

    > moze kolega porobic wiecej testow i potestowac..

    Tylko jakie tu by testy zakodować żeby się nie przepracować... Może problem
    komiwojażera jakimś prostym algorytmem...

    > ja nie mam zbytniego
    > pomyslu co moglbym sam konkretnie popisac na opencl choc poczytac cs w
    > necie moze i moglbym,

    Mnie ciekawi skalowanie obrazka 2D, bo są gotowe funkcje i typy do tego celu:
    https://github.com/oddbjornkvalsund/opencl-img/blob/
    master/src/main/resources/resize.cl

    Lipa panie.